Welke videocamera

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Goedemorgen iedereen,

Volgende week ga ik trouwen; Ik zou hier graag videobeelden van hebben.
Ik weet het.. het is misschien wat laat,.. maar beter laat dan nooit.
Aangezien dit toch een fotoforum is, ga ik er stiekum toch vanuit dat er ook wat 'video'kennis in huis is :D
Op gebied van DSLR en bijbehorend glas ben ik goed bekend, echter op videocamera gebied niet zo.
Voor een budget van max €300 ben ik uitgekomen op de panasonic HC-V250 EG-K.


De lens heeft een waarde van F1.8 tot F4.2 ; gezien het aantal mm's wat deze optisch kan 'zoomen'lijkt me dat een mooie waarde.
Verder kan deze opnemen 1080/50P.
Het gewicht is laag, dus m'n meissie kan 'm ook meenemen en gebruiken

Maar nu de vragen; Welke andere specs. zou ik echt in de gaten moeten houden?
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera? Raadt je 'em aan of juist niet? hoe is het geluid?
In de winkel vind elke verkoper dat de videocamera die ik aanwijs toch wel de beste is, en dat het duurdere broertje/zusje echt véél beter is..

Dus ik zou jullie graag willen vragen om de ervaringen met mij te delen, zodat ik een goed besluit kan maken..

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Ik kan je niet helpen (weet weinig van video) maar wens je alvast wel al een hele fijne bruiloft en een gelukkig huwelijk :)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Als eerste proficiat met je aanstaande bruiloft.
Maar niet gedacht om met je camera te filmen ? Ik weet niet welke je hebt?
Op vakantie voor mijn dochter een Canon IXUS gekocht zodat zij ook wat foto's kan maken als papa bezig is maar
ze heeft daarmee ook wat gefilmd en qua kwaliteit echt niet slecht.
Daarom heb je wel een video camera nodig?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Van harte gefeliciteerd met je aankomende huwelijk. Ook ik kan je niet verder helpen behalve met deze reactie het onderwerp weer even boven aan te zetten :D
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

martindd schreefCOLONGoedemorgen iedereen,

Volgende week ga ik trouwen; Ik zou hier graag videobeelden van hebben.
Ik weet het.. het is misschien wat laat,.. maar beter laat dan nooit.
Aangezien dit toch een fotoforum is, ga ik er stiekum toch vanuit dat er ook wat 'video'kennis in huis is :D
Op gebied van DSLR en bijbehorend glas ben ik goed bekend, echter op videocamera gebied niet zo.
Voor een budget van max €300 ben ik uitgekomen op de panasonic HC-V250 EG-K.


De lens heeft een waarde van F1.8 tot F4.2 ; gezien het aantal mm's wat deze optisch kan 'zoomen'lijkt me dat een mooie waarde.
Verder kan deze opnemen 1080/50P.
Het gewicht is laag, dus m'n meissie kan 'm ook meenemen en gebruiken

Maar nu de vragen; Welke andere specs. zou ik echt in de gaten moeten houden?
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera? Raadt je 'em aan of juist niet? hoe is het geluid?
In de winkel vind elke verkoper dat de videocamera die ik aanwijs toch wel de beste is, en dat het duurdere broertje/zusje echt véél beter is..

Dus ik zou jullie graag willen vragen om de ervaringen met mij te delen, zodat ik een goed besluit kan maken..

Alvast bedankt!
Dat is een prima camera.
Wel een extra batterij erbij nemen, en voldoende geheugen/kaartjes,

en vooraf proberen wat je het beste bevalt, opnemen in avcd of mp4
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb zelf de Sony HDR-CX740 waar ik erg over te spreken ben. De optische steadyshot is echt ideaal.

Ik zou iniedergeval kijken of de optie "zebra" op de camera zit zodat je kan zien of de opname overbelicht is of niet. Mocht je meer vragen hebben laat maar weten.

Oeps, ik heb je budget over het hoofd gezien.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Het is net als met fotografie: je hoeft echt geen 5DMKIII te hebben om mooie trouwfoto's te krijgen. Veel bepalender is degene die de camera hanteert. Op zich ontlopen de camera's in jouw budgetklasse elkaar niet veel. Maar als je iemand de camera laat bedienen die er continu mee loopt te zwaaien en in/uit te zoomen dan krijg je zelfs met een professionele Panasonic een flutfilm. Standaard geluid is overigens in de door jouw genoemd budgetklasse waardeloos, maar dat is bij elk merk.
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

De videocamera is ondertussen besteld inclusief een 32Gb kaartje; Het viel me op dat een sd kaart een mooi stukje goedkoper is dan een CF.... in ieder geval;
De kaart is een class 10 80Mb/s kaart..ruim voldoende ! ( weet ik ) handig met de upload naar de pc..
Het geluid; tsja... voor heel goede kwaliteit betaal je nu éénmaal.. ik hoop het er beste van.

Allemaal zeer bedankt voor de felicitaties!

gr. Martin
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar