Rotterdam van een andere kant (Update)

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Twee foto's die ik laatst gemaakt heb in Rotterdam. Ben er zelf best trots op, maar ben benieuwd naar jullie reacties. Ik heb nog niet echt een standaard categorie waarin ik meestal fotografeer, maar ik merk dat ik naast het fotograferen van mijn skatende vrienden architectuur erg aantrekkelijk vind. Hier de twee foto's.

1. The Swan, (vanuit een ongebruikelijke hoek).

46307

2. Doorkijkje bij de kunsthal, (gemaakt met 70-200mm).

46308

Laatst gewijzigd door 1 op jorie, in totaal 12 keer gewijzigd.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Leuke ander soort platen, dat spreekt mij wel aan.
Bij foto 1 vind ik de halo's wel wat storend.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

1) fraai standpunt. De bovenste kabel misschien uit de linkerbovenhoek van de foto laten komen?
2) geeft veel informatie. Waar moet ik naar kijken? De spiegeling links? Of naar de richting die de pijl aangeeft? Wellicht meer croppen. ook de (trap?)leuning rechts vind ik verwarrend.

foto's maken blijft leuk!!!
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ericszn schreefCOLONLeuke ander soort platen, dat spreekt mij wel aan.
Bij foto 1 vind ik de halo's wel wat storend.
Mee eens.

Is die halo nog te repareren?
Groeten, Jaap
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je vraagt om onze mening:
Ik zou geen energie meer steken in die foto van De Zwaan (a.k.a. Erasmusbrug) - Het is sowieso geen mooie B&W omzetting naar mijn mening en met die saaie en grijze lucht verwacht ik niet dat er nog iets van te maken is.

De tweede is interessanter, alleen is de voorgrond wel heel erg groot. Misschien die er uit kroppen? Ik zou gekozen hebben voor alleen de bovenste helft van de foto.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Bedankt voor de reacties! Hier kan ik in ieder geval weer een stuk mee vooruit. De halo is echter niet echt weg te halen. Op het origineel is het zelfs nog erger. Heb het inderdaad al beetje proberen weg te krijgen, maar lukte niet helemaal. Echter door het bijzonder standpunt toch gepost. Bij #2 stoort mij zelf nu eigenlijk pas ook de grote, wat overbelichte voorgrond nu er wat van gezegd is. Had 'm misschien horizontaal moeten maken ipv verticaal, dan was de voorgrond minder groot geweest en had je gewoon het silhouette van de pilaren en de pijl gehad.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Je kan de tweede nog vierkant maken, geeft ook wel een speciaal lijnenspel. Rechter onderhoek laten beginnen bij de leuning voor een mooi inlopend lijntje. Is maar een idee :wink:

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Na jullie reacties heb ik geprobeerd de twee foto's te verbeteren. Dus bij #1 de halo eruit proberen te halen en bij #2 de storende voorgrond te verbeteren. #1 vind ik zelf iets minder mooi omdat de halo nu weg is, maar de lucht nu helemaal egaal wit is. #2 is wel een hele verbetering al zeg ik het zelf. Hier de verbeteringen:

#1

46318

#2

46317

Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ja hoor, allebei een stuk beter!

De eerste blijft toch een mooie (abstracte) plaat en de tweede lijkt ook een stuk scherper. Goed gedaan!
Groeten, Jaap
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

jorie schreefCOLONNa jullie reacties heb ik geprobeerd de twee foto's te verbeteren. Dus bij #1 de halo eruit proberen te halen en bij #2 de storende voorgrond te verbeteren. #1 vind ik zelf iets minder mooi omdat de halo nu weg is, maar de lucht nu helemaal egaal wit is. #2 is wel een hele verbetering al zeg ik het zelf. Hier de verbeteringen:

#1

46318

#2

46317

de 2e foto vind ik nu beter. Nog geprobeerd om die pijl weg te croppen? Of wordt de foto dan niks?

gr

Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Ik heb geprobeerd de pijl eraf te kroppen, maar dan blijft er vrijwel niks van de foto over. Wanneer ik de pijl eraf haal dan kan ik de rechterpilaar er ook net zo goed afhalen want die heeft dan niet echt een functie meer. Als ik die er dan ook afhaal dan blijft er helemaal niks meer van over.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

jorie schreefCOLONIk heb geprobeerd de pijl eraf te kroppen, maar dan blijft er vrijwel niks van de foto over. Wanneer ik de pijl eraf haal dan kan ik de rechterpilaar er ook net zo goed afhalen want die heeft dan niet echt een functie meer. Als ik die er dan ook afhaal dan blijft er helemaal niks meer van over.
Ok. duidelijk. En...het is JOUW foto!!!!
fijn dat je het hebt geprobeerd.

gr

Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar