Canon 430 EX II flitser en 700D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
kas44
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2013 02:08

Ik heb hier een splinternieuwe Canon 430 EX II flitser nooit gebruikt en deze is gekocht bij een 350D body.

Die 350D body zal worden ingeruild voor een 700D.

Mijn vraag is of die 430 nog wel geschikt is voor die 700D of dat er een andere gekocht moet worden die wel compatible is met die 700D.

Bedankt alvast.
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Past op elk type met dezelfde flitsschoen. Zeker op de EOS modellen en ook de nieuwste en waarschijnlijk ook de volgende
PE1PQX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2013 10:33
CONTACTCOLON

Ik kan me niet voorstellen dat het niet zou werken.
Anders zou Canon voor iedere nieuwe (serie?) body ('s) een nieuwe serie flitsers uit moeten brengen. Het zelfde geld voor lenzen e.d.
Groeten, André
Prettig gestoorde hobby-ist: Iedere gek zijn gebrek.
kas44
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2013 02:08

Het zou best kunnen en de reden is 'consumeren' :-)

Ok dus het is 100% passend op de camera en functies van de flitser werken dus ook.

Het punt is nl dat de eigenaar van de camera deze flitser nooit gebruikt heeft en mi ook nooit zal gebruiken omdat hij er geen verstand van heeft dus dan maar beter nu verkopen dan laten liggen dat het outdated is.
Da's een beetje de achterliggende reden er achter.
PE1PQX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2013 10:33
CONTACTCOLON

De 430exII is misschien niet één van de meest recente flitsers, maar de techniek die er in zit is wel vrij actueel.
En met techniek bedoel ik de communicatie tussen flitser en body (ETTL). Dit is een vast protocol.
Als Canon wel voor een 700d serie body's een ander flits-systeem bedacht heeft, zou het in mijn ogen behoorlijk in zijn eigen voet schieten.
Naast de EOS series (xD, xxD, xxxD, xxxxD enz) is er nu ook de M serie. Dat je daar een andere flitser voor ontwikkeld kan ik me enigszins iets van voorstellen, maar voor zover ik het weet hebben ze dat ook niet gedaan. (wel een andere lens-vatting, maar dat is een ander hoofdstuk)
Groeten, André
Prettig gestoorde hobby-ist: Iedere gek zijn gebrek.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Binnen zijn categorie is de 430EXII nog altijd de meest recente, er is nog geen opvolger van (wel in de categorieen eronder en erboven). En gaat ook gewoon prima werken op een 700D of welke nieuwe EOS camera dan ook
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Nee, die werkt niet meer. Als je de flitser kwijt wilt kun je die naar mij toe sturen - stuur mij even een PB.



Zonder gekheid, de 430EX II is een actuele flitser en dus werkt 'ie gewoon. Maar ik verwacht zelfs dat mij. 380EX het gewoon doet. Don't worry, be happy!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar