WID #60

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ehm... het goede antwoord is nog niet gegeven...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

ohhhh 't gaat om het merk, oeps sorry foutje

Philips
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

En dat is natuurlijk wl helemaal goed. Het is een Philips Bodygroom, zoals na de allereerste foto Heel knap al geraden was.
https://images.philips.com/is/image/Phi ... e$&hei=700
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Dan is deze eerste de winnaar, toch?
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Anoniem 4

Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik begrijp van deze WID helemaal niks meer, zelfs niet als ik vanaf het begin weer terug kijk.
Wie was/is dan wel de eerste die het na de allereerste foto al knap geraden heeft.
Waarom is die dan niet tot winnaar uitgeroepen en waarom hebben wij al die moeite moeten doen met allerlei dwaalsporen.
Noem de echte winnaar en dan kunnen we naar de volgende.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De eerste rader deed dat, zoals ik eerder al schreef, buiten mededinging.
MarcoEOS550D schreefCOLON
Superkiwi schreefCOLONIk herken het meteen, kan het zo snel alleen even niet thuisbrengen...
Haha je hebt het met deze ene foto al Goed (buiten mededinging).
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Dus je hoeft eigenlijk alleen maar te melden dat je het afgebeelde object herkent, maar als je het dan toch niet kan thuisbrengen ben je wel winnaar.
Dat wordt in het vervolg een typisch spelletje, maar ik pas me graag aan.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Uiteraard was superkiwi zo sportief mij via pb in te seinen. Het was niet voor niets “buiten mededinging”. Een beetje out of the box denken mag best Gerard :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Ik wil best buiten de doos denken, maar we proberen hier met elkaar openlijk een leuk spel te spelen.
Superkiwi bericht: Ik herken het meteen, kan het zo snel alleen even niet thuisbrengen...
Ik in mijn simpelheid vertaal dat als “het komt me bekend voor, maar weet het nog niet”.
Die ervaring hebben we allemaal best wel eens.
Wat niemand wist, want dat is nergens uit af te leiden, dat jullie er samen per PB erover gediscussieerd hebben.
Zoals dat nu aan het eind ter verklaring wordt gegeven, komt bij de andere spelers vervelend over.
Roep Superkiwi tot winnaar uit, want die heeft het gewoon direct geraden en dat is helemaal niet onsportief. Dat is mij ook wel eens gebeurd.
O ja, nog iets, als je buiten mededinging wilt zijn, moet je simpel niet meedoen.
Doe ik ook als ik geen tijd of zin heb om een nieuwe WID te plaatsen. Is ook geen schande.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Blijkbaar zit niet iedereen erin zoals jij Gerard. En... gelukkig is het maar een spelletje.

Er is maar één die hier in het topic het goede antwoord heeft gegeven, en dat is ssschot. Succes met de volgende!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Excuses, ik wist niet dat het zo'n ophef zou veroorzaken ;)
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Moet Gerard wel enigszins gelijk geven hierin.
Ik heb ook twee keer in verwarring alles terug zitten lezen.

gr
Frank
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Illuminatus schreefCOLONZoals dat nu aan het eind ter verklaring wordt gegeven, komt bij de andere spelers vervelend over.
Ik moet zeggen dat ik hier totaal geen last van gehad heb.
Ik had bij het "buiten mededinging" al wel het idee dat het juiste antwoord per pb gegeven was...

Dit ter nuancering... :wink:
Anoniem 4

Nog even ter verduidelijking. Op het door Builder aangehaalde gedeelte sloeg mijn opmerking niet.
Die had betrekking op
MarcoEOS550D schreefCOLON... Het is een Philips Bodygroom, zoals na de allereerste foto Heel knap al geraden was. ...
Die toevoeging was overbodig want heeft zich afgespeeld buiten het zichtveld van de andere deelnemers.
Daardoor kreeg het een beetje de lading van “zo simpel en wat hebben jullie er lang over moeten doen.
Door de post van Steven
sschot schreefCOLONDan is deze eerste de winnaar, toch?
had hij naar mijn idee dat gevoel ook een beetje.

Een gevoel dat ook deelnemers aan een kampioenschap/Olympische Spelen ervaren als die na 4de te zijn geworden, soms na maanden toch een medaille krijgen omdat één van de oorspronkelijke medaillewinnaars op doping is betrapt en daardoor zijn/haar medaille moet inleveren. Dat voelt niet lekker en voor je gevoel doet het er niet meer toe.
Je had als echte winnaar op het podium willen staan.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook echt dacht, wat heb ik gemist als het al geraden is. Dus het kwam heel onlogisch, onduidelijk en verwarrend over.

Ik heb na dat bericht ook 3 keer terug gelezen of ik achterlijk ben, maar dat blijkt dan toch weer mee te vallen.

Maar, ik als redelijk nieuw lid zal voor de eerste keer gaan mee doen. Nogmaals, ik zal "even" uitzoeken hoe ik foto's kan plaatsen en een geschikt item opzoeken. Omdat ik dit heb opgeschoven op basis van de terugkoppeling, kan het zijn dat het niet vandaag lukt, maar dat horen jullie wel!
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Soms zijn dingen niet meteen duidelijk, plaatjes of woorden of bedoelingen.
Soms ligt dat aan de zender, soms de afzender, soms een combi van allerlei factoren.
Zolang we mensen zijn zal dat gebeuren.
Gelukkig is het hier de bedoeling om zoiets met plaatjes te bewerkstelligen.
Het is een spelletje. Je gokt wat, en krijgt soms feedback, en je gokt verder.
Met woorden is het idealiter anders; als je iets niet begrijpt of vervreemdend vindt, dan kun je vragen wat de ander bedoelt.
Ik geloof niet dat we elkaar hier expres willen verwarren met woorden..

Daar zijn andere fora voor :)
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar