Zeelandbrug - Colijnsplaat

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Afgelopen vrijdag had ik besloten dat ik zaterdagochtend rond een uur of 4 bij de Colijnsplaat wou zijn om foto's te gaan maken van de Zeelandbrug tijdens zonsopkomst. Dat is een klein anderhalf uur rijden vanaf waar ik woon en dus vroeg op.

Wel een beetje jammer dat ik er ter plekke achter kom dat ik mijn ND-filter ben vergeten :(
Helaas, want na deze opname werd het licht zo sterk dat ik geen lange sluitertijden meer kon gebruiken zonder die filter. Dus ik moet maar een keer terug gaan :D

Toch ben ik tevreden met de mooiste foto van die ochtend. Deze dus:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind 'm zéker mooi!! Je vroege opstaan is beloond ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
snarie

Mooi,
ik ben er ook vaak geweest, maar de brug komt naar mijn mening beter uit als je meer naar links had gestaan
ik heb em toen in de avond genomen ( is ook een mogelijkheid en je hoeft niet zo vroeg uit bed :D )

link naar mijn exemplaar: https://www.flickr.com/photos/snaerebou ... datetaken/
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

snarie schreefCOLONMooi,
ik ben er ook vaak geweest, maar de brug komt naar mijn mening beter uit als je meer naar links had gestaan
ik heb em toen in de avond genomen ( is ook een mogelijkheid en je hoeft niet zo vroeg uit bed :D )

link naar mijn exemplaar: https://www.flickr.com/photos/snaerebou ... datetaken/
Ik heb hem echt van alle hoeken genomen, maar deze was qua lucht en qua water het mooist geworden.
Kwam puur omdat ik die ND filter was vergeten, anders kon ik tijdens dit licht ook nog verder weg gaan staan en lange sluitertijden bewerkstelligen.
Maar nog geen minuut na deze foto werd het al weer te licht. Deze foto was al gemaakt op ISO 50 en F/22, en zelfs toen maar een maximum sluitertijd kunnen behalen van 3 seconden.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ondanks alles is het toch een mooie foto geworden.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind het eigenlijk juist wel prettig dat je níet een stuk naar links bent gaan staan - dat doet iedereen al ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONIk vind het eigenlijk juist wel prettig dat je níet een stuk naar links bent gaan staan - dat doet iedereen al ;)
Ook dat :)

Binnenkort ga ik terug met een ND filter en dan ga ik ook twee verschillende foto's +/- 5 cm uit elkaar maken om dit 3d effect (wat ik nu gesimuleerd heb in Photoshop) beter te krijgen:

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Erg mooie foto. Vroege opstaan is zeker de moeite waard geweest
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het stadpunt ook opvallend anders en ik kan dat wel waarderen. Mooie foto hoor ( die eerste upload ). Ik woon er vlakbij en heb er nog nooit een foto van gemaakt! :)
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Toch maar eens doen dan, Jonggolde ;)

Hier nog een paar foto's van die dag waar ik iets minder tijd aan de nabewerking heb gespendeerd:

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding
termijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2012 11:49
WoonplaatsCOLON Boxtel
CONTACTCOLON

Blijft een mooie fotoplek! Bij de eerste foto zou ik de wit balans wat minder blauw maken. Ik vind het standpunt wel wat hebben. Er zitten nogal veel jpeg compressie artefacten in al je foto's hier, daardoor lijken ze minder strak. Vooral in delen van de brug valt het op.
Bekijk meer op http://www.vangeloof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
CorvK
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2006 18:15
WoonplaatsCOLON Spr-C

Vind 2 en 3 zeker zo mooi, met een voorkeur voor 3. Vind die 'levendiger' dan 1 maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar