Grrr .... 70-200 kapot

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Mijn Canon EF 70-200 F4 IS is kapot. Eigen schuld, ik heb hem uit mijn fototas laten stuiteren. Rits niet goed dichtgedaan :( .
Via CameraNu opgestuurd naar een reparateur en de geschatte reparatiekosten zijn 550 euro. Nu heb ik een lastige keus:

- Laten maken voor €550
- Deze lens was al 11 jaar oud. Vervangen door een nieuwe. Bij Cameranu €1069 euro, inclusief cash back
- Wachten op de nieuwe 70-200 F4 IS. Schijnt er aan te komen volgens Canonrumours

Ik zal zelf moeten kiezen maar best lastig :roll:
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als je hem niet laat maken en wacht op versie II; wat doe je dan met deze?
Een defect exemplaar inruilen zal het gat niet dichten denk ik
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONAls je hem niet laat maken en wacht op versie II; wat doe je dan met deze?
Goede vraag!
Ik kan mijn oude lens dan ook nog laten maken voor €550,-. Maar als ik die dan 2e hands via Marktplaats of zo verkoop krijg ik er ook ongeveer weer dat bedrag voor denk ik. Dus wat schiet ik daar dan mee op !? Of staan er potentiële kopers te trappelen?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

ik zou wachten op een nieuwe, verwachte kosten zijn 550 maar dat kan ook duurder zijn en de 2e hands prijs is hetzelfde als de reparatie kosten, dan zou ik eerder nog een andere 2e handse kopen dan repareren.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb onlangs nog eens de top 10 gelezen van gevallen fotomateriaal en "Rits niet gesloten van fototas" stond in ieder geval bij de top 3.
Daar heb je nu nog weinig aan maar aan de andere fotografen, wees hiervoor op je hoede.
Mocht het mijn lens zijn, dan zou ik ze voor dat bedrag of hoger zeker niet laten repareren. De nieuwe zal wel weer beter en sneller zijn. Maar, als je niet van plan bent om veel geld uit te geven, dan misschien eens uitkijken naar een goede occasie?
Zoals je zegt, je zal tenslotte zelf moeten beslissen.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Paul eos7d schreefCOLONIk heb onlangs nog eens de top 10 gelezen van gevallen fotomateriaal en "Rits niet gesloten van fototas" stond in ieder geval bij de top 3.
Daar heb je nu nog weinig aan maar aan de andere fotografen, wees hiervoor op je hoede.
Is mij ook eens overkomen, nota bene op de eerste ochtend van onze reis door Costa Rica.
Schade viel mee maar body was onbruikbaar gedurende deze vakantie grrrrr

Frank
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

kruwt schreefCOLON
fotojeroen schreefCOLONAls je hem niet laat maken en wacht op versie II; wat doe je dan met deze?
Goede vraag!
Ik kan mijn oude lens dan ook nog laten maken voor €550,-. Maar als ik die dan 2e hands via Marktplaats of zo verkoop krijg ik er ook ongeveer weer dat bedrag voor denk ik. Dus wat schiet ik daar dan mee op !? Of staan er potentiële kopers te trappelen?
Je schiet er dit mee op dat je gewoon door kunt fotograferen terwijl je op de nieuwe wacht.

Valt het niet onder je (inboedel)verzekering?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONValt het niet onder je (inboedel)verzekering?
Ik heb voor mijn fotospulletjes zelfs een speciale kostbaarheden verzekering. Ik krijg € 150,- terug. Dagwaarde voor een 10 jaar oude lens !???
Ik heb besloten om hem te laten maken. Die nieuwe lens kan nog wel even duren en ik wil hem toch zo snel mogelijk weer gebruiken. En tzt kan ik hem dan altijd nog tweedehands verkopen en voor nieuw gaan.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

https://www.cameranu.nl/nl/p34/canon-ef ... gK6E_D_BwE

Scheelt geld

Of hier:
http://www.japancamera.nl/catalog/produ ... cts_id=848
Of nog even een 2nd opinion bij hem vragen voor reparatie?
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik weet niet wat er aan kapot is, maar op You tube staan twee filmpjes van ongeveer 20 minuten hoe je die lens kunt zelf kunt demonteren. Is dat geen optie?

Trouwens, bij de ZLM kreeg ik een nieuwe Canon 100-400mm L IS die uit mijn tas de trap was uitgevallen. Als je nog nooit iets geclaimd hebt, is er een goede kans dat je het vergoed krijgt. Dan zou ik inderdaad als eerste doen. Ik had niet eens een speciale verzekering voor de lens.
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Vraagprijs voor zo'n lens is toch minstens 650 euro, op marktplaats vragen ze wel veel hoger.
Dus reparatie loont wel.


groet

jan
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

kruwt schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONValt het niet onder je (inboedel)verzekering?
Ik heb voor mijn fotospulletjes zelfs een speciale kostbaarheden verzekering. Ik krijg € 150,- terug. Dagwaarde voor een 10 jaar oude lens !???
Ja, zo kom je er wel achter of je de juiste verzekering hebt afgesloten (niet dus). Ik heb ook recent m'n spullen specifiek met een cameraverzekering tegen aankoopwaarde verzekerd. Ik kwam bij m'n laatste claim goed weg, maar het was een goede wake-up-call.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Hier vinden ze dat hij wel meer waard is:
http://www.fotoversicherung.com/fotover ... ste-canon/

gr
Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar