motorrijden en fotograferen

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik heb een paar weken mijn motorrijbewijs gehaald en een motor gekocht. Ik ben de trotse eigenaresse van een BMW f800gs :D
Nu ga ik binnenkort op mijn eerste motorvakantie naar Monschau en weet niet precies hoe mijn fotospullen me te nemen.Het uiteindelijke doel is lange reizen te maken waarbij het voor kan komen dat de motor wel eens op zijn kant gaat.

Ik heb beschikking over Touratech zijkoffers.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Groetjes Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Gus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2009 10:15
WoonplaatsCOLON Leudal
CONTACTCOLON

Geen topkoffer? Kun je wel een tas achterop binden of heb je daar een bijrijder?
www.gustlock.nl
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Nee, ik heb geen topkoffer en geen bijrijder maar zo een waterdichte roltas dus dat lijkt me geen optie.
Als ik de kleinste zijkoffer inruim met foam voor mijn camera hoe veilig zou dat dan zijn?

Gr. Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
wernerfotografie

Dat zou denk ik wel veilig zijn, maar je moet eigenlijk gewoon niet op je plaat gaan haha. Ik heb afgelopen zomer mijn 5d2 gewoon in mijn tanktas gedaan. In een grote handdoek gewikkeld en gewoon gaan. Voor kleine ritjes hier in de omgeving waar ik woon heb ik hem gewoon in mijn rugzak. Gewoon goed en veilig opbergen en verder niet zo veel zorgen maken lijkt mij! Vooral lekker genieten!! Ging toen naar Zuid Frankrijk en ook langs Monschau gekomen, prima motorrijden daar :D !!

Groeten Werner
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Dan ga ik dat gewoon proberen :D In de omgeving van Monschau verwacht ik ook niet om te gaan hoor! Wel als het offraodrijden dadelijk om de hoek komt kijken :o

Gr. Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik begrijp dat de vraag wat je mee gaat nemen al beantwoord is, dat is waar ik het grootste dilemma heb.
"...Hmmm als ik nu ipv elke dag een schone onderbroek aandoe gewoon de hele vakantie met 1 onderbroek doe kan ik een extra lens meenemen..." :wink: :mrgreen:

Ik heb een lief klein tanktasje van Booster (de Megamap heet ie) waar mooi een Lowepro toploader 55 in past (samen met nog wat extra zut zoals droge handschoenen etc.) Heb je toch wat extra bescherming tijdens een ongeval en is ie tevens wat waterdichter ('t is nie altijd mooi weer hè). De tanktas is klein genoeg om weinig last van te hebben.

Bedenk ook even waar je er het minste/geen last van gaat hebben. Als ik bergpassen ga rijden stop ik juist alles in een buddytas zodat ik in de bochten makkelijker over de tank kan hangen met m'n supersport.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Een camera in een rugzak is het recept voor een dwarsleasie bij een onschuldig schuivertje.... Stel je maar eens voor wat er gebeurd als je met je rug op je mooie camera terecht komt, in die rugzak dus slechts wat kleding en andere zachte spullen.
Zijkoffers zijn het eerst aan de beurt als je om gaat en je zult de eerste niet zijn waarbij de inhoud van de zijkoffer stuk gaat door oververhitting van de uitlaat, vocht door lekkage of verlies van de koffer of inhoud.
Een tanktas is nog altijd de veiligste plaats om een camera mee te nemen.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik ga maar eens op zoek naar een goede tanktas denk ik of een plekje in de roltas achterop. De camera in mijn rugzak is vanaf het begin al geen optie geweest.
De combinatie die ik mee wil nemen is een 7d met 70-200 en de kitlens.
Gr. Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
H3lixx
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Rhoon
CONTACTCOLON

Beste Linda

Misschien is dit tevens een goede vraag om ook op het BMW GS forum te stellen, die hebben immers ervaring met div motoren, en er loopt ook een draadje over fotografie.
Ook heel erg informatief, en leerzaam m.b.t jou BMW
http://www.bmwgsclub.nl/forum/

Grtn
Een mede GS´er :wink:
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ik zou het in een fototas in de stevige zijkoffer doen. Deel van de kleding dan in een bagagarolletje of zoiets.
Doe op mijn Griso de camera met lenzen in een tanktas die als rugzak gebruikt kan worden of ik neem alleen m'n Olympus PEN mee.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar