Ulu Spor - USV

Van de f-jes tot de eredivisie, alle prestaties vanaf het voetbalveld

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hayder1991
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2014 21:08

Vandaag weer eens geprobeerd. F4/5-6 lens blijft lastig, maar oefenen is ook leuk bij niet top weer. Belichting etc en uitproberen.

Ik schiet btw gewoon in de TV Stand min 1/400 iso automatisch en hij kiest bij mij vaak een diaframa 5.6 of 5. Prima toch.
Blijft toch moeilijk hoor middelste af punt. Pakt niet altijd wat jij scherp wil hebben en vandaag stond er veel wind. met de servo modus had me 55-250 echt moeite met autofocus.

Een paar foto's van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kijk uit naar jullie feedback!

Gr Hayder
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Op zich aardige foto's.
Alleen valt het wel op dat alle foto's scheef staan.
Foto 3, 4 en 5 zou ik wat krapper kroppen.
Voor de rest door gaan zo.

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

#3 is een fijne!
Algemeen zou het m.i. allemaal net een tikje lichter mogen. Omdat je het met een redelijk kleine diafragma opening moet doen zou ik proberen zo weinig mogelijk omgeving mee te nemen (publiek, clubhuizen, auto's etc...).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
hayder1991
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2014 21:08

Ik krijg ze niet rechter :( .

@mmn is makkelijker gezegd dan gedaan haha. voor mij is het heel lastig met dit weer om de foto's scherp te krijgen.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Nummertje 3 is wel de beste van het setje. Mooie actie en goed geschoten.
Verder ga ik mee in de opmerkingen m.b.t. achtegrond en het feit dat sommige/de meeste foto's scheef staan.
Roepen dat je de foto's niet rechter krijgt is wat mij betreft maar deels van toepassing. Misschien niet recht tijdens het fotograferen maar in de nabewerking is het natuurlijk een fluitje van een cent om ze even recht te zetten. Even de verticale lijnen in de foto controleren en je weet hoe scheef ze zijn en wat je dus moet corrigeren.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
hayder1991
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2014 21:08

Thanks Dward,

vind nummer 3 ook de beste!
bij sommige lukt het wel, maar niet altijd. Heb al vanavond en eenpots statief besteld dus ben ik ook af van dat gezeur met scheve foto's.
Gebruikers-avatar
hayder1991
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2014 21:08

Deze besteld:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ooKnUCtNus" onclick="window.open(this.href);return false;

Koopje toch?
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je moet ze rechtzetten op verticale lijnen, niet op horizontale lijnen. En eenpootsatief helpt niet tegen een scheve foto als je 'm scheeft houdt.
#3 bevalt mij wel.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
hayder1991
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2014 21:08

Moet meer oefenen denk ik @addy101. haha ik ga hem ook niet scheef houden hoor. het zal sowieso beter worden omdat je niet vanuit de losse hand schiet.

trouwens ik kon nu max 1/640e pakken. Met mooi weer zou ik makkelijk 1/1000e kunnen gebruiken dan heb ik ook niet last van een storende achtergrond lijkt me?
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik denk eerlijk gezegd dat je het jezelf moeilijk gaat maken met een monopod, je 55-250 heeft geen statief gondel dus zou je je monopod onder je camera moeten zetten.
Dat gaat niet echt lekker werken, vind ik dan.
ook is je 55-250 redelijk licht van gewicht, ideaal, zo kan je juist zonder monopod goed uit de voeten zonder dat je last krijg van je lens.
Het recht zetten van je foto's kan je simpel met dpp doen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
hayder1991
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2014 21:08

Nog nooit van gehoord...gondel?
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Zo'n ring die om je lens zit zodat je daar je statief aan bevestigd.
Hij zit op de zwaardere en langere lenzen zodat de camera niet al het gewicht van je lens draagt als hij op een statief staat.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Het meeste is al gezegd geloof ik.
Ook hier foto 3 als favo.

Nog wel een suggestie:
- Kijk nog eens goed naar de compositie. De actie gaat in een bepaalde richting, daar wil je ruimte op de foto. Niet er achteraan zoals op de laatste foto. Daar zou het dus mooier geweest zijn (mijn mening) als je je camera iets verder naar rechts had gericht.

Maar ik moet ook zeggen, de foto's worden duidelijk beter in vergelijking met het begin!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
hayder1991
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2014 21:08

Klopt DavevdrH daar moet ik nog goed mee oefenen en leren hoe de foto te plaatsen compositie. blijft oefenen oefenen hahah maar komt vanzelf. tis soms ook gokken hoor hoe de actie gaat verlopen! Dankje wel voor je compliment!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar