70-200 IS II 2.8 kopen voor €999,- ??

Moderator: Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
hubble
Canon shooter
Canon shooter

Verkoper is idd overgestapt naar RF en is al in het bezit van een 70-200 L 2.8 voor dat systeem.
Vandaar. Morgen weet ik meer.
Illuminatus
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je plannen hiermee. Ben zelf niet zo gecharmeerd van deze 70-300.
Voor meer kwaliteit zou ik de voorkeur geven aan de 70-200.
Als het gaat om meer mm dan de 100-400.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Ik (Gerard) besta en dus vorm ik mij een oordeel over alles wat ik de moeite waard vind. Soms wil ik dat delen en soms niet. Als ik deel mag ieder er het zijne van vinden.
hubble
Canon shooter
Canon shooter

Ter vervanging van mijn stokoude 100-300 4,5-5.6. Deze dateert van het analoge tijdperk, ooit aangeschaft icm met mijn EOS 500N.
Heeft dus geen IS en ik merk dat ik hem toch steeds meer ga gebruiken omdat de Panasonic nét niet genoeg tele biedt
Goed, ik mag de lens uitgebreid testen en zal de (resutaten) hier wel posten.

Dank voor je opbeurende woorden. :(
Illuminatus
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard

Het is zeker niet neerbeurend bedoeld.
Ik had het idee dat je juist lichter wilde gaan en dit is toch een objectief van meer dan een kilo.
Vandaar mijn vraag wat je plannen zijn met dit objectief.
Ben even kwijt wat je aan glas bij de 60D hebt.
Gewoon nieuwsgierigheid van mij.
Zelf fotografeer ik nog maar weinig de laatste tijd en ik ben al even aan het verlichten.
Mijn 300mm heb ik al weggedaan en ik overweeg ook de 70-200 F4 L IS USM met 1.4 extender en de EF-S 10-22 weg te doen.
Bij de 7D hou ik dan alleen nog de 17-55 en de 100mm macro.
Ik zie me niet meer met een volle rugtas op pad gaan.
Ik (Gerard) besta en dus vorm ik mij een oordeel over alles wat ik de moeite waard vind. Soms wil ik dat delen en soms niet. Als ik deel mag ieder er het zijne van vinden.
hubble
Canon shooter
Canon shooter

Ik merkte dat ik zelfs mijn kleine Panasonic weinig gebruikte. Hoogstens als snapshot-camera.
Met het verlengde thuisblijven wilde ik gewoon weer even terug naar toen, toen sjouwen nog heel gewoon was. En met de natuur, uiterwaarden, Maas, prachtig vogelparadijs langs het Maximakanaal onder handbereik, ga ik toch eens proberen hoe dat voelt.
Mijn apparatuur:
60D, 15-85 Efs, Tamron 90mm macro en dus de genoemde stokoude 100-300. Die laatste levert gratis een portie Chromatische aberratie mee en gaat in de verkoop.
De eerste snelle resultaten van de 70-300L zijn zeer tevredenstellend en het gewicht kan ik ook nog wel torsen, anders doet mijn fietstas dat wel.
Overigens is de prijs die ik ervoor betaalde zodanig, dat ik hem gemakkelijk weer met winst kan verkopen, mocht het me allemaal te veel, te zwaar worden.

No hard feelings overigens, maar dat weet je wel.

Resultaten volgen nog. Eerst even krachttraining doen.
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding

Mooie aankoop! Ik heb die lens al jaren en gebruik hem veel... na de 24-105 het meest... ook voor macro (met tussenringen natuurlijk).
Apple fan, Canon volger...
hubble
Canon shooter
Canon shooter

wibo53 schreef:
23 apr 2021 09:52
Mooie aankoop! Ik heb die lens al jaren en gebruik hem veel... na de 24-105 het meest... ook voor macro (met tussenringen natuurlijk).
Goeie tip, meteen geprobeerd en ja, prima resultaat.
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven”