St. Jan Den Bosch, interieur

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 413
Lid geworden op: 11 apr 2014 04:14
Locatie: Nijmegen

ISO 6400 trekt de m50 dus echt niet, heb ik vandaag gemerkt. Met wat kunst en vliegwerk toch nog een presentabel plaatje weten te maken, denk ik.

AfbeeldingSt. Jan's katedraal, Den Bosch by 2011*Alwin, on Flickr

Groet, Alwin.
Gebruikersavatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
Berichten: 2732
Lid geworden op: 24 apr 2013 20:22
Locatie: Best

Best presentabel toch? Ook de versie op Flickr... beetje ruis mag ook bij dit soort onderwerpen, maar vind het erg meevallen...
Apple fan, Canon volger...
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 413
Lid geworden op: 11 apr 2014 04:14
Locatie: Nijmegen

wibo53 schreef:Best presentabel toch? Ook de versie op Flickr... beetje ruis mag ook bij dit soort onderwerpen, maar vind het erg meevallen...
Eigenlijk is deze foto genomen met ISO 3200. Dus deze foto valt nog mee vergeleken met andere foto’s die ik gemaakt heb op ISO 6400. Hier is het verlies aan details ook al zichtbaar door het toepassen van ruisvermindering. Verlies aan detail kan daarnaast ook komen doordat ik veelal schoot met open diafragma of dicht daarbij. De EF-m 15-45mm presteert daar niet zo goed. Ook gebruikte ik gecomprimeerde CR3. Als je dan in de nabewerking meer dan 2 stops gaat oplichten, kun je ook artefacten krijgen.
Anoniem 3

Eerlijk gezegd vind ik de waggelende figuur meer storen dan de ISO.
Als ik kerken van binnen fotografeer, en dat zijn er (in Frankrijk) best veel, wacht ik tot er geen storende elementen meer zijn.
Maar iedereen heeft zijn eigen inzicht in deze...
Plaats reactie

Terug naar “Architectuur”