Sydney Opera House & Harbour Bridge

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Hieronder enkele avondopnames van mijn reis naar Australië, afgelopen april/mei.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[1] Het Sydney Opera House net na zonsondergang.
Afbeelding

[2] Het Sydney Opera House en de Harbour Bridge net na zonsondergang.
Afbeelding

[3] De Sydney Harbour Bridge laat op de avond.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op SunBeech, in totaal 15 keer gewijzigd.
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ik vind ze alle drie geslaagd!!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Jaap Koole schreefCOLONIk vind ze alle drie geslaagd!!
Dank je!
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

3 mooie platen waarbij ik foto 2 het mooist vind, de combinatie van the Opera House en de brug met daarbij de blauwe kleur, prachtig.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik vind de eerste gelijk de mooiste.
Bij de 2e vind ik het jammer dat er links niet meer ruimte is, en er is een stukje afgesneden van het gebouw.
De 3e vind ik dan minder herkenbaar als foto in de seris, en qua kleur past hij er niet bij.
Neemt niet weg dat ik van alle 3 zelf erg blij geweest zou zijn.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Prachtig lekker genieten.
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

MichielBroerse schreefCOLONIk vind de eerste gelijk de mooiste.
Bij de 2e vind ik het jammer dat er links niet meer ruimte is, en er is een stukje afgesneden van het gebouw.
De 3e vind ik dan minder herkenbaar als foto in de seris, en qua kleur past hij er niet bij.
Neemt niet weg dat ik van alle 3 zelf erg blij geweest zou zijn.
Bedankt voor je reactie.
Klopt ja: jammer dat op de 2de foto links (te) weinig ruimte is. Ik heb nog een andere versie (zie hieronder). Daar is wel meer ruimte, maar is de rode gloed helaas minder. Die gloed verdween in no-time!
Afbeelding
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie foto's van een hele bekende plek. De eerste is voor mij de topper van de serie. Mooi licht en de reflectie in het water is erg moor. Fijne plaat om naar te kijken. Je hebt op het juiste moment het juiste licht weten te vangen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

De update is wat mij betreft al mooier dan de eerste.
Helaas komt er een nieuw stukje gebouw tevoorschijn die ook afgesneden is.
Zelf ben ik er nog nooit geweest, dus ik heb echt geen zicht op afstanden en mogelijkheden ter plaatse, helaas!
Denk dat ik de foto af zou snijden door de middenpunt van dat meest linkse gebouw.
Dan lijkt het wellicht veel minder afgesneden?
Nogmaals, zelf zou ik super blij zijn met de foto's hoor, vind ze echt zeker niet slecht!!
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Rijk schreefCOLONMooie foto's van een hele bekende plek. De eerste is voor mij de topper van de serie. Mooi licht en de reflectie in het water is erg moor. Fijne plaat om naar te kijken. Je hebt op het juiste moment het juiste licht weten te vangen.

Groet,

Richard
Bedankt Richard!
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

MichielBroerse schreefCOLONDe update is wat mij betreft al mooier dan de eerste.
Helaas komt er een nieuw stukje gebouw tevoorschijn die ook afgesneden is.
Zelf ben ik er nog nooit geweest, dus ik heb echt geen zicht op afstanden en mogelijkheden ter plaatse, helaas!
Denk dat ik de foto af zou snijden door de middenpunt van dat meest linkse gebouw.
Dan lijkt het wellicht veel minder afgesneden?
Nogmaals, zelf zou ik super blij zijn met de foto's hoor, vind ze echt zeker niet slecht!!
Wederom bedankt voor je tip. Zeker iets om rekening mee te houden. Gelukkig vind ik de foto zelf ook niet onaardig. :wink:
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar