Ochtendrondje stad

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
PaulKo

Vandaag voor 't werk even een kort rondje door de stad. Benieuwd wat jullie er van vinden.

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op PaulKo, in totaal 20 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zitten leuke foto's tussen, 4 en 5 spreken me qua compositie het meest aan. Ik vind ze echter eigenlijk allemaal te donker.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
PaulKo

MarcoEOS550D schreefCOLONIk vind ze echter eigenlijk allemaal te donker.
Dank voor je reactie en bruikbare tip/kritiek. Ik heb ze allemaal wat lichter gemaakt wat je hebt idd gelijk. Had deze echter als update moeten doen maar per ongeluk overschreven. Dus eerste post nu met kleine aanpassing.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik vind de eerste mooi, fraai hoe de schuine lijn van de brug je de foto intrekt.

Mag ik vragen welke stad dit is (vergeef me mijn onbenul in deze)?

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
PaulKo

mikeeagle schreefCOLONik vind de eerste mooi, fraai hoe de schuine lijn van de brug je de foto intrekt.

Mag ik vragen welke stad dit is (vergeef me mijn onbenul in deze)?

Michiel>=-
Nee goede vraag, had ik even bij moeten zetten! Het is Haarlem.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik heb de eerste foto's niet gezien, maar deze lijken me goed op kleur. Nr 5 en 6 spreken mij het meeste aan.
Mag ik vragen met welke lens je deze foto's gemaakt hebt. Een aantal komen op mij nogal "uitgerekt over", met name nr 1 en 3.
Kijk ook eens op mijn Flickr
PaulKo

peter1970 schreefCOLON Mag ik vragen met welke lens je deze foto's gemaakt hebt. Een aantal komen op mij nogal "uitgerekt over", met name nr 1 en 3.
De Canon 17-40L met 6D (17mm is op een full frame ook echt groothoek). Het 'uitgerekte' komt ook niet door de lens maar door de correctie van de Barrel Distortion in Lightroom (vervorming met name bij 17 tot 24mm, zie bv foto 1 en 7 waar ik minder gecorrigeerd heb).

Meeste van het 'uitgerekte' is autocorrectie met het lensprofiel van Lightroom. Bij nummer 1 komt het, vind ik, goed uit (dat effect maakt de foto een beetje). Maar bij foto 3 inderdaad niet zo mooi (rechts vooral). Ongetwijfeld kan de correctie beter, ben er nog een beetje mee aan het experimenteren. Foto 4 bijvoorbeeld had de correctie niet nodig (geen groothoek gebruikt).

Tips zijn welkom hoe deze correctie het beste uit te voeren!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar