100 % proef printen

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
guko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2011 21:03

Hallo allemaal,
Ik heb een bestand van 150x60 cm dat ik wil laten printen. Ik zou echter graag eerst een 30x40 cm proef van een gedeelte van die foto willen printen op ware grootte, vanuit photoshop.
Ik ben helaas even kwijt hoe dat ook alweer moet.
Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast dank!
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Down scalen dus

De makkelijkste manier in ps is Afbeeldingen >> afbeeldingsgrootte >> daar je gewenste formaat in te voeren, ik zou de optie nieuwe pixels berekenen op auto laten

succes
guko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2011 21:03

Bedankt voor deze snelle reactie. Als ik het goed begrijp ga je dan in PS de gehele afbeelding toch een ander formaat geven? Ik dacht dat ik een uitsnede of zo moest maken vanuit die originele 150x60 cm... De bedoeling is dat ik op de correcte kijkafstand kan beoordelen hoe die grote print er straks gaat uitzien qua scherpte etc.
Of snap ik het gewoon niet ... :|
Anoniem 4

Zo misschien.

Open de foto in PS. Kies het rechthoekig selectie tool.
Vul in bij “stijl” vaste verhouding en voer verhouding 40x30 in.
Maak op een willekeurige plek een rechthoek van 40x30.
Ga vervolgens naar Afdrukken.
Kies printer, instellingen, kleurbeheer etc.
Stel het documentformaat in op 40x30.
Schuif in het voorbeeldplaatje naar het juiste deel dat je wilt printen.
Afdrukken maar.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

guko schreefCOLONBedankt voor deze snelle reactie. Als ik het goed begrijp ga je dan in PS de gehele afbeelding toch een ander formaat geven? Ik dacht dat ik een uitsnede of zo moest maken vanuit die originele 150x60 cm... De bedoeling is dat ik op de correcte kijkafstand kan beoordelen hoe die grote print er straks gaat uitzien qua scherpte etc.
Of snap ik het gewoon niet ... :|
de techniek is al verteld kan ook met ook door de canvas grootte op 30x40 te zetten dan krijg je een uitsnede van een bepaald gedeelte wat je instelt (dezelfde menu en dan canvas grootte en je hebt iets meer opties dan de boven genoemde methode
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Laat je afbeelding zoals hij is.
Als je hem probeert te printen, bijvoorbeeld op een simpele A4 printer, zal de printer aangeven dat de afbeelding niet past en vraagt om je papiermaat aan te passen. Als je dit niet doet , maar wel laat printen, dan zul je een deel van je foto krijgen.
Ik heb dit wel eens gehad met een simpele 10x15. Daar kwam ook een deel van de foto op.

Wil je een deel kiezen, dan zou ik dat deel selecteren en kopiëren naar een nieuwe afbeelding en dan printen op je A4 printer. Kom je er heel dicht bij.

Als de reden ervan is dat je twijfelt over de kwaliteit, dan denk ik dat de firma waar je de hele grote foto laat printen wel een "sample" voor je wil maken.

Succes!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar