Info over field monitor

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Omdat ik mijn camera vaak gebruik om te filmen ben ik aan het uitkijken naar een 'field monitor' om een beter overzicht te krijgen van belichting, op het kleine schermpje van de camera is dat toch wel moeilijk en zeker bij mooi weer.
Ik heb op de site van Konijnenberg eens gekeken naar 'field monitors' maar ik weet niet goed wat nu goed is of niet. Of, zou ik gewoon een tablet kopen met HDMI poort en daar de Canon eos utility software op installeren en op deze manier een groter beeld verkrijgen.
Heeft iemand ervaring met deze manier van werken?
Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik film nooit - kan je niet helpen
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou niet voor een tablet gaan maar voor een echte monitor.

D'r zitten vaak toch wel specifieke functies op die erg handig kunnen zijn bij het filmen. Dingen zoals zebra peaking, false color of andere hulpmiddelen.
Heb zelf een Aputure VS5 en daar erg happy over. Alleen zit er bij sommige camera's een bepaalde 'lag' tussen wat er gebeurd en wat ie laat zien. Voor snel bewegende dingen is dat soms wat lastig
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Bedankt voor jullie antwoord, het is een echte monitor geworden.
Ik heb nog lang getwijfeld tussen een Apture VS5 en een AVtec XFD057 5.7" Full HD Field Monitor en het is de AVtec geworden omdat die ook met mijn Canon accu's kan werken, anders moest ik nog eens accu's + lader van een ander merk kopen. Als ik hem een tijdje heb, dan laat ik zeker mijn bevindingen over de monitor hier op het forum weten.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ben na een tijdje best benieuwd, hoe werkt het, wat levert het op?
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Hier mijn persoonlijke bevindingen van deze field monitor:
De kwaliteit van het beeld is wel heel goed maar het geheel weegt veel te zwaar om op je camera te bevestigen. Het steuntje om de monitor op de hotshoe van de camera te plaatsen is echt veel te licht gemaakt en daardoor onbruikbaar. Deze monitor heeft ook geen touchscreen wat voor mijn eos R toch een heel groot gemis is.
Momenteel ligt deze monitor ongebruikt in mijn kast omdat ik een mini laptop van Acer gekocht heb en dan ook via een USB kabeltje met Eos Utillity kan werken, wat voor mijn soort van fotografie en filmen in een schuiltent toch handiger maakt en het mini laptopje heeft ook een touchscreen.
Dit zijn natuurlijk mijn bemerkingen en die kunnen voor iemand anders helemaal verschillen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar