Brug +Update ZW

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Een van de bruggen over het nieuwe Maximakanaal.
Van onderen gezien.
Mijn trof de geometrie van de stalen damwanden en de bijna klassieke vorm van de betonnen pijlers.

Afbeeldingbrug-3 by telescoop, on Flickr

De Update:
Afbeeldingbrug-3 ZW by telescoop, on Flickr
Laatst gewijzigd door 3 op Anoniem 3, in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Mooie symmetrische plaat. Wellicht nog een stukje van de onderkant afhalen want het water voegt verder weinig toe aan de vormen. Mooi gedaan!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem 3

Goed idee. ga ik doen.

Bij nader inzien: nee, dan valt het idee in het water...
van alles geprobeerd, maar ik houd het bij dit moment.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Voor mij wordt de symmetrie sterker als water en brug gelijk zijn...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

Bij mij stond de symmetrie niet op de eerste plaats, zeker niet onder/boven.
Het ging me om de geometrie. De driehoeken en de zuilen.

Maar...
Wel weer heerlijk om weer eens met de camera om mijn nek uit te kijken naar foto-punten.
Dat was lang geleden.
Anoniem 4

Ik heb ook wat zitten schuiven met de panelen, maar deel de mening van Gabriël om het zo te laten.
Bij weghalen van water, wordt het plafond te zwaar.
Voor het gelijk maken van brug en water moet er veel plafond worden ingeleverd en het is juist dat plafond dat me nu sterk naar die zuilen trekt.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind het altijd weer fascinerend dat een foto een normaal plaatje zo speciaal kan maken. Dit onderwerp is absoluut niet iets dat ik gezien zou hebben, laat staan uitgekozen. Dat iemand die het wél ziet er zo'n prettige plaat van kan maken vind ik heel bijzonder. Als iemand me voor ik deze foto gezien had verteld zou hebben dat je best een afbeelding van een brug aan de onderkant aan je muur kunt hangen zou ik raar gekeken hebben. Maar hier is het bewijs.
Een heel fijne foto om naar te kijken met de bijna-symmetrische indeling, de mooie vormen en de fijne kleuren.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Inderdaad lijkt het wat op een zuilenrij. Goed gezien en ik zou er ook niet veel aan veranderen aan de compositie. Misschien eens teruggaan met mist zodat de achtergrond minder aanwezig is.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Iedereen dank voor de inbreng en ideeën.
@kiran: jouw idee neem ik mee...
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik hou hier wel van maar dan wel in zwart/wit.
Anoniem 3

jonggolde schreefCOLONIk hou hier wel van maar dan wel in zwart/wit.
Your wish is my command. :wink:
Anoniem 4

Gabriël, de kleurenversie spreekt voor mij veel sterker. Meer diepte en zuigende werking naar de zuilen.
Die zuilen zijn weliswaar wit/grijs, maar tonen meer in kleur. In zwart/wit worden ze grauw en verdwijnen meer naar de achtergrond.
In de zwart/wit-bewerking loopt het plafond veel meer dicht.
Kortom, voor mij de kleur.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ja. Ik ben het helemaal met Illuminatus eens. Ik wist alleen niet hoe ik het onder woorden moest brengen. Zo, dus.... :)

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wat een verschil kan zwart-wit maken.... en in dit geval niet ten gunste van de zwart-wit versie. De kleurenplaat vind ik heerlijk kijken, maar in de zwart-wit-versie valt precies datgene weg wat de kleurenversie boeiend maakt.

Goed gezien en vastgelegd Gabriel!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Ik vind zelf ook de eerste de mooiste.
Maar om te vergelijken én het speciale verzoek ;) heb ik de ZW versie er bij gezet (laten staan)
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de zwart/wit versie inderdaad niet strak genoeg. Misschien toch nog te grijs of zo. Valt inderdaad tegen.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik zie een symmetrie van lijdende lijnen die mij af laten dwalen naar een punt van verticale lijnen.
Het is mij duidelijk dat het gaat om de lijnen wat geen verkeerde keus is echter uw gekozen moment van de opname de grijze lucht het defuse licht haalt voor mij gevoel de sfeer compleet weg en maakt het zacht gezegd een gewone foto. (leuke scene maar voor de rest niks zeggend).
Storende factoren in de voor en achtergrond leiden best af met het geen wat u wilt laten zien.

Als ik een suggestie mag doen probeer het eens op een zonnige dag of wanneer het donker is (sterk contrast verschil)
Dit laatste zie je wat terug in u omzetting naar B&W alleen het zwart gehalte is iets te sterk en een snufje helderheid erin doet de foto wat eer aan.

Mijn voorzichtige mening
Anoniem 3

Hartelijk dank voor uw tips.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar