Probleem met low light

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
dnaleor
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2013 21:02

Goedeavond EOSdigitalers,

Ik film wekelijks mijn hobby: vuurwerkshow (tevens mijn werk om vuurwerkshows te verzorgen) en film dus sinds kort met mijn 650D met daarbij de Canon 10-22mm.

Gisteren heb ik in Duitsland weer een show gefilmd en heb tot op heden steeds hetzelfde probleem, dit probleem doet zich alleen voor wanneer er (buiten het vuurwerk) geen licht is. Film ik een vuurwerkshow die wat vroeger in de avond word geschoten met bijv. ondergaande zon heb ik geen last van het probleem.

Het gaat dus hierom:


https:/youtube.com/watch?v=IWcFbWpOjjc

Hierbij een link naar een screenshot waarbij het wel zichtbaar is:

http://www.imagebam.com/image/dfd352256531206" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik krijg dus om het object (in dit geval een vuurwerkeffect) een soort van zwarte vlekken. Ik vind het heel lastig om te omschrijven maar wanneer je het voorbeeldfilmpje bekijkt denk ik wel dat het duidelijk word.

De instellingen die ik gebruik: Diafragma 3.5, sluitertijd op 30, iso 800 en witbalans op daylight (gaf voor mij de meest realistische beelden).

Weten jullie wat dit kan zijn? Probleem in mijn settings of is het anders op te lossen?
Ik zou heel blij zijn als dit probleem is opgelost! Ik wist niet hoe ik dit probleem moest omschrijven en wist dus ook niet hoe ik kon zoeken via Google of het forum of er meer mensen zijn met dit probleem.

Alvast heel erg bedankt.

Groet,
Dnaleor
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De zwarte vlekken onderin je beeld zijn gewoon andere toeschouwers die ook van het vuurwerk zitten te genieten ;)
Verder zie ik in de lucht ook en hoop artifacts dit lijkt compressie gerelateerd, dus controleer eens of je deze blokjes ook terug ziet in je originele video files?
Je weet niet wat je niet weet ! :D
dnaleor
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2013 21:02

Dat het onderin publiek is weet ik natuurlijk! ;-)

Het is op de originele beelden inderdaad ook zo. Ik doel op de lichtvlekken om het vuurwerk en dus donkere vlekken daaromheen.

Bedankt voor je reactie!
dnaleor
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2013 21:02

Niemand die weet waar aan het kan liggen?
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Je orginele onbewerkte bestanden zijn wel oké?

als die wel in orde zijn, dan zijn het je render instellingen.
Je bitrate moet omhoog............
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
dnaleor
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2013 21:02

Mozes schreefCOLONJe orginele onbewerkte bestanden zijn wel oké?

als die wel in orde zijn, dan zijn het je render instellingen.
Je bitrate moet omhoog............
Ja helaas is het bij de originele beelden (rechtstreeks vanaf de cam) ook zo.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Dat is banding en als het niet is wat mozes zegt, moet je het toch zoeken in de combinatie van je iso (lager, maar dat zal lastig worden) en witbalans. Bedenk dat de omstandigheden in het pikkedonker anders zijn dan bij zonsondergang... dan is er nog voldoende onderscheiding in tinten. Je kunt dus niet dezelfde instellingen gebruiken bij zonsondergang als in het donker. De bitrate van de 650D moet voldoende zijn om het probleem te tackelen, maar de combinatie iso/witbalans zal de veroorzaker zijn.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar