OVD Groep Ede shortrally 6-4-2013

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag naar de shortrally in de omgeving van Ede geweest, wat een heerlijke dag!

1. Martijn te Kampe & Michael Coers met de Peugeot 106

37054

2. Arno van Beek & Hendri van Beek (1e rally) met de Opel Ascona

37055

3. Wesley Stevens en gastnavigatrice Joyce Ruiter in de Peugeot 205

37056

4. Wesley Stevens en gastnavigatrice Joyce Ruiter in de Peugeot 205

37057

5. Wouter Ploeg en Harm van Koppen in de thuiswedstrijd van Wouter met de imposante 1M Coupe

37058

6. Kevin van Deijne en Harmen Scholtalbers met de Ford Fiesta R2 verliezen de achterbumper

37059

7. Ruurd Osche en Jan Albert Bosscha met de Honda Civic Type R FN2 R3

37060

8. Edwin Wolves (volgens vele de man van de rally) en Ferdi ter Maat met de Opel Kadett

37061

9. Dick van Dijk en Rene Broekman met de Mitsubishi EVO X, de week voor de rally gepresenteerd. Schitterende livery!

37062

10. Martin van den Brink en Arjan Veenvliet met de EVO IX

37063

11. Dick van Dijk en Rene Broekman met de Mitsubishi EVO X

37064

12. Arno van Beek & Hendri van Beek

37065

13. Harold Soetens & Hans Goudsmits in de Opel Kadett

37066

14. idem

37067

Tips zijn uiteraard weer welkom!
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Hoi Jozzy,

Niet negatief bedoelt uiteraard, maar de foto`s kijken niet lekker weg. In de onderwerpen zit te veel onscherpte en de achtergronden storen enorm, ik zit te duizelen achter mijn scherm.
Ik zou dichterbij de onderwerpen gaan staan en soms is niet pannen een plus.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Het valt mij op dat alleen foto 14 gelukt is.
En als je iets langere sluitertijd wilt voor beweging in de wielen en eventueel ook de achtergrond .. heel veel oefenen ;) Ikzelf had het kunstje van goed pannen ook pas te pakken na enkele duizenden foto's
YD91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2012 09:06

Ik vind het een goede poging, maar ik mis een beetje scherpte. Misschien kun je beter iets kortere sluitertijden gebruiken voor de zekerheid. Vind foto 14 het mooiste.
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Beetje late reactie, maar dank voor de opmerkingen heren :)

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de 70-200 IS II 2.8 (dealtje met collega kunnen sluiten) en dit was de 2e rally waar ik met dit objectief fotografeerde (na de shortrally op Zandvoort) en is het voor mij nog even wennen met dit objectief. Vandaar dat ik me met de OVD Groep rally gewoon gekeken heb hoe ver ik kan gaan qua panning (met sluitertijd van 1/25 als resultaat) omdat ik me daar met mijn standaard-lenzen ook steeds beter in werd.

Daarnaast heb ik in DPP nog wat nabewerkt (contrast, highlight en shadow) om de foto's meer te laten spreken.


Als ik nog even door mag gaan met het gebruik van jullie kennis ;)
Af en toe denk ik toch dat ik een geweldige foto heb gemaakt, totdat ik 'm dan hier neergooi en er dan toch andere meningen naar voren komen. Dat heeft me afgelopen dagen wel aan het denken gezet. Ik vraag me dan ook af wat een volgende stap zou kunnen zijn zodat jullie ook eens verwend worden met mooie foto's van mij. Zou een cursus dan misschien iets voor mij zijn? Of dagje circuit met Peter van Egmond (zag ik op internet voorbij komen)?

Alvast bedankt weer! :)
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Hé Jozzy,

pannen met 1/25ste lijkt me nogal een uitdaging. De kans op bewegingsonscherpte wordt dan wel heel groot, je foto's laten dat ook wel een beetje zien. Ik ben bepaald geen expert, maar ik merk wel dat door heel veel foto's te maken de verhouding tussen mislukte en geslaagde foto's wel in de goede richting verschuift. Als ik naar een rally ben geweest en ik heb 700 foto's gemaakt, dan ben ik blij als er 5-10 goeie tussen zitten, en als ik heel eerlijk ben misschien nog wel minder. Denk ook dat het goed is kritisch te zijn op wat goed genoeg is om hier te plaatsen :D

no 12 vind ik gaaf, mooie beweging en toch scherp.

Misschien moeten we bij de komende ELE eens iets afspreken om met een paar rallylovers eens een fotodagje te doen, kunnen we allemaal iets van leren, ik in elk geval :D

Keep up the good work!!!

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

inderdaad, ik zal een topic maken voor de ELE! :) De vrijdag ben ik al vrij, en alhoewel het geen officiële wedstrijd voor de 350z-challenge is, doen er toch een paar mee, waaronder mijn vrienden waar het de thuisrally betreft :)
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar