Filmen in FULL HD

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
thomasbroekaert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2013 21:05

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum dus schiet mij niet als ik iets vraag wat al beantwoord is.
Ik heb onlang een camera gekocht, eos 60D, maar voor het moment ben ik hier nog een leek in.

Ik probeer te filmen in Full HD 1080p en dit is ook zo ingesteld in mijn camera,
maar als ik aan het editen ben kan ik enkel maar 720p kiezen... En als ik mijn resultaat dan bekijk trekt het beeld op niet veel, precies 360p...

Iemand die hier ook problemen mee heeft gehad en die mij kan helpen?

Alvast bedankt!
Grt, Thomas
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Om te beginnen is het handig om te vertellen welke software jij gebruikt om de video mee te bewerken, aangezien jouw vraag software gerelateerd is ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
thomasbroekaert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2013 21:05

Ik werk met imovie.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

En daar zijn ook nog vele versies van ;)
Wat heb je zelf al getest en uitgezocht?
Als ik jouw vraag namelijk in google intik heb ik genoeg leesvoer voor de komende weken :P
Kan het wel voor je opschrijven maar vele zijn mij al voorgegaan en youtube staat ook vol met iMovie tutorials, dus daarmee kan je voorlopig aan de slag.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Daffiedolf

Als je een normale versie van iMovie hebt (zoveel versies zijn daar niet van), dan is de werkwijze globaal als volgt:

1. Beelden binnenhalen: je geeft een naam en hebt dan een zogenaamd "event"
2. Daar kun je nog delen van bewerken/wissen
3. Daarna maak je een project aan(nieuw project). Hierin kun je beelden uit je event slepen, titels toevoegen, enz.
4. Hierna kun je jouw project exporteren (o.a. naar iTunes en dan via AppleTV bekijken). Hier kun je kiezen of je 1080p gebruikt.

Succes!
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik dacht dat AppleTV max 720p aankan?

Na edit: Blijkbaar toch ook 1080p.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
thomasbroekaert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2013 21:05

Het is ondertussen gelukt! Na wat instellingen veranderen het ik full HD! Bedankt voor jullie reacties.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar