Advies gevraagd over de EF-M 28mm f/3.5 IS STM macro

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik zit erover te denken de EF-M 28mm f/3.5 IS STM macro te kopen, om te gebruiken op de M50. Naast een vergrotingsfactor van maximaal 1.2 heeft deze twee bogen met LED-lampjes voorin het objectief, die je onafhankelijk van elkaar aan of uit kunt zetten, zodat je nooit licht te kort komt. Dan kan ik ook eens echte macro-foto's maken. Met het volledig draaibare scherm van de M50 kan ik dan denk ik vanuit verrassende hoeken foto's maken.

Hebben jullie wel eens van deze lens gehoord en zo ja, heb je er een mening over? Is de brandpuntsafstand niet te weinig, zodat je niet voldoende afstand hebt ten opzichte van het onderwerp?

Ik houd het gewicht graag laag en het volume graag klein, dus ik zit niet te denken aan een EF of EF-s macro-objectief erbij.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Even gekeken wat het is, leuk lensje met een soort van ringflitser maar alleen als lamp te gebruiken.

Ik effe snel 2 reviews:
https://www.camerastuffreview.com/nl/ca ... o28-review
https://www.eoszine.nl/1141319/EF-M-28m ... -Lite.html

Bij die laatste wat opmerkingen:
Toch hebben wij voor een nieuwe versie een kort wensenlijstje:
• Langer brandpunt (bv. 60mm) met grotere werkafstand. Dus ook beter geschikt voor insecten en portret.
• Hoger vermogen LED-licht, traploos regelbaar.
• Mogelijkheid tot roteren ringlicht.
• Drie verschillende Kelvin-standen: 3000-4000-5000K
• Lichtknopje iets uit laten steken.
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Interessante en degelijke artikelen! Bedankt voor het mij attent maken hierop ... Maar het is toch een heel bedrag dat ik er dan aan uit moet geven. Terwijl het EF-M systeem natuurlijk spotgoedkoop is als je het vergelijkt met andere systemen en/of merken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar