Trackday Nürburgring

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi :D

Afgelopen weekend was ik bij de Nürburgring voor de Rad am Ring (zie ander topic). Na het fietsevenement was het weer tijd voor de auto's om het circuit op te gaan. Aangezien ik zelf niet meer aan het fietsen was dus iets meer tijd gehad om foto's te maken :)

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Apart, maar die laatste had ik niet erbij gezet.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Foto 1 is wel leuk gedaan, toch had ik links de bergen/heuvels er meer op willen hebben ipv het bos rechts.
Foto 2 is niet scherp
Foto 3 voegt totaal niks toe
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ga mee. De eerste vind ik wel wat hebben, al bevalt de scherpte/ onscherpte van de Porsche me niet zo. Standpunt vind ik prima. De tweede zou een mooie foto zijn geweest, alstie scherp geweest was.

De derde wordt ik (sorry) eerder pislink over. Als regelmatige rijder op de Ring kan ik dit soort idioterie op geen enkele manier waarderen. En als fotograaf vind ik het evenmin een mooie foto.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONIk ga mee. De eerste vind ik wel wat hebben, al bevalt de scherpte/ onscherpte van de Porsche me niet zo. Standpunt vind ik prima. De tweede zou een mooie foto zijn geweest, alstie scherp geweest was.

De derde wordt ik (sorry) eerder pislink over. Als regelmatige rijder op de Ring kan ik dit soort idioterie op geen enkele manier waarderen. En als fotograaf vind ik het evenmin een mooie foto.
De eerste heb ik de blur gefaked, omdat er anders echt geen beweging in het beeld zat.
Zie hier het origineel.

Die tweede mag inderdaad nog wat scherper. heb je misschien tips qua settings om mijn kansen te vergroten?
Settings die ik hier gebruikt heb waren: ISO 50 - F5.6 - 1/60 SEC

Die derde is natuurlijk gewoon een foto-montage.
Meer een reactie uitlokker dan een serieuze foto ;)
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Die tweede mag inderdaad nog wat scherper. heb je misschien tips qua settings om mijn kansen te vergroten?
Settings die ik hier gebruikt heb waren: ISO 50 - F5.6 - 1/60 SEC
Ik schiet mijn panning eigenlijk altijd in de TV modus.
Dan hoef je alleen je sluitertijd aan te passen. Bij mij meestal rond de 1/80 - 1/125.
Afhankelijk van hoe goed het die dag lukt wissel ik regelmatig. Probeer niet te trillen ;)

Kijk ook regelmatig even op het schermpje of de foto's scherp zijn. (je kan het nooit 100% zien)
Maar zo krijg je een indicatie of je sluiertijd sneller moet of als je misschien wel wat langer kan.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

D!ck schreefCOLON
Die tweede mag inderdaad nog wat scherper. heb je misschien tips qua settings om mijn kansen te vergroten?
Settings die ik hier gebruikt heb waren: ISO 50 - F5.6 - 1/60 SEC
Ik schiet mijn panning eigenlijk altijd in de TV modus.
Dan hoef je alleen je sluitertijd aan te passen. Bij mij meestal rond de 1/80 - 1/125.
Afhankelijk van hoe goed het die dag lukt wissel ik regelmatig. Probeer niet te trillen ;)

Kijk ook regelmatig even op het schermpje of de foto's scherp zijn. (je kan het nooit 100% zien)
Maar zo krijg je een indicatie of je sluiertijd sneller moet of als je misschien wel wat langer kan.
Top...dank je!
Ga ik volgende keer proberen
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

De eerste spreekt mij het meeste aan, door de onscherpte op de Porsche creeer je wel snelheid in de foto. (een goede fotograaf verteld nooit zijn trucjes :wink: ) Vooral het landschap en de weg maken dit en leuke foto om naar te kijken. De tips van de compositie zijn denk ik wel goed om te proberen.

Foto 2 en 3 spreken mij minder aan om eerder genoemde redenen.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLON (een goede fotograaf verteld nooit zijn trucjes :wink: )
Bedoel je de tips van mij? mag hij best weten. Heb ze zelf van internet :P
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar