Dierenpark Amersfoort versus Blijdorp

Hier kun je tips en ideeën uitwisselen voor mooie locaties.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Morgen wil ik een dagje naar de dierentuin. Nou is dat voor mij altijd Blijdorp, blijft leuk.
Ik bedacht me dat Amersfoort misschien een keer een leuke afwisseling is. Is dit een aanrader voor fotograferen? Ik hou niet van foto's waarop je de tralies etc. ziet.
Hoe zijn de Tijgers behuisd? Zijn die een beetje goed te fotograferen ook?

Voor de mensen die naar Blijdorp en Amersfoort zijn geweest: welke is favoriet?
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Dierenpark Amersfoort is vrij ruim opgezet. Dierenpark Amersfoort is zo gemaakt dat kleine koters vanuit hun kinderwagentjes niks hoeven te missen, dus weinig belemmeringen voor je camera. De olifanten en giraffen kan je erg goed vastleggen. De tijgers zitten achter glas en "kippengaas" de rest is prima te zien. Op de "gevaarlijke" dieren (beren, tijgers, lynxen, uilen, slingeraapjes) na, heb je volgens mij nergens glas of tralies/kippengaas voor je camera. Kortom, Dierenpark Amersfoort is de moeite waard.

Ohja favoriet: Dierenpark Amersfoort (op fietsafstand en jaarkaart :wink: )
Laatst gewijzigd door 1 op Faiz, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Thanks! Inmiddels heb ik gezien dat de jonge Tijgertjes in Amersfoort waarschijnlijk komende vrijdag naar buiten mogen. Daarom kies ik morgen voor Blijdorp en ga sowieso zeer binnenkort naar Amersfoort, voor de jonge Tijgertjes.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Zeker een keer doen, Amersfoort. Zal de mail in de gaten houden voor de tijgerkittens. Bedenk me net dat je met een soort van hangbrug boven de beren kunt lopen (moet je aan het eind wel met de glijbaan naar beneden, dus oppassen met je camera) Maar als je je lens een beetje handig door het net richt, is het best leuk te fotograferen (verwacht niet heel veel actie van de beren) Misschien dat de sleutelrammel-truc nog een uitweg biedt ;)
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Haha bij Beren helpt meestal niet veel.
Vroeger ben ik veel in Amersfoort geweest maar herinner me niet zo veel. Behalve een fikse beet (tot bloedens toe) van een Stokstaartje :lol:
Toen fotografeerde ik ook nog niet zo veel dus ook geen foto's om mn geheugen op te frissen. De foto's die ik nog heb zijn die van mezelf met Geiten in de kinderboerderij :lol:
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Dan heeft er in de tussentijd wel een kleine update plaatsgevonden. ;) Olifanten kan je nu binnen en buit en zien. Stokstaartjes zijn gemuilkorfd. :)
Enne, de kinderboerderij is er nog steeds, en er is het beruchte Dinobos (met levensechte geluiden, leuk als je met je kleine neefje doorheen wilt lopen ;) )
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Nounee, geen kleine neefjes, thanks...
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Scheelt weer een traumatische ervaring bij dat kleine grut ;)

Succes bij Olli ;)
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Thanks! Maar ik ga alleen niet :( kom er net achter dat er werkzaamheden zijn aan het spoor. Groningen-Rotterdam is normaal al een hele reis, maar ook nog een bus en later een trein die op elk station stopt.. Nou nee. Gelukkig staat Olli hier thuis in de kast :P
Volgend weekend wel naar Amersfoort. 7 weken oude Tijgertjes wil ik echt niet missen.
Nu uitvogelen waar ik dan wél naartoe ga morgen :)
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Hmmm bummer. Dierenpark Emmen? Gamma Racing Day (gratis) Assen?
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Amersfoort dierenpark is erg leuk, maar vermoedelijk ook erg druk. Als je wil fotograferen, dan moet je proberen zo vroeg mogelijk er te zijn - ik herinner me nog een zonsopgang op de Lange Duinen bij Soestduinen, gevolgd door een rondje dierenpark na de koffie. Het park gaat open om 9 uur, zorg dat je er dan al bent.
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Ik ben vanmorgen nog even langs Dierenpark Amersfoort gereden, even op kraamvisite bij de tijgertjes :)
Zo zien ze eruit ;)

Tipje: Als je nog door "schone" ramen wilt fotograferen, ga dan vroeg en als eerste naar de tijgers. Kortste route is vanuit de ingang linksaf richting het Dinobos :wink:
Oja, de tijgertjes blijven de komende paar (ik meen 4) maanden tot 15:00 uur buiten met hun moeder, na 15:00 uur gaan ze naar binnen en mag de vader naar buiten. Ik meen dat over een maandje of 4 ze allemaal tegelijk (pa & ma + kiddies) naar buiten mogen.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Faiz schreefCOLONIk ben vanmorgen nog even langs Dierenpark Amersfoort gereden, even op kraamvisite bij de tijgertjes :)
Zo zien ze eruit ;)........
Wat een heerlijke serie; dank voor het delen!!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Graag gedaan Jaap :wink:
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Aah wat lief allemaal! Ik zie het nu pas.
Wij zijn afgelopen zaterdag geweest. Ik zal straks even wat foto's plaatsen.

Nou was mijn vraag hoe het fotograferen in Amersfoort is ten opzichte van Blijdorp. Dus ik zal zelf ook even mijn mening geven :)

Amersfoort viel een beetje tegen :oops:
Sowieso erg klein in vergelijking met Blijdorp. Maar het fotograferen van de dieren was ook een stuk minder. Heel veel achter tralies (ik ga vooral voor de gevaarlijke dieren :D ) Hierdoor wordt fotograferen een stuk lastiger. Ook vond ik veel verblijven erg donker door begroeing. De verblijven van de Tijgers en Leeuwen waren allemaal van achter glas te zien. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn maar ik vond de glazen wandjes van waarachter je kon kijken best wel klein. Ben je niet echt flexibel.
Groot pluspunt vind ik de nieuwe voliere waar je tussen de vogels loopt. Daar kun je echt fantastische foto's maken van Vale Gieren. Heb ik me erg mee vermaakt. Erg indrukwekkend om ze van zo dichtbij te zien zonder enige tralies of iets er tussen.

Ik vermoed dat ik nog wel een keer terug ga voor de Tijgertjes. Maar er gaat niets boven Blijdorp vind ik.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Faiz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 22:01
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Leuk dat je ook bij de tijgertjes bent wezen kijken. Inderdaad de "gevaarlijke" dieren staan veilig achter glas of gaas. Doordat het wat donkerder is vanwege de begroeing, ben je genoodzaakt wat meer te improviseren met de camera (iets hogere ISO kiezen), vooral bij de lynxen.
Met wat voor lens heb je in Amersfoort geschoten?
Ik had mijn Tamron 70-200 f2.8 op mijn camera geschroefd. Dat maakte het wat makkelijker om van afstand en weinig licht te schieten

Ben jij in die grote vogelkooi geweest, die vlakbij de giraffen is? Die moeten wij nog even bekijken, afgelopen jaar hebben ze het een en ander vernieuwd.

We zullen eens kijken of wij een keertje naar Blijdorp gaan, bedankt voor de tip :)
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

De foto's zijn geschoten met de 100-400.
De nieuwe voliere is geweldig, je staat er letterlijk oog in oog met de vogels. Vooral de Vale Gieren zijn echt geweldig mooi. Zie hier mijn foto's hoe dichtbij je kunt komen:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 1&t=115609" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar