Een goed begin ??

Hier kun je je eigen videocreaties aan de rest van het forum laten zien.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Zie dat ik de eer heb om de 1ste post te hebben in dit onderdeel.
Zal dit onderdeel proberen een goed begin te geven.
Naast het maken van foto's ben ik de laatste tijd ook bezig met filmpjes en dan vooral time-lapse,wat eigenlijk foto's achterelkaar geplakt zijn.
Heb vorig jaar in de vakantie me 1ste time-lapse gemaakt in Frankrijk,van de sterrenhemel vond wel mooi om de melkweg te kunnen zien:
Melkweg Ardeche Frankrijk

Verder heb ik een compilatie filmje gemaakt van mijn mooiste bliksem foto's van 2008 tot vorige maand,met wat korte slowmotion filmfragmenten en echt geluid:
Bliksem Compilatie

Op 19 juni jl.werd noodweer voorspeld,dat viel opzich wel mee was helaas te licht om de bliksems op de foto te zetten,maar heb er wel een filmpje van gemaakt:
Noodweer 21-6-2012

Dit laatste filmpje is een time lapse die ik gisteravond "geschoten" heb,waarbij een aantal mensen dachten dat ik van de politie was.Vandaag gemonteerd:
Time-lapse Alexander

Hoop dat dit een goed begin is,en ben benieuwd naar de reactie's en de filmpjes van overige leden.

PS.
Jammer dat er (nog) geen mogelijk is om je youtube filmpje in te sluiten in je berricht zoals op bv onweeronline,daar doen ze het zo:

link van je video : http://nl.youtube.com/watch?v=V-voorbeldvideo" onclick="window.open(this.href);return false;
vervolgens typ je de tags in en zet je de letters/cijfers na de = teken tussen de tags.

[youtube]V-voorbeeldvideo/youtube]

Misschien iets voor de toekomst?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

P_FlaSh schreefCOLON PS.
Jammer dat er (nog) geen mogelijk is om je youtube filmpje in te sluiten in je berricht zoals op bv onweeronline,daar doen ze het zo:

link van je video : http://nl.youtube.com/watch?v=V-voorbeldvideo" onclick="window.open(this.href);return false;
vervolgens typ je de tags in en zet je de letters/cijfers na de = teken tussen de tags.

[youtube]V-voorbeeldvideo/youtube]

Misschien iets voor de toekomst?
Ik heb je filmpjes nog niet bekeken, dus kan daar nog even niet inhoudelijk op reageren... maar dit staat inderdaad in de planning ;)
Anoniem 3

Wat mij betreft: een heel goed begin.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Verrassend. En erg mooi.
Vakwerk!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
pascal2704
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2009 22:56
WoonplaatsCOLON Echt
CONTACTCOLON

Mooi hoor, vooral die time-lapse filmpjes vind ik erg geslaagd. Maak je die met een eos?

Ik heb er wel eens met een "gehackte" ixus gemaakt.
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
http://www.pascal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reactie's!!

Fijn dat het insluiten in de planning staat,dat kijkt de video's wat prettiger.

Alle foto's in de filmpjes zijn met me Eos gemaakt,dus ook de timelapse.
Overweeg om een goedkoop (2ehands) modelletje aan te schaffen daarvoor,het kost toch heel wat sluiterbewegingen.

Ben bekend met chdk,had die ook op me powershot sx1 maar kon er niet mee overweg.
Vind me powershot ook niet handig voor timelapse als je een langere belichting heb van een x aantal seconden.Na het maken van de foto heeft die dezelfde tijd nog nodig om hem te verwerken en dat schiet niet op.

Heb ook wel een app voor me telefoon,maar alleen bruikbaar overdag met veel licht en veeeel mindere kwaliteit.
Maar heb je misschien een linkje van je video?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb de filmpjes inmiddels ook bekeken, maar is erg mooi! Goed gedaan zo...
De eerste van de sterrenhemel was erg gaaf, maar ook die tweede van je bliksemfoto's! Maar daar zitten dus ook filmpjes in die je met je DSLR gemaakt hebt begreep ik?
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Bedankt !!
Nee in dat 2e filmpje zijn de filmfragmenten gemaakt met me telefoon en me powershotje.
Als het onweert wanneer het donker is gebruik ik de Eos voor de foto's,en film ik met me telefoon of powershot.
In het 2e onweer filmpje heb ik gefilmd met me 7D ,Het laatste shot en de regen shot zijn met de powershot gedaan.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Mag ik meer techische feedback vragen over je Time-lapse Alexander 'film'?
Aan welke ratio je foto's hebt geschoten, en eventueel wat exif-data van die foto's?
Met welk progje je dit allemaal gemonteerd heb, ect...?

Groeten.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

De instellingen zijn bij elke scene anders,het is uitproberen met welke instelling je het gewenste resultaat krijgt.
Heb steeds eerst een paar proef foto's gemaakt voordat ik de hele serie maakte.
Aantal beelden per seconde verschilt ook per scene gewoon uitproberen wat het gewenste resultaat geeft.
De foto's zijn eerst door lightroom gegaan,daarna gemonteerd met videostudio,maar het kan met vrijwel elk video edit programma,kijk wat voor jou het fijnste werkt.
Met windows movie maker zou misschien het ook wel kunnen
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Je beeldmateriaal is zeker goed, maar twijfel eerlijk gezegd wel aan de tekstgrootte. Die komt behoorlijk fors over wanneer ik de filmpjes op fullscreen bekijk. Daarnaast snap ik niet dat je aftiteling bestaat uit: "bedankt voor het kijken". Dit komt mijn inziens behoorlijk amateuristisch over, en dat heb je echt niet nodig. Verder kreeg ik bij het filmpje over onweer dat het wel erg veel spectaculaire onweersbeelden na elkaar werden, het speciale ging er daardoor vanaf.
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Bedankt Geert,
Hier kan ik wat mee ,zal het meemen voor de volgende filmpjes.
Clack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012 18:16

Ziet er erg goed uit.

Complimenten.
Alexander-Linde
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 16:22

Ik vind het ontzettend zonde dat je de 2 personen in de Ardeche Timelapse hebt gemonteerd. Komt niet professioneel over, de tekst ook niet.
De timelapse zelf is namelijk wel erg goed, en zou misschien mooi staan in een reeks van timelapsen o.i.d.

Het formaat klopt niet helemaal, film is 16:9, foto's zijn dat niet. Hierdoor verlies je dus een stukje aan de boven en onder kant wanneer je hem uitvult.
Dit is belangrijk om in je achterhoofd te houden wanneer je begint met je timelapse, anders heb je kans dat je net niet krijgt wat je wilt als je het later gaat bewerken.

Verder nogmaals: timelapse is mooi! Dit hierboven is dus bedoelt als opbouwende kritiek :-)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

P_FlaSh schreefCOLON PS.
Jammer dat er (nog) geen mogelijk is om je youtube filmpje in te sluiten in je berricht zoals op bv onweeronline
Even ter info... Het is nu ook mogelijk om de video's inline te plaatsen:


https:/youtube.com/watch?v=PfdK1gJctR0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar