WID #3

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

Ik ben in deze WID verschillende keren op het verkeerde been gezet.
Allereerst wordt een lengte genoemd van 30 cm, even later een breedte en dikte van enige centimeters. Bij elkaar ga je dan aan een blokvorm, balkje denken.
Ook Gabriël denkt in die richting en komt met lamineren, alleen op batterij ……..
Dan vraag ik: produceert het geluid?
In plaats van een simpel nee, word ik het Bos ingestuurd met het antwoord “... de trillingen van dit ding liggen ver voorbij het hoorbare spectrum...
Wat denkt dan iedere eenvoudige ziel, we gaan door met geluid …… onhoorbaar dan.
Gelukkig heb ik heel vroeger goed opgelet bij natuurkunde, dus ga ik daarin verder.
Nogmaals wordt benadrukt dat het een hulpmiddel is, maar met veeeeeelllllll hogere frequenties. Tot overmaat van ramp wordt een nieuwe afbeelding getoond en ik krijg zowat een hartstilstand.
Op 18 december staat voor mij een hartecho gepland en de kabel met de echosonde waarmee ze altijd mijn ribben proberen te kneuzen, lijkt daar sprekend op.
Na reanimatie realiseer ik mij gelukkig dat zo’n apparaat, ook al is het een hulpmiddel, niet op een batterij kan werken.
OK, ik maar weer verder met Megahertzen, Gigahertzen, Terahertzen en dan komt eindelijk de aap uit de mouw als ook gewezen wordt op nm-golfjes.
Dan valt bij mij het kwartje, we hebben het over licht.
Alsof ik al niet genoeg geleden hebt, gaat Wicher maar weer uitgebreid de vraag over het nut aan de orde stellen.
Ik denken aan en zoeken naar iets met licht wat volstrekt nutteloos is. Zo kom ik dan op het laserzwaard van Obi-Wan Kenobi. Leuk gevonden maar nee.
Dan komt uit het niets RoelofT met “Een klemspot. (verlichting)”.
Ik badinerend denkend, kan niet goed zijn, want waarom zou een “klemspot. (verlichting)” nutteloos zijn.
Zijn antwoord wordt terzijde geschoven met “Een klemspot zou je het ook kunnen noemen, meestal zijn die groter ...”
Groter dan 30 cm denk ik dan, dat is wel een hele grote klemspot.
Dan komt Gabriël die heel geniepig op de achtergrond alles heeft aangezien en gehoord met “LED-leeslampje”.
Wordt het goed gerekend en wat dan nog het meeste pijn doet, is dat het object alleen nutteloos blijkt te zijn in Huize Bos omdat hij er beroerde batterijen in stopt.
Voor normale mensen is dit een bijzonder handig apparaat. Niet voor mij, want ik lees niet in bed, daar doe ik andere dingen.
O ja toen met die trillingen spookte nog even door mijn hoofd: 30 cm lang enkele centimeters breed en dik en op batterij. Nee, dat zal niet waar zijn.
Sans rancune, maar toch met een beetje nare smaak in de mond, ben ik van mening dat RoelofT in eerste instantie het juiste antwoord heeft gegeven.
Ach, het is maar een spelletje en ik was weer even onder de pannen met dit slechte weer.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hahahaha geweldig inkijkje in je gedachtengang.

Offtopic (als dat hier al kan :D): sterkte met de echo!! Hopelijk geen gekke dingen...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Geen zorg, het is mijn jaarlijkse controle bij de cardioloog. Ieder jaar doet hij weer een ander onderzoek, dit jaar een hartecho.
Dankzij de medicatie ben ik gelukkig al weer jaren stabiel en dat wil ik graag zo houden. :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar