The story:
- Momenteel heb ik een 100-400 f/4.5-5.6 L IS USM.
- Ik wil een lichtsterkere zoomlens, maar ik wil (ongeveer) hetzelfde bereik behouden.
Mijn idee:
- ik koop een 70-200 f2.8, omdat ik deze lens voor meerdere doeleinden kan gebruiken, beter weg kom in donkerdere situaties en hij net effe scherper is dan de 100-400. Bovendien is de AF ook supersnel en sluit hij mooi aan op m'n 24-70 f/2.8 L
- Als ik wat meer zoombereik nodig acht, dan kan ik er altijd een 1.4 of 2.0 extender op zetten. (of ooit in de toekomst als er geld voor is een vaste brandpunt 300 of 400 kopen)
Waar ik mee zit:
Ik ging net even in een winkel kijken en ik kan een 70-200 f/2.8 (showmodel) voor 995 mee krijgen. De 70-200 f/2.8 II met image stabilisatie kost (inclusief 250 cashback) 1950 euro. Is IS de 955 euro extra waard? Is de versie II zoveel beter en weer: is het de 955 euro verschil waard?
'Men zegt' dat de versie II inclusief versie III extender niks inboet aan autofocus en nog prima scherpte levert. Ik weet niet wat ik moet doen. De 'gewone' 2.8 kopen of effe doorsparen? Of heeft iemand nog een 2.8 II liggen waar hij al vanaf wilt?

Owja, ik zal nog effe vertellen wat ik er mee doe, of ga doen. Eigenlijk heel simpel gezegd: alles. Ik richt me niet echt op 1 ding. Ik hou erg van beweging proberen vast te leggen, dus sportfotografie. Maar eens een gebouw of avondfotografie of een portret of landschap zal ook voorkomen. De body waar hij op komt is een 7D.