Raad nodig.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Sindy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2012 19:33
CONTACTCOLON

Hallo,
ik heb 2 weken geleden een jaartaak gekregen voor p.o het gaat over tegenstellingen, ik heb gekozen om het met fotografie te doen,
ik heb 15 tegenstellingen, 15 met mensen & die kan ik ook doen met de natuur
maar mijn vraag is, weten jullie geen poses hoe ik de fotos kan nemen?
Mijn tegenstellingen zijn:

* Steviger gebouwd t.o.v Dun.
* Boos t.o.v blij.
* School t.o.v Vakantie.
* Meisje t.o.v jongen.
* Moslim t.o.v Jehovah getuige ( of ander geloof).
* ballet t.o.v hip-hop.
* Oud t.o.v jong.
* Winter t.o.v Zomer
* Mens t.o.v Dier
* Zwart-wit t.o.v Kleur
* Paar t.o.v onpaar ( 2ling tov 3ling)
* Haat tov liefde
* groepssport tov alleen sport
* oude tijd tov nieuwe tijd
* groot tov klein.

Dus deze tegenstellingen werk ik uit met mensen, maar ik weet dus niet welke poses ik aan deze mensen kan geven,
Heb je ideetjes om mij te helpen?
Geef mij alvast raad!

Alvast bedankt! (:
Photography is a way of feeling, of touching, of loving. What you have caught on film is captured forever... It remembers little things, long after you have forgotten everything.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zou je die vraag niet in je vorige topic over hetzelfde onderwerp stellen? Dan blijft 't een beetje overzichtelijk ;)

Ik ben ook wel benieuwd: welke ideeen heb je zelf al?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

* Steviger gebouwd: opgeblazen wangen
t.o.v Dun: buik ingetrokken
* Boos: vuist om hoog en wenkbrauwen naar beneden
t.o.v blij: armen en mondhoeken omhoog en springend in de lucht
* School: zware rugtas
t.o.v Vakantie: cocktail op het strand
...
* Winter: bibberend in de sneeuw
t.o.v Zomer: zwembroek op het strand
...

graag gedaan... Maar het idee van zo'n opdracht is toch juist dat het leuk is om zelf creatief te zijn? zo moeilijk is dit niet
Canon EOS 1DS MK IV | Canon EF 10-400mm F1.8 IS L
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Kijkend naar de tegenstellingen die je zelf al verzonnen hebt lijkt de uitvoering me vrij eenvoudig te doen met wat fantasie.
Een groot deel zal met styling en aankleding al voor een groot deel te bereiken zijn.
Poses en expressie zullen daar hier en daar wel iets aan toevoegen ( bijv. bij boos en vrolijk) maar lang niet altijd niet sfeerbepalend zijn.
Daar kom je samen met het "model" vast en zeker wel uit als je doel helder is.
Zoek er desnoods wat voorbeelden bij voor de beeldvorming.

Ga er lekker mee aan de slag en plaats eventueel steeds enkele resultaten van een uitgewerkt thema.
Kunnen wij als kijkers je misschien helpen om de sterkte uit te kizen voor je serie...?!

Succes!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik denk dat je bij de genoemde tegenstellingen moet oppassen dat ze op de foto mogelijk niet als tegenstelling herkend worden.

Je kan een jongen en een meisje samen op de foto zetten maar het is daarbij nog maar de vraag of dat als tegenstelling gezien wordt. Een oude vrouw met een baby op de arm zal wellicht ook niet direkt als tegenstelling worden gezien.
Je zal dus iets moeten toevoegen waardoor het de kijker duidelijk wordt dat het hier om een tegenstelling gaat.

In het geval van jongen t.o.v meisje zou je bijvoorbeeld het symbool voor man en vrouw als attribuut kunnen gebruiken om de tegenstelling te verduidelijken.

Tevens zou ik kijken naar de mogelijkheid om vooroordelen te gebruiken en maak gebruik van voorwerpen die duidelijk ergens voor staan.

Een moslim met een baard en een zwaard in de hand wordt al snel als een terrorist gezien. Geef hem een duif in de andere hand en je hebt in een beeld al een tegenstelling (oorlog - vrede).
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Sindy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2012 19:33
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLON Ga er lekker mee aan de slag en plaats eventueel steeds enkele resultaten van een uitgewerkt thema.
Kunnen wij als kijkers je misschien helpen om de sterkte uit te kizen voor je serie...?!

Succes!
Heb momenteel al een paar foto's op mijn blog geplaatst met de tegenstelling hip-hop vs Ballet
http://sindysanty.blogspot.be/p/hanne-ellen.html
Photography is a way of feeling, of touching, of loving. What you have caught on film is captured forever... It remembers little things, long after you have forgotten everything.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Wel zo prettig in ze hier te Plaatsen..
Minder moeite voor de geïnteresseerden en makkelijker reageren..
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Er is eigenlijk maar 1 foto waar ik duidelijk de tegenstelling in terug zie, en dat is dan nog met name door de kledingkeuze.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

MarcoEOS550D schreefCOLONZou je die vraag niet in je vorige topic over hetzelfde onderwerp stellen? Dan blijft 't een beetje overzichtelijk ;)

Ik ben ook wel benieuwd: welke ideeen heb je zelf al?
Het kwam al bekend voor.

Ik heb even op de website gekeken. Wat opvalt is dat ik geen tegenstellingen zie, behalve bij wat Geert H zei.
Bij verschil tussen hiphop en ballet denk ik aan het verschil van bewegen. Ik dacht meteen aan een ballet pirouette versus breakdance headspin. Alle twee is het "rondjes draaien" maar ieder op z'n eigen manier.

Misschien iets voor "groot vs klein". Zoek een groot en een klein persoon. Zoek twee identieke voorwerpen, maar een véél groter dan de ander. Geef het kleine voorwerp aan het grote persoon en het grote voorwerp aan het kleine persoon. Daarmee benadruk je de afmetingen van de personen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Sindy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2012 19:33
CONTACTCOLON

steven l schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONZou je die vraag niet in je vorige topic over hetzelfde onderwerp stellen? Dan blijft 't een beetje overzichtelijk ;)

Ik ben ook wel benieuwd: welke ideeen heb je zelf al?
Het kwam al bekend voor.

Ik heb even op de website gekeken. Wat opvalt is dat ik geen tegenstellingen zie, behalve bij wat Geert H zei.
Bij verschil tussen hiphop en ballet denk ik aan het verschil van bewegen. Ik dacht meteen aan een ballet pirouette versus breakdance headspin. Alle twee is het "rondjes draaien" maar ieder op z'n eigen manier.

Misschien iets voor "groot vs klein". Zoek een groot en een klein persoon. Zoek twee identieke voorwerpen, maar een véél groter dan de ander. Geef het kleine voorwerp aan het grote persoon en het grote voorwerp aan het kleine persoon. Daarmee benadruk je de afmetingen van de personen.
Het is ook nog niet het definitieve tegenstelling, ik moest ook gewoon foto's nemen van hen omdat ze foto's wouden, & daarbij zaten sommige foto's bij van hiphop & ballet, & die heb ik ( nu pas gezien) maar 1 opgeplaatst.
Mijn excuses hiervoor. & ik zal voortaan hier de fotos uploaden!
Photography is a way of feeling, of touching, of loving. What you have caught on film is captured forever... It remembers little things, long after you have forgotten everything.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar