Batterijen en opladers: Beter origineel (Canon) of niet?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Ik heb Canon met nog één rood blokje en ik schiet er met gemak nog steeds 700 foto's mee, net als nieuw. De accu is nog lang niet aan het eind van z'n leven, maar de laadprestaties worden wat minder. Niet teveel naar die blokjes kijken ;-).

Ik heb het een en ander onderzocht en getest. Mijn betoog is niet op mening gebaseerd, maar op meetresultaten.
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Hoi Anko,

Zo werk ik ook, echter heb ik wel een back-up accu achter de hand.
Want rood geeft je wel een waarschuwing in de trend van "dat het IN eens afgelopen kan zijn".

Geert
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Het zal niet ineens afgelopen zijn. Je merkt het wel als je steeds minder foto's kan maken.
Een extra accu is altijd verstandig. :-).
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

:(
Laatst gewijzigd door 2 op Jan Vos, in totaal 23 keer gewijzigd.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Hoi Jan,

Om effe een diskussie kort te sluiten:

Het is naar mijn ervaring geen probleem om diverse type's accu's gelijktijdig te gebruiken.
Dat doe ik al jaren en totaal geen problemen.
Elke accu heeft een innerlijke weerstand, dat is dus niet nieuw maar gewoon standaard.
En er zijn ook nog andere website's die goede accu's leveren, wat dacht je van 123accu.nl.

Maar wat het beste is, dat weet ik ook niet, maar het werkt goed en kwaliteit, dat is het voornaamste :wink: :wink: :wink: .
Ieder zijn mening t.a.v. accu's en ieder zijn keuze waar hij of zij het wil kopen, dat is dan oke!

Geert
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Jan, het maakt de discussie een stuk overzichtelijker als je in je reactie steeds duidelijk aangeeft waar je nu eigenlijk precies op reageert. Zeker als je nogal stevige standpunten inneemt. Misschien wil je dat nog even verduidelijken?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

huh?
Wat gebeurd hier.

Jan als je wil graag met iets meer feedback, ik ben nieuwsgierig waarom je bepaalde dingen zegt.
Zeker aangezien het om een erg gedateerde post ging.

Maar ik zal toch zeker de accu problemen van Samsung in de strijd gooien als het gaat om wijzen naar de gevaren van prijsvechten.
Ze (samsung) gingen te kort door de bocht en bam een miljardenstrop en gelukkig valt de fysieke en persoonlijke schade mee.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
Foto-Xje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2015 01:29
WoonplaatsCOLON Valthermond (Drenthe)

Jan,

Ik vind het wel jammer dat je je post hebt verwijderd.
Je had een berichtje achter kunnen laten waarom, maarja wie ben ik.

Geert
Foto's liegen niet, mensen wel :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar