Canon 600d & 17-50mm Tamron

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Robin Bulters
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015 21:26

Beste dames en heren, ben nieuw hier op het forum: Mijn naam is Robin Bulters ben 28 jaar en film en fotografeer graag natuur tijdens mijn vissessies.

Nu is mijn volgende vraag aan jullie:

Ik heb een 600D van Canon en gebruik hier altijd een 18-135 op, aangezien deze niet meer voldeed aan mijn eisen wou ik een nieuwe lens kopen.

Ik heb nu een tamron 17-50 2.8 aangeschaft, maar zodra ik de camera in filmmodus zet staat de camera al op 3x zoom en kan dit niet terug draaien alleen opschroeven!

Iemand enige idee?

Vriendelijk bedankt voor eventuele reacties,

Grtz,

Robin Bulters
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Heb je magic Lantern geïntalleerd?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Robin Bulters
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015 21:26

Het zegt me niks, komt het daardoor?!
Robin Bulters
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015 21:26

Sorry Beasar,


Maar ik ben niet bekend met Green Lantern, heb het opgezocht en zie dat het een software voor je camera is, zou jij mij dan misschien willen uitleggen wat de oplossing(eventueel) via GL is op door mij gestelde vraag?

Vriendelijke bedankt,

Robin
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Als ik het wist dan had ik al een antwoord gegeven. Je hebt geen ML en dus geen verborgen menu's om dit soort zaken in te stellen. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

de 600d heeft wel een optie om 3x digitaal te zoomen. Ik weet niet of je hier al op de hoogte van was? Ik heb zelf ook een 600d en gebruik naast mijn kitlens van 18-55 f/3.5-5.6 ook een canon 24-105 f/4 L lens.

Ik kan je niet echt vertellen naar welke instellingen je moet kijken om het eventueel af te zetten. Maar je gaat dat zeker vinden. Succes. Waarom is de 18-135 niet meer goed genoeg trouwens? Gewoon benieuwd ;)
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Aangezien de topicstarter zich specifiek voor dit probleem heeft aangemeld, daarna nooit meer online is geweest én dit 2,5 jaar geleden is, schat ik niet in dat je nog antwoord gaat krijgen :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Jammer dat kennelijk ongebruikte topics/gebruikers hier niet verwijderd kunnen/mogen worden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar