Enthousiaste fotografen gezocht!

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
BySandra
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2015 14:41

Rescue-Photo is op zoek naar enthousiaste professionele en gevorderde fotografen die het leuk vinden om met dieren in opvangcentra te werken.

Wanneer een hond of kat bij een dierenopvangcentrum aankomt is het vaak gestrest, bang, vuil en gedesoriënteerd. Vaak wordt er dan een foto van de hond of kat gemaakt, veelal in de kooi of het hok, om het dier te profileren op de website van het dierenopvangcentrum. Dit is echter niet het ideale moment om zo’n hond of kat op de foto te zetten. De foto’s zorgen voor een niet representatief beeld van een lief, vrolijk en enthousiast dier dat graag nog jaren van zijn leven met een nieuwe baasje wilt doorbrengen. Mensen die op zoek zijn naar een huisdier, krijgen deze foto wel te zien en maken op basis van dit beeld vaak al een keuze. Een mooie foto zorgt ervoor dat een dier sneller een warm thuis krijgt.

Wil jij fotograferen voor een goed doel? Meld je dan aan op info@rescue-photo.nl.

Voor meer informatie: http://www.rescue-photo.nl of https://www.facebook.com/rescuephotoNLBE/?fref=ts
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Als ik in Nederland zou wonen, zou ik het gelijk doen. Heb iets soortgelijks gedaan toen ik in de VS woonde voor een rescue organisatie en het helpt echt. Goede foto's zorgen er inderdaad voor dat deze dieren sneller geadopteerd worden. Dus allemaal aanmelden. :)
Gebruikers-avatar
Alex_vd_P
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2015 23:58
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb geen facebook, dus ik heb op de website gekeken.....
Maar ik zie helemaal nog geen aangesloten opvang centra. Is er al iets in/rond Almere?

Ik kan het redelijk goed vinden met katten en knaagdieren, en vooral met katten lijkt het me leuk om te helpen.
Ook al ben ik geen super fotograaf, alles is idd beter dan de meeste foto's die je ziet op de diverse sites :)

Grt
Alex
50D gripped | EF-S 17-85mm IS USM | EF 50mm 1.8 STM | Tamron SP 70-300mm Di VC USD
350D gripped | EF-S 18-55mm II kit | EF 55-200mm II USM kit
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Het idee is goed, de website nog erg leeg.
Ik wacht ook nog even af welk opvangcentrum bij mij in de buurt aangesloten is/wordt.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Zie helemaal geen opvangcentrum.... zo schiet het niet op.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BySandra
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2015 14:41

Dank jullie wel voor jullie reacties! Het klopt dat er nog geen opvangcentra aangesloten zijn, of inmiddels eigenlijk 1 opvangcentrum net over de grens bij Eindhoven. Rescue-Photo is net begonnen na een stop van ongeveer 3 a 4 jaar. Degene die het toen opgezet had kon het niet meer combineren met haar privesituatie. Twee maanden geleden heb ik haar benaderd met de vraag of ik het op mocht gaan zetten. Ze was blij dat er weer wat mee werd gedaan. Door de stop van een aantal jaar moeten we weer helemaal opnieuw beginnen met werven van opvangcentra en fotografen.

Ik ben ook adressen aan het verzamelen om te gaan bellen en mailen maar dat kost tijd. Als jullie zelf een opvangcentrum in de buurt hebben dan mag je altijd zelf gaan benaderen. Als ze zich bij ons aan willen sluiten dan kan de naam en het adres doorgegeven worden via info@rescue-photo.nl.

Er is ook een facebooksite voor de fotografen. Die was er nog. Daarin worden de oproepjes gezet voor opvangcentra en we houden elkaar op de hoogte van wat er speelt. Niet iedereen is even actief meer in de groep, vandaar dat ik ook weer andere fotografen aan het werven ben.
Wanneer ik er een mail uit stuur naar opvangcentra en ze willen zich aansluiten dan moeten er al wel fotografen zijn die er heen willen gaan.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar