[VERZAMELTOPIC] Sony Alpha a7 II (ILCE-7M2)

Als Canon fotografen kijken we natuurlijk ook weleens bij de buren. Hier kunnen daarom alle andere merken camera's besproken worden..

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Sony Japan has officially announced the Alpha a7 II (ILCE-7M2) full frame mirrorless camera. It features 5 axis in-body stabilization. New 5-axis image stabilisation lets you enjoy unparalleled handheld shooting freedom with more of your favourite mountable lenses. The short flange-back distance in the E-mount α7 II contributes to broad lens compatibility.
http://www.cameraegg.org/sony-alpha-a7- ... -in-japan/


De stabilisatie lijkt ook te werken voor third-party objectieven:

http://www.sonyalpharumors.com/5-axis-s ... ilization/

Dit zou betekenen dat, met metabones adapter, ook objectieven als bv de Canon 85L en 135L 4-stops stabilisatie krijgen.

Fotootjes (zonder Canon glas natuurlijk):

http://www.sony.net/Products/di/en-gb/p ... tentsTop=1

En een vermelding op camerasize.com:

http://camerasize.com/compact/#579.394,312,ha,t
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

euhm......Sony?
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Jazekers. Mbv adapter is het hele gamma aan Canon-objectieven hierop te gebruiken. Zijn al flink wat draadjes over op POTN, de grootste Canon site ter wereld ;-)

Hier b.v. een ~300 pagina's omvattend draadje over de Sony A7-serie mbv Canon objectieven (of Zeiss met Canon mount), enkele uitzonderingen daargelaten:
http://photography-on-the.net/forum/sho ... ?t=1362572
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Als je de titel wijzigt in "Canon EOS-objectieven voor Sony" of iets dergelijks dan blijft dit forum net nog een EOS-forum.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

We zijn op de achtergrond even aan het kijken wat we hier over afspreken. We zijn een Canon forum maar blijven wel vriendelijk naar andere merken :wink:

Hier lekker doorgaan met inhoudelijk reageren en we komen er zo spoedig mogelijk op terug.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Steeds meer hobbyisten maar ook de pro's hebben gewoon meer dan 1 merk in gebruik.
Zeker als lenzen onderling uitgewisseld kunnen worden, wat kunnen we voor onze hobby nog meer wensen.
Precies, een platform waar we onze ervaringen kunnen uitwisselen.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

De huidige stand van de technologie maakt het mogelijk om al je Canon objectieven (ook van niet-EF lensvattingen) op een superieure camerasensor aan te sluiten, terwijl dit lukt met zo'n 50% minder gewicht. En bij deze nu ook nog eens in-camera stabilisatie, iets dat (nu) niet door Canon wordt aangeboden. Natuurlijk is het nog steeds niet de heilige graal, maar dat is de 5D Mk III momenteel ook bij lange na niet (zie ook het linkje van dxomark).

/offtopic
Ik denk niet dat Canon-liefhebbers er gebaat bij zijn als je dit soort draadjes gaat verbieden of in een ver hoekje van het forum stopt. Verspreiding van kennis is naar mijn mening juist goed. Je vergroot hiermee ook de mogelijkheden van huidige Canongebruikers. Een optie zou zijn om de topicnaam te veranderen naar "Niet-Canon Camera's" oid, maar dan krijg je op termijn een rommeltje, aangezien er binnenkort o.a. ook een A9 bij komt. Een andere optie zou zijn om een rubriek aan te maken voor non-native Camera's, maar dan heb je misschien een deel van het forum met maar heel weinig topics/draadjes. Vandaar dat ik het onder "Camera's & Instellingen" geplaatst heb :wink:
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Zolang het over kennis van het fotograferen gaat lijkt het me een welkome aanvulling.
Een techniek vergelijk lijkt me zelfs leuk.
Daar steken we wat van op.
Ik wil wel weten wat sony verzonnen heeft mbt beeldstabilisatie. Heb genoeg techniek gezien van die jongens waaruit blijkt dat als ze willen, hele goeie dingen kunnen doen

Als het een competitie wordt met bij behorend hooligan gedrag mag het meteen weg. als het bv net zoiets oproept als ios vs android of mac vs PC
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

[quote=„boels069"]Als je de titel wijzigt in "Canon EOS-objectieven voor Sony" of iets dergelijks dan blijft dit forum net nog een EOS-forum.[/quote]

Helemaal mee eens! :wink:

Begrijp overigen niet waarom men niet gewoon naar een Sony Forum gaat.

Ik ga met vragen of andere voor of over mijn MB ook niet naar een BMW dealer? En mijn vrouw gaat ook niet met haar BMW naar de mijne. :roll:

Het is juist zo fijn en leuk om een merk specifiek forum te hebben. Algemene foto fora hebben toch genoeg?

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONWe zijn op de achtergrond even aan het kijken wat we hier over afspreken. We zijn een Canon forum maar blijven wel vriendelijk naar andere merken :wink:

Hier lekker doorgaan met inhoudelijk reageren en we komen er zo spoedig mogelijk op terug.
Mening is duidelijk graag weer on topic
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONWe zijn op de achtergrond even aan het kijken wat we hier over afspreken. We zijn een Canon forum maar blijven wel vriendelijk naar andere merken :wink:

Zoals jullie kunnen zien hebben we besloten om een apart forumonderdeel in het leven te roepen waarin er over andere merken en camera's gesproken kan worden. We zijn en blijven een Canon specifiek forum, echter ieder van ons deelt de passie voor fotografie, en dat geeft soms ook nieuwsgierigheid naar andere merken. Daar zitten ze ook niet stil en nieuwe ontwikkelingen/technieken bij de concurrenten kom dan zo nu en dan ook hier op het forum terecht..

Wij als crew worstelden daarbij soms al met de vraag waar een dergelijk topic thuis zou horen, dus dan kunnen we het van de leden al helemaal niet verwachten dat ze de topics in het juiste onderdeel plaatsen. Die onduidelijkheid halen we hiermee hopelijk weg!

Nu weer terug ontopic ;)
Bart H..
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 16:02

Er zijn volgens mij 3 versies van die A7, ik heb afgelopen zomer met een bevriende Sony fotograaf Dassen gefotografeerd vanuit een schuilhut in Belgie( aanrader) en ik had een 1Dx gehuur, om een keer te proberen en daar zit ook een stille stand op. Die is niet echt stil, je hoort de sluiter wel. Die Sony was echt stil maar die heeft natuurlijk een andere techniek. Maar toch heel stil kan prettig zijn bv als je een Havik wil fotograferen en die 1D serie zijn toch herriebakken.
Ook het formaat is mooi meegenomen aangezien bv luchtvaartmaatschappijen steeds lastiger worden mbt gewicht handbagage. Kortom ik was wel aangenaam verrast door de prestaties van deze camera, ook in hoge iso's is ie heel goed.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar