Canon EF 200-400mm f/4L IS USM 2e hands

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik ben langzaam aan het kijken naar de aanschaf van een zoomlens. Nu weet ik eigenlijk nog niet zeker of ik er een wel, maar voor landschappen in elkaar te drukken ofevt. Wielrennen te fotograferen kan ik er misschien leuk mee spelen. En als ik hem in de praktijk toch niet zo vaak gebruik kan ik hem, denk ik, ook 2e hands wel kwijt?

Ik heb alleen geen ervaring met 2e hands mensen aanschaffen, onderstaande lens heb ik wel interesse in.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... on=asqSent

Nu heb ik een berichtje gestuurd, maar de verkoper heeftgeen aankoopbon en doos meer, is dat een probleem? Ook als ik hem evt. Toch niet gebruik en weer. Op marktplaats aanbiedt?

Er zijn vast meer mensen hier met zo'n lens, als ik langste om te testen zou dat 's avonds zijn. Hoe kan ik dan het beste de scherpte testen?

Bedankt alvast!
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Het is wel een andere lens dan dat je in je titel heb staan.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

maximus schreefCOLONIk heb alleen geen ervaring met 2e hands mensen aanschaffen...!
Die ervaring hebben maar weinigen, hoop ik :wink:

Geen bon en geen doos is op zich geen probleem, het kan je hooguit een handvat geven om stevig te onderhandelen. Over de verkoopwaarde als je m verkoopt zou ik me niet teveel zorgen maken, je koopt 'm toch om te gebruiken en niet om te verkopen. Deze objectieven zijn redelijk waardevast, dat scheelt. Je kunt overigens aan de hand van het serienummer checken hoe oud het objectief is, mocht je daaraan twijfelen. Zie hier.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je zou ook met de verkoper af kunnen spreken dat er een technisch onderzoek door (bijvoorbeeld) Rofarepair plaatsvindt.
Alleen op jouw kosten als het onderzoek positief is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Op die wijze heb ik ook mijn 70-200 gekocht.
Voor 325€, het is zoals Marco al zegt, een extra handvat om nog wat van de prijs af te kunnen doen.
S-avonds hoeft geen probleem te zijn, lampen doen wonderen, en in de keuken heeft vrijwel iedereen een goede lamp hangen.

Op scherpte zal je niet echt kunnen testen, wel of de focus goed werkt.
Wat ik tegenwoordig doe is een FocusChart meenemen.

voorbeeld
http://regex.info/i/FocusChart-v1.0-gray25.gif
uitprinten en meenemen.
de lens test je natuurlijk op je eigen camera.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar