Oprichten Canon Club Nederland / Belgie ??

ModeratorCOLON Global Moderators

Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Is er wel eens gesproken om de Canon Club Nederland op te richten? Het verbaast mij eerlijk gezegd dat deze er nog niet is.
Laatst gewijzigd door 1 op Harold1974, in totaal 18 keer gewijzigd.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Neem er dan België a.u.b. ook bij. Het verbaast mij ook dat zo'n club specifiek voor Canon liefhebbers niet bestaat in Nederland of België (voor zover ik weet toch niet)! Er is nochtans genoeg te zeggen over Canon producten, foto's met Canon genomen, nieuwigheden, ervaringen, probleemoplossingen enz.....
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Zeker voor zo`n groot merk als CANON. Maar je heb hier natuurlijk vrijwilligers voor nodig en dat wil nog wel eens een probleem zijn.

Maar goed..............wat niet is kan nog komen. En België kunnen we er dan bij pakken.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

moest gelijk hieraan denken :-) Denk overigens dat de tijd voor dit soort clubs wel een beetje voorbij is.

Afbeelding2019-12-18_02-42-36 by mikeeagle1963, on Flickr
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

De Nikon Club Nederland doet het volgens mij uitstekend.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Harold1974 schreefCOLONIs er wel eens gesproken om de Canon Club Nederland op te richten? Het verbaast mij eerlijk gezegd dat deze er nog niet is.
Ja, daar is wel een over gesproken. Er zijn zelfs vergaderingen over gehouden. Moet weer even denken door wie...

Ik denk ook dat die tijd wel geweest is. De NCN draait op zich goed, maar dat komt vooral door een groot aantal oude, trouwe leden. Nu iets nieuws opzetten lijkt me een gigantische klus...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Als er door de meerderheid geen behoefte aan is dan houdt het op. Maar waar een wil is, is een weg!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb even snel gezocht voor je: check deze twee oude topics over de vorige poging.
https://www.eosdigitaal.nl/viewtopic.ph ... c#p1260383
https://www.eosdigitaal.nl/viewtopic.ph ... b&start=20
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

@MarcoEOS550D, Het zijn topics met een open einde. Waarom er nooit een club is opgericht kan ik, na vluchtig lezen van de topics, er niet uit opmaken.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Feitelijk om de redenen die hier ook al genoemd zijn.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Ik had meer reacties verwacht op dit topic. Maar helaas!
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik had ook wat meer reacties verwacht Harold. Het grootste probleem zal zijn om iemand te vinden die daar heel veel tijd kan of wil insteken. Mensen die kennis van zaken hebben zijn er wel voldoende denk ik, maar juist die mensen zullen weinig tijd hebben.
Canon be/nl zou dat beter moeten ondersteunen vind ik, zij hebben er toch alle belang bij dat Canon gebruikers hun merk trouw blijven. En, zeker nu omdat Sony met hun marketing een hype rond hun merk gecreëerd heeft, het is zelfs zo erg dat verkopers van bekende grote fotozaken je steeds vragen of je nog niet overstapt van Canon naar Sony. Ik heb het al verschillende keren persoonlijk meegemaakt.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Harold1974 schreefCOLONIk had meer reacties verwacht op dit topic. Maar helaas!
Wat had je concreet verwacht dan? Je hebt een vraag gesteld in je openingspost, die is beantwoord. Had je verwacht dat er allerlei spontane aanmeldingen zouden komen om een club uit de grond te stampen? Of verwacht je iets anders? Dan helpt het om een concrete vraag te stellen of concreet te maken wat je zélf wilt/ gaat doen :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Voor mijn RC races ben ik lid van 2 verenigingen, niet alleen omdat het leuk is maar ook omdat het moet. Alleen leden van een vereniging kunnen startlicentiec voor de grotere westrijden krijgen. Daarnaast heb ik 24/7 toegang tot de 2 circuits en beding nog wat korting bij de clubleveranciers (hoewel dat ook niet zoveel meer is)
Maar voor een 100 euro lidmaatschap per vereniging krijg ik er een hoop voor terug waaronder mogelijkheden die zonder een lidmaatschap niet mogelijk zijn.

Lid van een fotoclub is in mijn ogen geen geen verplichting om de hobby uit te voeren en heel eerlijk ben ik niet de persoon om gezellig met anderen voor de fotografie erop uit te gaan, fotografie is iets dat ik zelf alleen beleef.

Als vereniging kortingen bedingen? Heel leuk maar wie doet regelmatige inkopen om er goed gebruik van te maken? Als je je gear aardig bijeen hebt ga je niet om de paar maanden wat erbij kopen. Kortingen moeten dan ook interessant genoeg zijn om er gebruik van te maken, soms zijn acties van winkels interessanter zoals black friday, no BTW dagen en de jaarlijkse uitverkoop. (en laat ik het niet over de grote Chinese winkels hebben)

Cursussen? Bij oa Camera Express heb je regelmatig gratis cursussen en lezingen die nuttig zijn en betaald zijn er genoeg te vinden t/m complete reizen.

Persoonlijk zie ik het nut niet. Ik verwacht ook dat zo'n vereniging zal eindigen in een vast groepje die op de clubkas teren. Niet kwaad/beschuldigend bedoeld maar als je dingen gaat organiseren zullen er veel leden gewoon vaak niet opdagen.
Ik spreek een beetje ook uit een negatieve ervaring met bv de Opel GSI club waar je je een lidmaatschp betaalde en voor alle georganiseerde evenementen gewoon moest betalen. Nadat ik op hun forum over de verplichte procedures van kascontrole, bestuursverkiezingen etc begon (welke nooit aan de leden werden voorgelegd) kwamen de geruchten en beschuldigingen over oneerlijk gebruik van kasgeld boven water. Maar dat is een andere uiterste wat ik niet verwacht.

Maar wat kunnen de leden met totaal verschillende interesses voor hun lidmaatschap terug zien wat het geld/lidmaatschap waard is? En nogmaals, bijeenkomsten om te gaan fotograferen klinkt heel leuk maar daar is geen vereniging of een betaalde lidmaatschap voor nodig.

Een club moet het waard zijn om er lid van te worden, je moet er iets byzonders voor terug krijgen.

Voor mij persoonlijk hoeft het niet.
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

MarcoEOS550D schreefCOLON
Harold1974 schreefCOLONIk had meer reacties verwacht op dit topic. Maar helaas!
Wat had je concreet verwacht dan? Je hebt een vraag gesteld in je openingspost, die is beantwoord. Had je verwacht dat er allerlei spontane aanmeldingen zouden komen om een club uit de grond te stampen? Of verwacht je iets anders? Dan helpt het om een concrete vraag te stellen of concreet te maken wat je zélf wilt/ gaat doen :wink:
Ik had in ieder geval meer reacties verwacht in dit topic. Maar goed............. dat blijft uit en dus zal een club ook niet van de grond komen.
En van een goedlopend forum is ook al geen sprake, wat je wel zou verwachten met 21787 gebruikers! Momenteel zijn er slechts 2 van de 21787 gebruikers online. Ik ben bang dat een groot deel zelfs niet meer in leven is.

Sorry voor het feit dat ik zo fel reageer.
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Paul eos7d schreefCOLONIk had ook wat meer reacties verwacht Harold. Het grootste probleem zal zijn om iemand te vinden die daar heel veel tijd kan of wil insteken. Mensen die kennis van zaken hebben zijn er wel voldoende denk ik, maar juist die mensen zullen weinig tijd hebben.
Canon be/nl zou dat beter moeten ondersteunen vind ik, zij hebben er toch alle belang bij dat Canon gebruikers hun merk trouw blijven. En, zeker nu omdat Sony met hun marketing een hype rond hun merk gecreëerd heeft, het is zelfs zo erg dat verkopers van bekende grote fotozaken je steeds vragen of je nog niet overstapt van Canon naar Sony. Ik heb het al verschillende keren persoonlijk meegemaakt.
Op facebook hou ik de advertenties in de gaten waar tweede hands Canon camera`s worden aangeboden. Als ik dan vraag waarom men de camera weg doet zegt men: I.v.m. de overstap op SONY.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Harold1974 schreefCOLON
Paul eos7d schreefCOLONIk had ook wat meer reacties verwacht Harold. Het grootste probleem zal zijn om iemand te vinden die daar heel veel tijd kan of wil insteken. Mensen die kennis van zaken hebben zijn er wel voldoende denk ik, maar juist die mensen zullen weinig tijd hebben.
Canon be/nl zou dat beter moeten ondersteunen vind ik, zij hebben er toch alle belang bij dat Canon gebruikers hun merk trouw blijven. En, zeker nu omdat Sony met hun marketing een hype rond hun merk gecreëerd heeft, het is zelfs zo erg dat verkopers van bekende grote fotozaken je steeds vragen of je nog niet overstapt van Canon naar Sony. Ik heb het al verschillende keren persoonlijk meegemaakt.
Op facebook hou ik de advertenties in de gaten waar tweede hands Canon camera`s worden aangeboden. Als ik dan vraag waarom men de camera weg doet zegt men: I.v.m. de overstap op SONY.
Sony is momenteel marktleider als het gaat om full frame camera's, en als Canon en vooral Nikon niet als de sodemieter met een evenwaardig alternatief komen gaan ze nog veel meer marktaandeel verliezen zeker nu Sony ook haar lens assortiment steeds meer uitbreidt.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Kan zijn. Maar de prijzen van Sony zijn hoog
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Harold1974 schreefCOLONKan zijn. Maar de prijzen van Sony zijn hoog
Kan zijn, maar ze verkopen als een dolle..
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

En wat is de reden daarvan?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar