gebruik van de iPad

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

seoman schreefCOLONNou hoe lang zou het gaan duren voordat je Live-view op je Ipad kunt draaien?
Binnen kort, ooit of nooit?
Koop je een windows pad draait het meteen.
Hoe snel zal canon hier in duiken?

Dat lijkt me nou iets wat je met zo'n draagbaar scherm zou kunnen doen.
Tethered shooting kan al met de iPad. Bekijk deze video maar eens (zitten stukjes in met de iPad).

En dat is precies waarom ik een iPad wil. Ik shoot in de studio nu met een TFT monitor aan de wand en op locatie naar de laptop. Met de iPad kan ik de visagiste/styliste de iPad in handen geven en kunnen ze live meekijken ;) Is ook minder bulk om mee te dragen. Ook als portfolio is het ideaal. Ziet er mooi uit met de alu vormgeving en je kunt de foto's in PS voor de resolutie van het scherm klaarmaken. Net als je foto's klaarmaakt voor print.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik las van de week bij Frank Doorhof op de site dat hij hem daarvoor onder andere ook gebruikt.. De opdrachtgevers kunnen via iPad of iPhone meekijken
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Voor de volledigheid, hier de link: http://www.frankdoorhof.com/site/?p=115
Frank Doorhof schreefCOLONOn location we use a powerstrip and one convertor to have 4-5 poweroutlets to charge all the accupacks on location.
now why the 2 iPads ?
During the workshops I shoot straight to the laptop and because having 5-8 people stand in front of the laptop can be a bit crowded we use the Leaf Capture utility that will show a full screen image of the captured images on the iPad and iPhones the students hold, this is an awesome way of showing your captures to different people, they can zoom in, scroll through the images etc. Especially with location workshops this is just perfect.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik kwam net nog een ander gebruik van de iPad tegen: Wedding Photographers Get Grooms Excited by Bundling iPad with Albums
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ze hebben meer aardig fotogerelateerd iPad-nieuws op die website zie ik: Using the iPad as a Portable Light Table. :)
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Iets nuttiger dan de vorige link is deze: Guardian Eyewitness App.
http://www.youtube.com/watch?v=RVq9eJ4xsxo
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

Hmm denk dat we op het forum beter over fotografie kunnen hebben.
Zie mensen die hele mooie foto’s kunnen maken echt hele onzinnige
opmerkingen maken.

Vraag je zelf af waarom verdedigen mensen die Apple gebruiken het zo hartstochtelijk?
Ik zie dat Windows gebruikers veel minder fanatiek reageren.
Mijn websites: http://www.roepieroepie.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@ger010: Misschien kunnen we ons in dit topic tot de vraag van de TS beperken, en er niet weer het bekende wedstrijdje Apple versus Windows van maken. My 2 cents.
henk156 schreefCOLONWelke mensen gebruiken de iPad voor fotografie? En welke apps gebruiken jullie?
Gebruikers-avatar
ger010
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 299
GeregistreerdCOLON 12 Mrt 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Hoogvliet

@Pieterr lijkt me een super idee
als aanstaande eigenaar zal ik mee lezen!
Mijn websites: http://www.roepieroepie.nl
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Spike schreefCOLON
seoman schreefCOLONNou hoe lang zou het gaan duren voordat je Live-view op je Ipad kunt draaien?
Binnen kort, ooit of nooit?
Koop je een windows pad draait het meteen.
Hoe snel zal canon hier in duiken?

Dat lijkt me nou iets wat je met zo'n draagbaar scherm zou kunnen doen.
Tethered shooting kan al met de iPad. Bekijk deze video maar eens (zitten stukjes in met de iPad).

En dat is precies waarom ik een iPad wil. Ik shoot in de studio nu met een TFT monitor aan de wand en op locatie naar de laptop. Met de iPad kan ik de visagiste/styliste de iPad in handen geven en kunnen ze live meekijken ;) Is ook minder bulk om mee te dragen. Ook als portfolio is het ideaal. Ziet er mooi uit met de alu vormgeving en je kunt de foto's in PS voor de resolutie van het scherm klaarmaken. Net als je foto's klaarmaakt voor print.
Dus geen liveview opties (?)
Waneer zal Canon dit oppakken?
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Zal echt een kwestie van tijd zijn. Er is vraag naar denk ik en als veel fotografen hem als hulpmiddel bij shoots gebruiken dan komt ie er vast aan. Heel veel iPhone apps worden nu ook omgezet naar het iPad formaat.

Nog een mooie app met fotografie is Flipboard http://www.flipboard.com/
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Net aangeschaft: FileBrowser voor iPad.
Al je bestanden (zoals foto's, maar ook PDF's etc.) die op je computer en/of NAS staan, en gedeeld worden via SMB, kun je ermee bekijken op je iPad.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat klinkt als een nuttige app... Ik heb mijn iPad gisteren binnen gekregen en ben hem nog volop aan het ontdekken (maar nu even lekker een Sudoku puzzeltje erop aan het spelen ;)).. Ik moet zeggen... het gemak ervan is nog groter dan verwacht! Pak hem toch makkelijk eventjes op de bank wat surfen of snel wat opzoeken!
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Ook een nieuwe gratis app FotoPedia Heritage

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZSt ... Id=1380330

En ik heb nu ook de Boston Globe app:

http://itunes.apple.com/us/app/the-big- ... 09214?mt=8
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Ik zie wel een overeenkomst met de homecomputer uit de jaren 80. Mensen kochten er een en gingen toen op zoek naar gebruiksmogelijkheden.

Persoonlijk (dat hoeft dus niet voor iemand anders te gelden) kan ik niets verzinnen wat de iPad (zinvol) toevoegt aan mijn PC, laptop, smartphone, mediaspeler, fotolijstje en navigatiesysteem. Hooguit kan na aanschaf de keukenlade niet meer dicht omdat nóg een adapter er echt niet meer bij kan. Het past nu eigenlijk precies.

In feite is het die keukenlade die mij al een poosje behoedt voor de aankoop van nog meer nutteloze oplaadbare rommel. ;-)
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Daarom heeft de ipad ook maar een hele kleine adapter. Past evt nog in de bestekla. :wink:
[size=84]onderschrift[/size]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Nooit reageren op trollen...
Laatst gewijzigd door 1 op Pieterr, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
amoebe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2010 12:04
WoonplaatsCOLON Provincie Utrecht

Persoonlijk (dat hoeft dus niet voor iemand anders te gelden) kan ik ook niet verzinnen waarom de mogelijke zinloosheid van iets aangeven zinloos zou zijn. Kijk, het leven zélf heeft al geen zin. Hooguit geef je er zélf meer of minder zin aan. Dat lijkt me persoonlijk (dat hoeft dus niet voor iemand anders te gelden) wel een aanrader trouwens. :o Hetzelfde geldt in feite voor de behangnadenroller, de multipraktische keukenmachine, de elektrische nagelvijl en dito schaar, de Kermittelefoon, Sonja Bakker en natuurlijk de iPad.

Persoonlijk (dat hoeft dus niet voor iemand anders te gelden) wil ik eigenlijk gewoon naar huis. Lekker met een biertje, de zorgen achterlatend op het werk. Dat lijkt me pas zinvol. ;-)

Persoonlijk (dat hoeft dus niet voor iemand anders te gelden) weet ik geen zinvolle toepassingen voor de iPad, met name voor hen die al een smartphone en een laptop hebben, hetgeen meestal het geval blijkt te zijn, en daarom bemoei ik me er verder maar niet meer mee. :lol: Het feit dat ik geen zinvolle toepassing weet heb ik nu wel voldoende laten horen denk ik. :oops:

Het woord is weer terug aan hen die het wél weten. :)
EOS 5DmkII & EOS 450D & EF 50mm F/1.4 & EF 135mm F/2 & EF 17-40 F/4 & EF 24-105 F/4 IS & 580EX & Lots of Manual Focus Lenses.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Ik vind het wel opmerkelijk dat blijkbaar iedere app die voor de aaiPet uitkomt hier genoemd moet worden. Is daar geen app market voor ofzo?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
henk156
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2009 08:16

Iedere App? Daar zijn geen genoeg pagina's op dit forum om mee te vullen... net als veel andere Apple producten kan je deze software kopen via de Apple Store. Maar laten we on topic blijven aub
canon 400D | EFS 18-55mm | EFS 55-250mm 1:4-5.6 | 430 EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar