Dom Aken in HDR

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Hallo,

ben lang afwezig geweest en wil de draad weer oppakken. ik ben laatst in Aken (Duitsland) geweest en heb daar de Dom op de gevoelige plaat weten te zetten.

groet.

Dirk



AfbeeldingDom Aachen by Dirk Kelleter Photography, on Flickr
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik vind dat je doorgeschoten ben met de hdr, er zitten vreselijke halo's om de dom heen.
Hij lijkt ook wat scheef te staan of het is vertekening van je objectief, heb je hem met een uwa gemaakt?
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ben het eens met Woody, ik vind dit niet mooi. Buiten de Halo's heb je ook behoorlijk wat ruis in de donkere delen. Juist bij HDR kan je zorgen dat alles netjes belicht is en je ruis beperkt.

Kan je iets meer vertellen waarom je hier een HDR van wil maken en hoe je dit hier aangepakt hebt ? (wat instellingen heb je een statief gebruikt ?)

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik vraag me af of dit niet zonder HDR bewerking had gekund. Ik denk eigenlijk van wel en daarom zie ik in dit geval geen toegevoegde waarde in de bewerking.
Daarnaast zou ik een lenscorrectie toepassen waardoor het zaakje horizontaal en verticaal beter in evenwicht is. Laatste puntje is dat ik het jammer vind dat het puntje van de toren niet helemaal zichtbaar is.

Laat de foto eens zien met een normale bewerking als je wilt?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Bedankt voor de reacties ben inmiddels ermee aan het werk. behalve de laatste reactie was alles duidelijk en bruikbaar :-) .
De HDR bewerking was trouwens met Effex pro gedaan.
Laatst gewijzigd door 1 op dirkvols, in totaal 26 keer gewijzigd.
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Anoniem 3

Die laatste was het helemaal eens met de drie voorgaande reacties.
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

aahhh ok Telescoop nu snap ik hem ;-)
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Heb het getracht handmatig om te zetten dus zonder Effex pro.

47430

ik hoop dat dit beter in de smaak valt.

groet.

Dirk
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De foto is nu wat te donker naar mijn smaak, maar al wel een stuk beter.

Heb je de foto bewust nog niet recht gezet/ gecorrigeerd qua perspectief? Daar wordt'ie (in mijn beleving dan) mooier van. Heb even heel snel een aanpassing gedaan, zie hieronder. Als je dat niks vind, haal ik 'm direct weer weg!

Afbeelding
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Dit is inderdaad een stuk beter, voor het kijken is de versie van Marco ook beter, alles staat wat rechter.

De nieuwe versie zou van mij wel iets warmer mogen. De eerste was veel "geeler" en dat mag van mij best een beetje terug in de nieuwe versie.
Kan je de toren iets lichter maken, deze valt nu een beetje weg en dat is jammer.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Goede avond,

Ben helaas nog niet zo thuis in Photoshop CC maar daar wordt an gewerkt betreffende het recht zetten.
Ik heb tot voor kort alleen met elements mijn foto's bewerkt dus moet nog veel leren :-D. Bedankt alvast voor jullie feedback.

Groet.

Dirk
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar