Gezocht een goed tijdschrift over fotografie

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Het jaargetijde van de Sint en de (zwart/gekleurde/gele/blanke Piet) komt er aan en ik wil mezelf een abonnement geven op een goed fotografie tijdschrift.
Lezen op internet is fijn maar soms wil je iets rustig in je hand houden zonder dat er elektriciteit mee gemoeid is.
Nu worden er hier heel veel lenzen, camera's en toebehoren besproken maar eigenlijk nooit tijdschriften.
Heel af en toe koop ik los wel eens de zoom maar ik ben benieuwd zijn er misschien andere betere bladen.
Ik heb bij zoom vaak het idee dat het veel op Nikon gericht is.
Ik wil ook de komende maanden ook elke keer een ander blad kopen om zo ook de feeling mee te krijgen maar een enkel gelezen tijdschrift is niet bepalend hoe ze altijd het tijdschrift maken.
Mijn vraag is dan ook over welk tijdschrift/blad ben je tevreden en zou je aanraden en welke zou ik echt links moeten laten liggen.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik lees zelf met veel waardering het engelse EOS Magazine, komt 4x per jaar. Via mijn iPad in de kiosk te vinden, met abo kun je ook voorgaande nummers bekijken.
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

Dat is heel erg persoonlijk. Zelf lees ik graag Focus, Photo Digitaal en DigiFoto Pro.
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Wat voor soort magazine zoek je? Professional photographer bijvoorbeeld is op een heel andere doelgroep gemaakt dan "zoom" (wat toch meer op de beginnende amateur gericht is). Van oudsher ken ik "Focus" nog wel, dat was altijd een behoorlijk blad dat gericht was op fotografie (i.p.v. een rij besprekingen van allerlei cameraatjes en ander speelgoed). Dat is wel iets veranderd in de loop der tijden maar het is nog steeds een aardig blad voor de creatieve fotograaf.
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik lees Focus en Zoom door elkaar, en herken de typering van Jev wel.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik heb nu een abonnement op Focus, nadat ik Zoom! wel had gezien. Dat kreeg steeds meer een "Veronica komt naar je toe deze zomer"gehalte. In Zoom zit een duidelijke herhalingscyclus, dan krijg je hetzelfde onderwerp maar dan in een net ander jasje. Bovendien vond ik de opmaak van Zoom vaak belabberd, dan loopt de tekst door in de foto waardoor je zo'n klein contrastverschil hebt dat het bijna niet meer te lezen is.

Maar omdat ik nog heel veel kan leren over Photoshop zou ik daar nog wel eens een tijdschrijft over willen zien.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 4

Dan is Photoshop Magazine wel een aanrader.
http://www.photoshopmagazine.nl/

Meer algemeen, zie hier een overzicht van de meest bekende fototijdschriften in Nederland
http://www.fototijdschriften.nl/
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Mss nog een aanvulling. Ik vind het Belgische SHOOT zelf beter dan Zoom... Om de redenen die hier al genoemd werden... Shoot is m.i. Wat degelijker... Maar het blijft heel persoonlijk ...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Ik zie veel dingen voorbij komen die me ook storen aan Zoom.
Voor een aantal keren is het leuk, maar het is het toch niet.
Ga zeker de focus een paar keren kopen kijken of dat meer in mijn straatje ligt
ook de photoshop magazine zet ik op het lijstje.

Thanks voor de link Illuminatus mooi overzicht met daarbij waar het blad zich op richt.

Hoe bevalt Digifotopro?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mark,

Heb destijds via HCC een abonnement op ZOOM genomen. Na een paar nummers viel me al de kennelijke voorkeur voor Nikon op! Maar wat voor mij de doorslag heeft gegeven er toch geabonneerd op te blijven waren en misschien weer eens komen, de Fotografie cursussen op DVD, die ze uitgaven. Die behandelden werkelijk alle aspecten van de fotografie en werden gegeven door 2 leraren van de Amsterdamse fotovak school! De een fotografeert met Canon, de ander met Nikon en zoals het hoort zijn het goede vrienden.

Recentelijk zie ik in het blad zelf toch ook wel een verbetering in de balans tussen de reviews van Canon en Nikon.

En aangezien ik niet plaat noch schiet, maar fotografeer als een amateurtje die veel plezier beleeft aan Fotografie als gewoon een leuke hobby, ben ik best tevreden met dat blad.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Goede toevoeging Roel!! Die cursussen zijn best goed. Volgens mij zijn alle cursussen, ook oudere, voor leden nu via de website toegankelijk.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik sluit me aan bij Roel en Marcel. Zoom heeft vaak leuke acties voor een jaarabonnement met een groot prijsvoordeel (of een leuke accessoire zoals een statief of een cameratas, maar die moet je dan wel kunnen gebruiken).
Aangezien ik geen tas of statief meer nodig heb maak ik veel gebruik van de prijsacties. Dat scheelt echt aanzienlijk. Ik noteer in mijn agenda wanneer het abonnement weer opgezegd moet worden en na een half jaar zonder Zoom bezwijk ik heel vaak voor een nieuwe aanbieding.
Het niveau is niet altijd even uitdagend maar toch staan er telkens weer leuke dingen in. De DVD's vind ik een grote toegevoegde waarde hebben en ook het feit dat je alle "oude" Zooms digitaal kunt terug lezen vind ik handig.

Daarnaast koop ik het blad DigifotoPro regelmatig. Deze biedt iets meer uitdaging voor de gevorderde fotograaf. Ik kijk in de winkel of er iets van mijn gading in staat en dan beslis ik of ik het koop.
De tip van Illuminatus vwb Photoshop onderschrijf ik helemaal. Een super informatief magazine waar je veel uit kunt leren.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zelf lees ik nog maar zelden tijdschriften. Ik loop wel met enige regelmaat de tijdschriften winkel binnen en blader diverse Nederlandse en Engelstalige tijdschriften door. En zodra er artikelen instaan die mij trekken dan koop ik deze.

Bij een abonnement ontdekte ik vaak dat ik vaak tijdschriften niet las omdat de artikelen mij niet aanspraken. Dus nu koop ik ze dus maar los.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Allen bedankt voor de opmerkingen.
Zoom is inderdaad geen verkeerd blad maar begint soms tegen te staan. De DVD cursussen zijn inderdaad leuk.
Ga zeker de Focus een paar keer kopen en de komende tijd wat vaker voor het tijdschrift schap de overige fotobladen die liggen door struinen.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Kijk ook eens naar het Duitse blad Color Foto (verkrijgbaar bij sommige AKO, Bruna's en de betere boekhandel.
Scherpe reviews waarbij men (soms forse) kritiek niet schuwt (logisch; het blad heeft een enorme oplage en is dus minder afhankelijk van advertenties)
Ook worden er elke maand veel objectieven getest op verschillende camera's. (en daar zitten nog wel eens verrassende uitslagen tussen)
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar