Waarschuwing! Fotograferen in het buitenland

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
MxM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2011 14:45
CONTACTCOLON

Voordat je er erg in hebt loop je opeens met een 'systeem camera' rond...

Ongelooflijk: http://www.liveleak.com/view?i=c85_1373364082" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En jij denkt dat in Nederland niet kan gebeuren of zo?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ddekkers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 19:10

Hmm. Ze waren nog best lomp, niet echt subtiel. Wel sneu :(
If you put your mind to it, you can accomplish anything!
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik heb altijd een mooie 'verrassing' aan m'n fototas , en in Rusland ( nooit eerder geweest ) zou die 'verrassing' altijd in m'n broekzak steken.

http://www.zakmesshop.be/product/295569 ... surge.html" onclick="window.open(this.href);return false; :twisted:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb altijd deze verrassing bij me. (en da's alleen voor mijn eigen gemak, niet als wapen)
Maar met de snelheid en chaos waarmee het op dit filmpje gebeurd heb je daar geen tot weinig tijd voor als je het wel als wapen wilt gebruiken. De tijd alleen al die jij nodig hebt om het uit je broek te halen en open te klappen duurt al te lang

Maar ook al zou je dat mes tevoorschijn kunnen trekken, denk eens twee keer na. Zij zijn met zijn vieren. Wie weet waar je uiteindelijk in beland? Misschien hebben zij er wel vier bij zich :D
Daarnaast heb je je objectief echt niet terug. Degene die het uiteindelijk in zijn tas stopt is dan allang weg en van die andere houd jij er echt geen onder bedwang zonder dat één van de overgebleven twee je goed hard tegen je kop aanschopt.
Dit ga je bij voorbaat gewoon al verliezen.

Een hulpje als dit kan je misschien nog wat helpen, maar ook dan moet je rap zijn wil je ze alle vier pakken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ddekkers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 19:10

Haha, als we toch bezig zijn. Gewoon een dikke AK-47 als tweede camera meedragen. Lopen ze met een boog om je lens heen 8) :twisted:
If you put your mind to it, you can accomplish anything!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Niks nieuws onder de zon, dit gebeurt al sinds mensenheugenis. En als je denkt dat het niet in Nederland gebeuren kan, dan heb je het echt mis.

En een mes meenemen helpt niet echt hoor, ten eerste heb je die niet op het goede moment bij de hand en wat wou je er mee doen? Je kunt er eentje steken en dan ligt de rest bovenop je....... Zou ik dus niet doen want je hebt geen idee hoe geweldadig ze kunnen zijn.

Gewoon de normale voorzorgsmaatregelen nemen en je vooral niet teveel zorgen maken. Fijne vakantie!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

zoals Addy zegt, daar sluit ik me gewoon bij aan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

En een goede reisverzekering. Zelfs een canon is vervangbaar in tegenstelling tot je vege lijf.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik zeg zo: de ene schurk is de andere niet, en dat zelfde geldt ook voor de slachtoffers. 8)
Maar ik snap wél dat sommigen zich beter gedeisd houden... :P

Love en peace, brothers...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dit kan inderdaad overal gebeuren, ook hier in Nederland. Een goede verzekering kan uitkomst bieden, maar voorkomen is beter dan genezen.
Hou dure spullen zoveel mogelijk uit zicht (da's de reden waarom ik geen merk tas heb. Wat zou er in een tas zitten waar met grote koeieletters "CANON" op staat?)
Objectief vasthouden als je het niet vertrouwd. De camera hangt om je nek en is moeilijker te ontvreemden.
Een tip wat mijn moeder vroeger geleerd heeft:"niet met vreemden praten." Als je het niet vertrouwd, weglopen.
Je kan zoveel tips en waarschuwingen geven, maar er blijven mensen die het niet snappen. Ik ben een keer met een georganiseerde busreis naar Parijs geweest. In de bus op weg naar Parijs, vertelde de reisleidster dat het verstandig was om wat geld los in je broekzak te doen en je portemonaie goed opbergen. ID kaarten apart, goed wegstoppen. Ze had het net verteld voor aankomst bij de Eifeltoren. We stappen uit, het eerste stelletje loopt het plein op en wordt aangesproken door een verkoper. De vrouw pakt haar knip en voordat ze het open kon maken, gristte een zakkenroller het uit haar handen. Weg geld, pasjes, id kaarten...

O ja, wapens heeft geen zin tenzij je zwarte band in een of andere vechtsport hebt. En zelfs dan is er altijd wel iemand die sterker en sneller is. Als je bestolen wordt, rustig blijven, goed in je opnemen en niet tegenwerken.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Als je bestolen wordt, rustig blijven, goed in je opnemen en niet tegenwerken.
Warm aanbevolen die lui werken nooit alleen! Ti's maar geld... Anders is het zo maar je gezondheid...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Gewoon je zonnekap een randje c4 geven, met een micro ontsteking. Jij geen lens, zij geen handjes.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

of je zorgt dat je niet in een situatie komt, waar iemand je camera of objectief kan ontvreemden.
of je objectief en camera vermommen, zodat het er uit ziet als een waardeloze camera.
of bestickeren met de tekst "Nikon". Die wilt niemand jatten. :D

ik weet niet of C4 zo'n veilige oplossing is. :roll:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Een mes bij je hebben tegen meerdere mensen heeft zelfs geen zin als je getraind vechtsporter bent. In de sportschool waar ik train wordt ook op mes-vechten getraind en dat wordt ook in wedstrijden toegepast (met stompe messen) en 1-op-1 kom je er zelfs niet zonder kleerscheuren vanaf, laat staan als je door meer mensen omgeven wordt.

Beste optie (lees minst slechte) is wegrennen als die mogelijkheid er is maar als dat niet lukt (en dat is waarschijnlijk), vrees ik dat ik met grote tegenzin mijn spullen zou afgeven.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Je kan nog zo veel bedenken maar dit soort situatie voorkom je niet. Ze gaan zo gerafineerd en snel te werk dat voordat jij iets kan bedenken zij al lang weg zijn. Enige wat je kan doen is allert zijn en bij iedere vreemde beweging zorgen dat je je spullen goed beet hebt. Zakkerollers gaan ook zo te werk, de een loopt tegen je aan zorgt voor afleiding en de volgende haalt je spullen uit je binnenzak. Allert zijn en je spullen in drukte altijd goed vasthouden is het enige dat kan helpen. Zekerheid heb je niet.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
zneel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2005 21:48

De dader fotograferen gaat dan ook al niet meer ........
een Canon body met wat lenzen .......
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Wist niet dat hier pussy's zaten... Gewoon meppen met je tas, desnoods je 400 mm in hun g*t boren, klaar is Kees... :roll:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Haha, grapjas. :lol:
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

steven l schreefCOLON
of bestickeren met de tekst "Nikon". Die wilt niemand jatten. :D
Dit is de gouden tip!!
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar