WID #4

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

Moderator: Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

telescoop schreef:.... maar daar heb je je personeel voor, zo schat ik in. ...
Ik heb nog wat hertogen die daar onder die helm zijn geboren. Meteen aan het werk gezet, zodat ik goede sierk an maken. Komt goed, gaat lukken, tenzij een ander me te vlug af is en in weelde gaat baden.
Anoniem 3

Badend in sierlijkheid, of is het sierlijk baden in heerlijkheid of heerlijk sierlijk badend of toch maar gewoon vissend aan de rivier, wacht ik nog steeds op het juiste antwoord....
Anoniem 4

Een muzikale omlijsting voor bij het pijnigen van de hersenen en een beetje historische context.


https:/youtube.com/watch?v=2-ushSWfjnc
Anoniem 3

In de hoop dat er voor deze WID nog belangstelling is, zal ik een kort resumé geven.
- Illuminatus zit in de goede hoek.
- De plaats ligt in Lotharingen, Lorraine op de Franse kaarten
- Buurgemeente van een belangrijke plaats in de hedendaagse geschiedenis
- Aan een rivier én een drukke internationale spoorlijn.
- Je kunt er baden, maar niet in de rivier. Dat is streng verboden

PS:
op 13-12-2019, rond 18.00 uur maak ik de uitslag bekend.
Duss.... wilt u nog winnen... dan moet u voor die tijd een gokje wagen ;)
.
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

Sorry Gabriel, ik ben niet zo goed in dit soort raadsels, dus ik laat m aan me voorbij gaan :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Heb ik toch ooit geleerd: "Je bent nooit te oud om ...."
Ik ben ook niet goed in raadsels, maar ze houden me wel scherp, maar ook dat zul je nog wel leren (als je ouder bent dan...)
dus ik laat m aan me voorbij gaan
Als een leerling dit tegen mij gezegd zou hebben... wat zou ik hem/haar hebben laten puzzelen.

Goed, ik zou de oplossing van WID #4 geven en men ziet maar wie de volgende (natuurlijk wel gemakkelijke :mrgreen: ) WID gaat posten.

De plaats is Sierck-les-Bains, de buurgemeente van Schengen, gelegen aan de Moezel (la (vr) Moselle) die weer uitmondt in de Rijn (le (m)Rhin).

Gabriël
Anoniem 4

Beste Marco, Crew en geïnteresseerde meelezers,

Je schrijft hierboven: “Sorry Gabriel, ik ben niet zo goed in dit soort raadsels, dus ik laat m aan me voorbij gaan”
Eerlijk gezegd ben ik ook niet goed in alle soorten raadsels die niet in eerste oogopslag de oplossing bieden.
HET kenmerk van een raadsel is dat je bij wijze van verpozing moeite moet doen om achter de oplossing te komen.
De WID was in de hoogtijdagen van het forum een veel bezochte rubriek die ook veel deelnemers kende. Voor velen de reden om regelmatig het forum te bezoeken en dan ook in andere rubrieken een bijdrage te leveren.
Zoals je eerder hebt kunnen lezen, was opnieuw leven in blazen van de WID en daarnaast het topic Reünie – Jubileum Forum de ultieme poging om het forum te reanimeren.
Zeker van de crew zou je hierbij een actieve rol mogen verwachten. Voor zover wij gewone stervelingen op het forum kunnen zien, zijn er welgeteld 3 zichtbare crew-leden.
Daarvan heeft alleen Wicher een bijdrage aan het topic Reünie – Jubileum Forum geleverd.
Misschien zijn er ook nog andere, onzichtbare crew-leden, maar ook die blijven aan de zijlijn bij deze reanimatiepoging.
Voor de 8 in het topic Reacties op Reünie – Jubileum Forum genoemde actieve leden, waarvan er 2 gaan afhaken, hoef je het forum niet langer overeind te houden.
Crew, hou de eer aan jezelf en ga over tot sluiting. Dat geeft jullie rust en kun je je energie op andere wijze aanwenden. Niet meer plichtmatig antwoorden hoeven geven.
Geen niet meer uitgeschreven wedstrijden te leiden, niet meer hoeven modereren.
Kijk eens wat een tijd dat oplevert.
Ik heb mijn zegje gedaan en kijk nog tot het eind van het jaar tersluiks mee.
Verder ga ik me werpen op de jaarlijkse kerstpuzzel van de AIVD, dat is pas een hersenkraker.
Tot slot wil ik iedereen hele fijne kerstdagen en een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar toewensen.

Hartelijke groeten van
Gerard
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

Grappig wat een reacties een simpele melding op kunnen roepen :D
telescoop schreef:Heb ik toch ooit geleerd: "Je bent nooit te oud om ...." Ik ben ook niet goed in raadsels, maar ze houden me wel scherp, maar ook dat zul je nog wel leren (als je ouder bent dan...)
Wellicht. Misschien dat ik tegen de tijd dat ik ook met pensioen ben en genoeg tijd heb om me scherp te houden met spelletjes.
Illuminatus schreef:Beste Marco, Crew en geïnteresseerde meelezers,
Je schrijft hierboven: “Sorry Gabriel, ik ben niet zo goed in dit soort raadsels, dus ik laat m aan me voorbij gaan”
Eerlijk gezegd ben ik ook niet goed in alle soorten raadsels die niet in eerste oogopslag de oplossing bieden.
HET kenmerk van een raadsel is dat je bij wijze van verpozing moeite moet doen om achter de oplossing te komen.
Mooie omschrijving. Bij mij is een spelletje iets wat ik doe als ik er allereerst tijd voor heb, en daarnaast ook nog eens zin in heb. En als ik ergens veel zin in heb, maak ik er eerder tijd voor. Als ik die zin niet, heb, maak ik de tijd ook niet. Het is natuurlijk onzin om te doen alsof ieder raadsel je aan moet staan en je er aan mee zou moeten doen. Een fervent kruiswoordpuzzelaar hoef je ook geen sudoku's te laten maken. Vooral niet omdat spelletjes een ontspanning zijn - en zeker geen verplichting.

Geloof me: er zijn fases en omstandigheden in het leven die heel wat meer prioriteit vragen dan een forum of een spelletje. Maar dat zou ik jou niet hoeven vertellen, dat weet je zelf maar al te goed.
Illuminatus schreef:De WID was in de hoogtijdagen van het forum een veel bezochte rubriek die ook veel deelnemers kende. Voor velen de reden om regelmatig het forum te bezoeken en dan ook in andere rubrieken een bijdrage te leveren.
Zoals je eerder hebt kunnen lezen, was opnieuw leven in blazen van de WID en daarnaast het topic Reünie – Jubileum Forum de ultieme poging om het forum te reanimeren.

Zeker van de crew zou je hierbij een actieve rol mogen verwachten. Voor zover wij gewone stervelingen op het forum kunnen zien, zijn er welgeteld 3 zichtbare crew-leden.
Daarvan heeft alleen Wicher een bijdrage aan het topic Reünie – Jubileum Forum geleverd.
Misschien zijn er ook nog andere, onzichtbare crew-leden, maar ook die blijven aan de zijlijn bij deze reanimatiepoging.
Ik waardeer de inzet en gedrevenheid (en dus ook de reanimatiepoging) enorm. Ik ken je al wat langer en denk goed genoeg te weten dat je intentie ontzettend goed is. Maar... je maakt de denkfout om uit te gaan van jouw perceptie en jouw verwachtingspatroon. Niet iedereen vind een WID een graadmeter voor het forum of dé reden om het forum te bezoeken. Niet iedereen zit te wachten op een reunie-topic. Dat geeft niets, het is aan ieder lid om te beslissen of men wel of niet meedoet.

Los daarvan hebben goede dingen ook gewoon tijd en inspiratie nodig. Ik kan natuurlijk in een paar minuten een reactie schrijven en in het reunie-topic plaatsen. Dan heb ik "een vinkje achter m'n naam". Maar ik kan ook een Word-document op mijn bureaublad plaatsen, steeds opschrijven waar ik aan denk, en zodoende een veel beter verhaal maken wat ik plaats als ik er tevreden over ben. Volgens mij is die keuze volledig aan mij. Om mijn waardering voor je poging te laten blijken, heb ik direct aangegeven je topic een topidee te vinden. Jammer dat je er nu dit soort conclusies aan verbindt.
Illuminatus schreef:Voor de 8 in het topic Reacties op Reünie – Jubileum Forum genoemde actieve leden, waarvan er 2 gaan afhaken, hoef je het forum niet langer overeind te houden.
Crew, hou de eer aan jezelf en ga over tot sluiting. Dat geeft jullie rust en kun je je energie op andere wijze aanwenden. Niet meer plichtmatig antwoorden hoeven geven.
Geen niet meer uitgeschreven wedstrijden te leiden, niet meer hoeven modereren.
Kijk eens wat een tijd dat oplevert.
Ik heb mijn zegje gedaan en kijk nog tot het eind van het jaar tersluiks mee.
Ook hier geldt dat er heel veel redenen zijn om een forum wel of niet overeind te houden, maar dat de twee genoemde topics daarin geen doorslaggevende rol hebben. Sowieso is die keus aan de eigenaar. Zo lang het forum bestaat, en ik me er prima voel, blijf ik er actief. Die keuze mag en moet ieder voor zich op basis van zijn eigen afwegingen maken. Niemand dwingt iemand om hier te komen. En ik zou het waarderen als iedereen vooral ook de anderen vrijlaat in zijn of haar keuze.
Illuminatus schreef:Verder ga ik me werpen op de jaarlijkse kerstpuzzel van de AIVD, dat is pas een hersenkraker.
Eens. Maar... ook dat soort raadsel is niet aan mij besteed :D
Illuminatus schreef:Tot slot wil ik iedereen hele fijne kerstdagen en een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar toewensen.

Hartelijke groeten van
Gerard
Idem voor jou en alle meelezers natuurlijk Gerard!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Plaats reactie

Terug naar “Waar is dit? - Wat is dit?”