Filmen en geluidsvervuiling

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
VDWfotografie
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2013 15:12

Beste allemaal,

Als eerste wil ik iedereen gedag zeggen als nieuw lid zijnde. Ten tweede, wilde ik een vraagje stellen over een praktisch probleem betreffende het filmen.

Ik ben al langere tijd (trots) eigenaar van een EOS 500D die ik gebruik voor fotografie en film. Echter probeer ik steeds vaker ook te filmen bij uitgaans-gelegenheden waar ik op locatie ben om te schieten.

Nu is mijn vraag: Weet iemand misschien een praktische oplossing voor de vervorming die ik krijg als ik geluid op neem met de interne microfoon?

Kleine toelichting: De plekken waar ik vaak schiet draaien nogal luide muziek, met veel bas. Als ik mijn hand over het microfoonputje houd, is de vervorming in feite weg. Maar als ik mijn hand niet ervoor houd, is de bas (en ook de trilling gok ik) zo erg dat ik geen zuiver geluid kan krijgen. Nu is dit af en toe leuk (1 - 2 minuten filmen) maar als ik lang wil filmen is dit een zeer oncomfortabele houding.

Ik had al geprobeer om een "vilt-sticker" erop te plakken en dat werkt, maar laat weer lijmresten achter op mijn body.
Volgende stap die ik in gedachte had was een "camera-armor", maar dat weet ik niet zeker.


PS: Voor de duidelijkheid: de 500D heeft geen externe microfoon ingang, en op het moment heb ik het geld niet voor de aanschaf van een audio-recorder + externe microfoon, vandaar dat ik het vraag.

Alvast bedankt
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Lijmresten kun je denk ik wel weer verwijderen hoor. Maar een klein stukje schuim werkt waarschijnlijker beter dan een vilt-sticker.
plak wat dubbelzijdige tape om de microfooningang en plak daar het schuim op. Met een vilt-sticker zit namelijk de lijmlaag ook voor de microfooningang.

Voor een knaak en een reep chocolade ben je dan klaar.
Maar je geeft zelf al aan dat de juiste oplossing niet binnen je budget valt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
MF Michael
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2013 03:22
WoonplaatsCOLON Noord-Holland

Misschien wat van dat poster plakspul(posterbuddies), weet niet of dat lang blijft plakken al helemaal door bass getril.
Zoiets als hier(met een dooiekat/windjammer), maar dan het spul over de gaatjes heen plakken: http://www.youtube.com/watch?v=2XJSH2mxhsY" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

Spaar je de moeite. TS is na het stellen van de vraag niet meer terug geweest.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat weet je niet Gerard, ik kom ook regelmatig op het forum zonder ingelogd te zijn.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Maar als je hier een vraag gesteld hebt, waar anderen moeite voor doen om die te beantwoorden, is het niet erg netjes om wel daarnaar te kijken, maar niet in te loggen om antwoord te geven c.q. te bedanken.
Ach, ik ben nog van de oude stempel. Heb geleerd om met twee woorden te spreken en om te bedanken als ik iets kreeg of als iemand iets voor je had gedaan.
Dat is niet meer 2013, dat is zo vorige eeuw. Laat maar, ik zal niet meer zeuren.
Anoniem 3

Dan mag je mij bedanken voor de oplossingen op de vraag in de Kroeg... :wink:
Anoniem 4

Bedankt Gabriël.
Anoniem 3

Kijk, zo mag ik het horen...
Goed opgevoed, die Gerard.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar