Musée du Louvre

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Helemaal platgefotografeerd natuurlijk maar verassend genoeg waren er op dit tijdstip maar een stuk of vijf mensen. Wat vinden jullie ervan?

1.
Afbeelding
Musée du Louvre by RemcoDF, on Flickr

2.
Afbeelding
Le Louvre by RemcoDF, on Flickr
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

De eerste vind ik het mooist.
Goed compositie, de juiste verhoudingen. Het plaatje "klopt" gewoon.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ook voor mij nummer 1. Mooi in balans. Inderdaad bijna uniek, dat er geen mensen opstaan.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Mooie foto's, alleen jammer dat de lucht zo donker is. Iets eerder tijdens het blauwe uurtje was denk ik nog mooier geweest.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties :). Dat het mooier is tijdens het blauwe uurtje ben ik helemaal met jullie eens maar aangezien de trip niet op fotografie gericht was heb ik daar wat concessies in moeten doen.
Gr,
Remco.

Flickr
Winy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2011 15:40

Fraaie foto's RemcoDF. Inderdaad een mazzel met zo weinig mensen, ik heb het daar wel eens drukker gezien. Ik kan me ook voorstellen dat je daar pijn in je vinger krijgt van het fotograferen.
Enige opmerking die ik voor foto 1 heb is dat je waarschijnlijk in je nabewerking de gebouwen zo technisch perfect rechtop zet dat het gebouw voor het oog bijna wat achterover lijkt te vallen. Ik vind dat wat onnatuurlijk overkomen en los dat in mijn fotos op door het perspectief een ietsje minder te corrigeren. Hierdoor neigen de gebouwen weliswaar nog wel wat naar binnen, maar komt het voor het oog natuurlijker over.
Groeten Willem.
Canonflits

Ben het grotendeels eens met de vorige sprekers.
Het "blauwe uurtje" kan vaak ideaal zijn, maar ik vind in dit geval dat de donkere lucht de sfeer van de foto's ten goede komt. Knap gedaan!
Vermazeren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 06:18

1 # Prachtige foto.
Al had ik dan ook die ene persoon links weggeschopt :) Ik word nl afgeleid door de onscherpe persoon links in beeld.
Mooi detail in het grootte gebouw rechts.
De lucht stoort me helemaal niet.
Heb je wat meer info over de foto's? EFIXS?

nr 2: daar had ik de twee personen weggecropt.
Canon eos 400D (+ batterygrip)- Canon eos 6D - Canon 18-55mm (kitlens) - Canon 24-105mm L-serie (kitlens) f4.0 IS USM - Canon 70-200mm L-serie f 4.0 USM - Canon 50mm f1.8 - Canon 100mm L-serie Macrolens f2.8 IS USM - Canon Speedlite 430EX II
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Vermazeren schreefCOLONAl had ik dan ook die ene persoon links weggeschopt :)
Je kan het ook gewoon vragen natuurlijk. Dat is een stuk minder agressief.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties! :)

Volledige exif is te vinden door op de foto te klikken. Flickr haalt deze eruit op de weg naar het forum. Ik had die avond geen statief omdat ik net van tevoren in de hotelkamer erachter kwam dat er geen snelkoppelingsplaatje op het statief zat. Het statief is van m'n vader en het plaatje lag dus nog ergens thuis. Volgende dag plaatjes kunnen kopen waardoor ik toen wel met statief kon fotograferen. Deze foto is gemaakt door de camera op een van de paaltjes voor het Louvre te leggen. Nu hebben we genoeg plaatjes in huis waardoor er altijd minimaal 1 in de tas zit.
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie foto's zeg!

Over de mensen is al gesproken.
Bij foto 1 lijkt me het gebouw rechts wat vervormd over komen? Net of hij wat rechtsom / naar achter buigt... of zie ik dat niet goed?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ben ik met je eens, maar kreeg het perspectief niet helemaal goed. Toen ik deze foto's heb bewerkt was dat ook de eerste keer dat ik dat een beetje serieus heb gedaan. Misschien dat ik nu een natuurlijker resultaat zou kunnen krijgen, eventueel met hulp van de automaat van LR5.
Gr,
Remco.

Flickr
Vermazeren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 06:18

MvdE schreefCOLON
Vermazeren schreefCOLONAl had ik dan ook die ene persoon links weggeschopt :)
Je kan het ook gewoon vragen natuurlijk. Dat is een stuk minder agressief.
Het was helemaal niet zo bedoeld. :wink:
Canon eos 400D (+ batterygrip)- Canon eos 6D - Canon 18-55mm (kitlens) - Canon 24-105mm L-serie (kitlens) f4.0 IS USM - Canon 70-200mm L-serie f 4.0 USM - Canon 50mm f1.8 - Canon 100mm L-serie Macrolens f2.8 IS USM - Canon Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Mooie foto's. Ik ben niet zo van het rechtzetten, maar in dit geval zou het mogen. Het Louvre helt een beetje naar achter. De mensen op de foto's vind ik zeker niet storend. Op deze manier kan je een inschatting van de grootte van het Louvre maken.
Het standbeeld op foto 2 verdient eigenlijk een hoofdrol foto. Mooie schaduwen en contrast in het beeld. Misschien voor een volgende keer.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie!
Mijn insteek bij de tweede foto was ook het beeld, maar wilde het wel in zijn omgeving laten zien. Door het felle licht komt de aandacht toch op het beeld te liggen. Dit was tenminste mijn gedachte. :wink:

De mensen op de tweede foto heb ik eruit gehaald, maar toen toch laten zitten. Vond ze voor het perspectief iets toevoegen. De persoon op foto 1 is me niet opgevallen.
Gr,
Remco.

Flickr
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Foto 1:
- Ik had het blauwe licht in het dakraam rechts van de piramide iets minder fel gemaakt
- Inderdaad beter geweest bij de blue hour
- Gebouw rechts helt wat naar achter
- Ik had de persoon links van de piramide weggepoetst

Foto 2:
- De 2 personen had ik weggepoetst
- Ik had hier 1 stapje naar achter gedaan. Dan had de lantaarnpaal links meer vrij gestaan en had je de boog rechts (en links trouwens ook) beter in beeld.

Foto 2 vind ik de mooiste van de twee. Daar is het ook minder storend dat de foto niet gedurende de blue hour is gemaakt.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind die eerste foto ook veruit de mooiste. De contrasten in stijl komen door deze compositie erg mooi in beeld, vind ik.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor de onderbouwde commentaren! :)
Gr,
Remco.

Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar