Ik ben opzoek naar een macro lens...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Volgens mij is de Tamron 90mm f2.8 ook een heel mooi objectief, zeker voor een beginner. De oudere zonder VC maar optisch zeker niet slecht en tweedehands voor niet al te veel te krijgen. De nieuwere met VC, betere AF en een iets hoger prijskaartje. De AF van de oude is wel langzaam, maar voor macro is mijn ervaring tot nu toe dat je toch manueel scherp stelt. Volgens mij prima binnen je budget te krijgen.
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

sschot schreefCOLON Volgens mij prima binnen je budget te krijgen.
Ik denk niet dat de TS-er nog zoekt.............(zie startdatum)
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik had misschien beter een nieuw topic gestart want ik heb wel degelijk interesse in een 180 mm macro lens, maar ik dacht dat het beter was om verder te gaan op een oud bericht.
Ik heb al de Canon 100 mm F2.8 en ben daar zeer tevreden over, alleen opgewarmde libellen en vlinders laten zich niet zo makkelijk benaderen. Daarom mijn interesse in de 180 mm.
Paul
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Hoi Paul,

Een 180mm is natuurlijk een goede optie. bedenk wel dat je deze, betreffende de meeste tijd, icm een statief zult moeten gebruiken.
Een 150mm is, naar wat men hier schrijft op het forum, nog redelijk uit de hand te hanteren.
Vwb het maken van foto´s van vlinders ed kan het zelfs met een 50mm.
Ikzelf heb dit een aantal jaren moeten doen.
Nu heb ik naast die kleine Sigma ook een 100mm non IS van Canon in bezit.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Paul eos7d schreefCOLONIk heb al de Canon 100 mm F2.8 en ben daar zeer tevreden over, alleen opgewarmde libellen en vlinders laten zich niet zo makkelijk benaderen. Daarom mijn interesse in de 180 mm. Paul
Misschien helpt het om je wat te oefenen of in te lezen in benadertechnieken? Het bestuderen van patronen en rustig bewegen helpt al heel veel. Ik heb al mijn macro's eerst met mijn Canon 60mm en later met mijn Canon 100mm geschoten, en heb toch al heel wat libellen, vlinders en vliegen gefotografeerd.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Bedankt voor jullie antwoord. Misschien inderdaad toch beter met mijn goede trouwe 100mm macro verder doen en de tijd nemen om insecten te benaderen. De trage focus op de Canon 180 mm macro, geen IS en het forse prijskaartje lijkt mij uiteindelijk toch geen verstandige aankoop.
Paul
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar