foto zaakje in Amsterdam centrum

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ben ik nu zo onredelijk?
Op marktplaats zag ik een Canon EOS 5D (geen mark II of III) staan voor bijna €900,- dit was een demo model.
Inruil was mogelijk. Ik heb de telefoon gepakt en gebeld, met de vraag of de body er nog was en wat er mogelijk was aan inruil.
Ik ruil een EOS 50D in nieuwstaat in en een Battery grip in dezelfde staat. De body heeft nog geen 5000 clicks, er hebben altijd protectors op de schermen gezeten en de sensor heb ik professioneel laten reinigen. Ik lever dit alles in, compleet met alle kabels, doosjes, bonnen enz.
Aan de telefoon was mij verteld dat de body zo rond de €500,- waard is en de BG tussen de €75 en €100. Rond zoeken op marktplaats leert mij dat dit inderdaad wel zo'n beetje de prijzen zijn.
Dus bij elkaar opgeteld zou hij dus uitkomen op €550 à €600.

Nu heb ik de moeite genomen om naar de winkel te gaan. Daar aangekomen werd ik niet zo vriendelijk te woord gestaan door een meneer. Ik vertelde dat ik voor de 5D kwam, ik moest over 30 minuten terug komen dan zou zijn collega er zijn. Ik moest mijn tas achterlaten (?). Na 30 minuten ben ik terug gegaan en werd door dezelfde meneer te woord gestaan, geen collega van hem te bekennen.
De meneer bekeek mijn spullen en gaf aan dat hij voor de body en BG uiterlijk €200 wilde terug geven. Ik gaf aan dat ik dat veel te weinig vond en dat de deal dan niet door gaat. Hij zou op Ebay en Marktplaats aantonen dat de body niet meer dan €175 zou opleveren. Nu op marktplaats staan ze voor veel meer, en hier op deze site heb ik er ook 1 voor rond de €400 zien staan.
Hij werd wat vervelend en zei dat het van 1 kant kwam en dat hij de deal nu af wilde ronden. Omdat ik voet bij stuk hield vroeg hij me met 15 minuten terug te komen, dan zou zijn vader er zijn.
En of ik mijn tas achter wilde laten. Nou, euh nee liever niet.

Na 15 minuten ben ik nog 1 maal terug gegaan. Weer geen andere collega/vader te bekennen. Hij kon nu uiterlijk €300 terug geven. Maar intussen was hij in mijn fototas aan het snuffelen die op de toonbank stond. Daar zat mijn 70-200L 4.0 IS USM ook in. Als ik die er nu bij zou doen, dan zouden we er wel uit komen. Ja, dat begrijp ik... :shock:
Hij vond dat ik onredelijk was, en dat de deal alleen maar van zijn kant af kwam.

Ben ik nu dan echt onredelijk in mijn prijs?
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Heb je die eerste keer je spulletjes er wel achter gelaten?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Natuurlijk ben je niet onredelijk :lol:
Wel veel te vriendelijk: jij bent klant en dan dien je koninklijk behandeld te worden.
Misschien ben ik te bot, maar ik had die tent na 30s weer hoofdschuddend verlaten.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Nee, ik laat mijn spulletjes niet achter. Ik vond dat zo'n gekke vraag.

Fijn, dat ik in ieder geval niet onredelijk was. Ik heb ook geen haast met een Full Frame body, maar dit was een mooie aanbieding.

@Boels069 Ik ging dus twijfelen aan mezelf, zat ik te hoog met mijn prijs? Dus ik heb het even aangekeken, maar toen hij begon over mijn L lens, toen was ik er klaar mee :-)
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Wat boels zegt dus... Ik vind dat je echt nog veel te coulant bent geweest, als je daar zo wordt ontvangen, er opeens hele andere prijzen worden genoemd dan aan de telefoon, er door je tas gesnuffeld wordt en je je spulletjes moet achterlaten (zou ik sowieso echt nooit doen!), dan lijkt het me heel simpel. "Zoek maar een andere klant, ik ben weg."
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

De gang van zaken verdient zeker geen schoonheidsprijs, dat is zeker.

An de andere kant, je geeft zelf al aan dat de genoemde prijzen ongeveer marktplaatsprijzen zijn.
Echter, hij moet het inkopen en wil er daarna bij verkoop uiteraard daar ook nog wat op kunnen verdienen.
Dus, zijn inkoopwaarde zal altijd lager liggen. Mede ook omdat ze er soms garantie bij aanbieden bij verkoop.
Zo werkt handel nu eenmaal. Je krijg bij inruil zelden of nooit de particuliere internet waarde.

Vaak is het dus slimmer om het zelf eerst particulier te verkopen. Dan levert het meer op.
Plus het feit dat je daarna vaak nog iets van de prijs af kunt dingen bij aanschaf als je niets in te ruilen hebt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Om te beginnen is 900 voor een 5d veel te veel. Gebruikt zijn ze meestal rond de 500 euro.
Canon 50d zonder grip in nieuw staat met weinig clicks zal tussen de 400 en 500 waard wezen.
Dat je je tas moest achterlaten is natuurlijk belachelijk en op dat moment had je al moeten weglopen is mijn mening.
Wat voor fotozaakje was dat?
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

@Frank,
Dat begrijp ik, maar deze meneer had mij telefonisch aangegeven dat hij die prijs wilde geven als alles er inderdaad netjes uitzag. Dat het iets lager kan uitvallen, dat is niet erg, maar iets lager is geen twee derde van de afgesproken bedragen.

Ik was eigenlijk niet op zoek naar een andere body. Het is wel de bedoeling dat ik in de toekomst over ga naar een FF body. Deze aanbieding kwam ik bij toeval tegen op internet, en als de aanbieding was zoals telefonisch besproken, dan had ik nu mijn FF body gehad.

Misschien dat ik mijn 50D inderdaad in de toekomst particulier verkoop en dan bijleg voor een 5D.

@Jjas,
Het is een klein zaakje in het centrum van Amsterdam, midden in het toeristen gebied. Ik wil eigenlijk geen namen neerzetten, ik kan dat wel even via een PB doen als je dat wilt.
De 5D is vrij lastig te vinden, en zeker met zo weinig clicks erop als deze bewuste body. Voor €500 kan ik beter even verder zoeken inderdaad! Bedankt voor die tip.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Dat je nog 2x terug gaat.....
Na de eerste keer had ik de goede man vriendelijk gevraagd mijn - censuur - te kussen.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Mag je nog blij zijn dat je er niet intrapt om je tas achter te laten.
Kom je weer inhoud gestript, of vervangen door ander spul.
En bewijs het dan maar eens.
Met vriendelijke groet,

Hans.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Ach... hij doet gewoon een aanbod, jij gaat daar niet op in. Klaar.
De rest is allemaal niet zo relevant ondanks dat het niet echt als normaal gedrag te classificeren is.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Voor 900 euro kun je met gekuk n 5d II kopen of anderhalve mark 1 met bg. 900 euro is zelfs voor n demomodel veel te duur! Zoek eens op marktplaats voor betere aanbiedingen.
Canon
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Zat die fotozaak in de buurt van de munt en rokin of halverwege de nieuwe dijk? Ben er bij beidde al eens binnen geweest. (vermoed bij de munt)
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

@Hans
Daar was ik inderdaad wel bang voor. Hij bleef ook behoorlijk aandringen op het feit dat ik mijn tas moest achterlaten.

@Sven Een mark II voor €900? Hmm dat is misschien dat de moeite wel waard. Ik had inderdaad misschien even beter moeten opletten op de prijzen. Maar ik was ook niet echt op zoek, ik kwam deze advertentie met toeval tegen.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Je bent m.i. niet netjes behandelt. Ik zou ook twijfelen hoor, maar daar speelt zo'n handelaar natuurlijk op in. Laat je dus niet verleiden zou ik zeggen.

Trouwens: volgens mij bied een mede-EOS-er een 5D mark II aan voor 1100 euro:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=108276" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Kijk eens bij 2ehands op fotoappatuur.nl.
Er staan daar op dit moment 4x 5D te koop voor €600 en minder.

Hans
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als ze je aan de telefoon melden wel 500 Euro te geven en bij aankomst 200 Euro dan word je gewoon zwaar gepakt zoals dat heet. Autohandelaren op internet hebben er ook vaak een handje van. Mooie prijs bieden en bij aankomst vinden ze altijd wel een krasje waardoor de prijs keldert. Ze hopen dat je er graag van af wil en toch een deal wil maken. Verhalen over inkoop en verkoop die ik lees zijn leuk maar dan moeten ze je niets beloven aan de telefoon. Ik denk dat ik ook na de eerste keer weer huiswaarts was gegaan, het verschil was te groot en dan word je op z'n zachts gezegd gewoon belazert. Zelfs als hij bij je tweede bezoek wel een goed bod had gedaan moet je je afvragen of je met zulke lieden zaken wil doen.

Mijn ervaring is bij verkoop maar ook aankoop van 2e hands spullen, bij het minste of geringste onraad stoppen met deal en lekker elders gaan kijken. Vertrouw op je eerste gevoel, als dat niet goed is gewoon niet doen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik had de eerste keer inderdaad weg moeten lopen. Ik ben helaas niet zo assertief als goed voor mij zou zijn :-D. Het was ook wat naïef te denken dat we er misschien toch wel uit zouden komen.
Inmiddels ben ik voorzien van een 5D. Ik heb kunnen ruilen, met kleine bijbetaling, met iemand die graag een 50D wilde hebben. En voor wat ik er tot nu toe van gezien heb, heb ik geen spijt.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Mooie ruil, veel plezier met je 5D!
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Dank je wel! Dat gaat zeker lukken!
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar