Oh oh Den Haag

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Donderdag was ik in de buurt bij Den Haag dus maar eens even tijd genomen om Den Haag eens te verkennen.

1. Binnenhof
AfbeeldingThe Hague by The beauty of it all, on Flickr

2. Binnenhof
AfbeeldingThe Hague, Binnenhof by The beauty of it all, on Flickr

3. ff shoppen
AfbeeldingThe Hague by The beauty of it all, on Flickr

4. Gemeentehuis
AfbeeldingThe Hague, city hall by The beauty of it all, on Flickr

5. Gemeentehuis
AfbeeldingThe Hague, city hall by The beauty of it all, on Flickr
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Het Binnenhof? Weet je, ik noem het nooit het nooit het Binnenhof als ik van buiten naar die gebouwen kijk. Voor mij is het Binnenhof toch gewoon het pleintje waar de ridderzaal op ligt.

#1 vind ik niet zo geslaagd omdat de jongeren in het donkerzitten.
#2 is wel geslaagd
#3 De passage is een hele mooie plek om te fotograferen, maar deze foto vind ik niet zo heel erg geslaagd. Het oudere stelletje is te donker en de schoonheid van de passage komt niet tot uiting. Sorry.
#4 en #5 geslaagde foto's van het gemeentehuis.

Den Haag is één van de mooiste plaatsen om te fotograferen en het is iedere keer weer een groot plezier om foto's uit Den Haag te zien. Bedankt voor het delen!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Bedank voor je reactie Addy :)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

#1 zou denk ik een stuk beter werken als met name in het midden de takken van de boom los hadden gezeten van de gebouwen, dan had je een net iets groter lichte vlek gehad rond de mensen.
#2 is op zich een nette plaat (wel ff die takjes links weg, ziet er nu wat slordig uit. Toch vind ik qua beeld #1 interessanter, een plaat met meer verhaal.
#3 leuk idee. Ik vind het jammer dat de mensen zo pontificaal vooraan staan, daardoor worden hun ruggen voor mij het onderwerp, niet zo heel spannend. Ik gok at als je even gewacht had, totdat ze helemaal in beeld waren (en dus verder weg) zouden ze meer onderdeel van het geheel uitmaken.
#4 Ik twijfel. Opzich natuurlijk mooie lijnen zoals je bij moderne architectuur verwacht. Toch vind de compositie niet heel erg sterk, ik denk doordat er niet echt een "onderwerp", een rustpunt in de plaat zit. De blik verdwijnt nu letterlijk in het oneindige.
#5 Naar mijn smaak een veel betere compositie. Het is het torentje, de pijl, whatever, dat/die het voor mij doet. (was die er niet geweest was ik weer naar het oneindige vertrokken ;))

Algemeen nog een vraag/opmerking. In feite laat je twee series zien hier: een gaat over het straatleven in Den Haag, de tweede over de architectuur in den Haag. Misschien beide concepten los verder uitwerken? Het lijkt me best wel boeiend om de moderne en oude architectuur aan elkaar te verbinden op de een of andere manier.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Dank je MMK, ik ga er nog een kritisch naar kijken :)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar