Interesse in deelname aan de EOS-digitaal foto-expositie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Ben je geinteresseerd in deelname aan de EOS-digitaal foto-expositie?

Ja, lijkt me leuk!
93
91%
Nee, want...
9
9%
 
Aantal stemmenCOLON 102
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

ik ook dan
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 11:33

jandb schreefCOLONDe lijsten zijn als ze niet verkocht worden voor de fotograaf neem ik aan?
Vanzelfsprekend!

We zitten nog in de verkennende fase, dus ideeen zijn welkom!
Gebruikers-avatar
etienne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 379
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

C@sp@r schreefCOLON
MaestroNL schreefCOLONAls Barth de sponsor is van de lijsten doe ik mee. Ik ga niet geld uitgeven voor lijsten die ik zelf niet zou gebruiken.
Dit was ook een beetje mijn gedachten.
Grt Caspar
Én hier sluit ik me ook bij aan. Ik had zojuist niet veel tijd, en dit eigenlijk niet helemaal gelezen. Het idee vind ik super en zou er graag aan meedoen.

Alleen om nu speciaal lijsten aan te gaan schaffen bij één persoon/bedrijf vind ik niet helemaal correct. Het lijkt mij toch dat men vrij moet zijn om te beslissen wat voor een lijst hij/zij wilt gebruiken en waar men deze koopt. :wink:

Het gaat mij dus in eerste instantie niet om de prijs (heb ik nog niet gekeken), maar enkel dat er slechts word gesproken over het aanschaffen van lijsten bij één leverancier :wink:

Of heeft EOSdigitaal aandelen in deze leverancier (geintje) :lol:
EOS 1D Mk IV | EOS 1D Mk IIN | EOS 5D Mark II | EF15mm fish-eye| EF 24-70 F2.8 L USM | EF 50 F1.8 II | EF 70-200 F2.8 L USM | EF 300mm F2.8 L IS USM | Ex 1.4x II |Speedlite 580 EXII & 430EX
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als je de lijst betaalt en je wilt je foto verkopen, dan neem je de kosten van die lijst mee in je verkoopprijs.
Als je hem niet verkoopt, dan neem je de foto en lijst weer mee naar huis.

Betreft de lijsten. Het forum heeft het geld niet om iedere foto in een lijst te stoppen. Da's kort, da's dan ook heel simpel.

Maar een expositie is wel het mooiste als er allemaal dezelfde foto's met dezelfde lijsten hangen.

Mocht je de foto's niet verkopen en weer mee naar huis willen nemen, dan kun je ze thuis ophangen of andere foto's erin stoppen als je die niet mooi aan de muur vind.

Persoonlijk acht ik de kans erg klein dat ik ter plekke twee ingelijste foto's zal verkopen. Daar is mijn fotografie niet echt voor geschikt. Maar dat maakt niet uit. Buiten het feit dan ik mijn foto's aan een muur kan laten zien, is het ook een leuke recordpoging en natuurlijk weer heel gezellig om eens een keer bij te kletsen. Ik heb daar best iets voor over.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb net even gekeken op de site van die lijsten, het is wel zo dat er ook weer een keuze aan overvloed is.

Dus uniformiteit kunnen we op die manier ook weer niet bieden :cry:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

dejong1racing schreefCOLONDus uniformiteit kunnen we op die manier ook weer niet bieden
Dat hangt er van af hoe er verder invulling aan gegeven wordt. Maar als er passe-partouts gemaakt moeten worden is het wel handig die ook te standaardiseren.

Ik vraag me trouwens af of je niet beter met een goedkoop IKEA lijstje af kan als het om een eenmalig expositie gebruik gaat? Standaard ribba lijst zwart incl. wit passe-partout 40 x 50 cm (29 x 39 cm passe-partout, ongeveer A3 formaat foto) kost nog geen tien euro en is representatief genoeg. Dat zou de drempel om deel te nemen aanzienlijk lager maken denk ik.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Is ook iets om te overwegen, ik zal het achter de schermen even opgooien.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Lijkt me leuk, hangt alleen wel af van waar en wanneer.
Ik heb een aantal mooie lijsten en passe-partouts, dus ik hoef niet zo nodig lijsten te kopen.

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
pixelvox
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik ga dit topic voorlopig even in de gaten houden alvorens te stemmen. Heb niet echt het idee dat ik expositie-waardige (laat staat verkoop-waardige!) foto's maak en het hangt ook wel een beetje er van af wanneer en waar het geheel zou plaats vinden - maar ik vind het een erg leuk idee.

Tevens, heb een zeer klein budget waar ik het mee moet doen iedere maand dus als het 'verplicht' is een bepaalde lijst aan te schaffen die daar niet echt binnen past, valt het sowieso af. Al moet ik zeggen dat ik er op zich wel wat centjes voor over zou hebben om wat leuke foto's in een mooie lijst te hebben, en de prijzen van de genoemde lijsten zijn wel te doen (en de ribba lijsten van IKEA ook :P) . Misschien komt er dan ooit eens iets terecht van het laten afdrukken en inlijsten van een paar favoriete foto's voor in huis..
(tijdelijk afwezig!)
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Leuk idee, ik doe mee. Al was het alleen maar om eindelijk eens wat afdrukken op redelijk formaat van enkele van mijn foto's te laten maken.

Waarom geen vierkant formaat toelaten?
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Is er ook al een idee waar de tentoonstelling door gaat ? Ik bedoel echt welke plaats ? En waar dan in die plaats/stad ?
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

dejong1racing schreefCOLONBetreft de lijsten. Het forum heeft het geld niet om iedere foto in een lijst te stoppen. Da's kort, da's dan ook heel simpel.
Daarom ook de vraag of Barth dit zou gaan sponsoren. Ik kan me voorstellen dat je als lijstenmaker (importeur/etc.) dit best zou willen doen. Hebben we hier lokaal met de foto vereniging ook gedaan met lijsten die werden gesponsord door "Expo".

Ik vind het helemaal niet erg om geld uit te geven voor een super afdruk & passepartout maar lijsten vind ik wat anders. En als er geen uniformiteit in zit heb ik zelf ook nog wel lijsten waar ik mee zou kunnen exposeren. Maar in een expositie wil je graag uniformiteit in lijsten volgens mij.... Anders word het zo'n ratjetoe van verschillende vormen/kleuren/etc.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Peije schreefCOLONIs er ook al een idee waar de tentoonstelling door gaat ? Ik bedoel echt welke plaats ? En waar dan in die plaats/stad ?
Dat is nog open en zal afhangen van het aantal aanmeldingen en de mogelijkheden die we hebben.
Een centraal gelegen plaats heeft onze voorkeur, maar het valt te overwegen om bij een grote deelname te kiezen voor meerdere lokaties. Bijvoorbeeld simultaan in diverse ziekenhuizen oid.

Enige uniformiteit in de grootte van de foto's en lijsten is de achterliggende gedachte om te kiezen voor Barth-lijsten. Er is nog geen contact met hen gezocht, dus over de mogelijkheden van sponsoring valt nog niets te zeggen. Ook daarbij zal het aantal deelnemers waarschijnlijk een rol spelen.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Count me in!
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Je kunt de foto's ook op foam laten afdrukken. Dan heb je geen lijst nodig.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2004 11:33

39 mensen die wel mee willen doen is niet echt overdonderend.. :cry:
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik vrees dat het nog een klein beetje te vaag is om in een keer JA op te zeggen.... Zelf wacht ik ook met stemmen totdat er misschien iets meer info bij komt...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar 39 mensen is zeker toch een aardig begin. In ieder geval de moeite waard om het eens serieus te bekijken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

40 ;-) Ik zie dit topic nu pas. Zo zijn er wel meer die het later zien en ik heb wel ja gestemd, maar het idee moet natuurlijk eerst allemaal wat meer vorm krijgen voor ik er definitief in mee ga ;-)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Misschien dit topic op de startpagina van het forum plaatsen, of een link naar dit topic. Door de vele aanwas raakt het snel ondergesneeuwd.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar