Rondje Ouwehand

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dankzij een abonnement op Ouwehand Dierenpark loop ik daar regelmatig rond. En even vaak gaat ook de camera mee. Vroeger zeulde k dan met de hele rugzak, tegenwoordig beperk ik mezelf en neem ik één objectief mee. Laatst is dat de 100-400 geweest, toch altijd één van m'n favoriete stukjes glaswerk.

Door middel van dit topic neem ik jullie mee met een rondje dierentuin.

Foto 1: de bruine beer bewaakt z'n appeltje. Voor de bezoekers is het leuk dat je met een loopbrug over het terrein van de beren heen loopt. Het brengt ze lekker dichtbij. Nadeel voor de fotograaf is dat je de beren alleen van boven kunt vastleggen. Soms werken de beren echter mee en heb je het geluk dat ze omhoog kijken.
Afbeelding

Foto 2: de tijger in het groen
Afbeelding


foto 3: dit stokstaartje gaat aardig op in z'n achtergrond.
Afbeelding

foto 4: "luister eens naar mama"
Afbeelding

foto 5: doorkijk-snavel
Afbeelding

foto 6: het jonge olifantje zucht de bescherming van z'n moeder op. Moeilijk om fijn vast te leggen in z'n context, maar zó vertederend om naar te kijken.
Afbeelding

foto 7: veel meer dan bamboe eten en uitbuiken doet'ie niet :D
Afbeelding

foto 8: de bekende Mandril-pose
Afbeelding
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Dank voor het virtuele bezoek 🤪

Foto 2 en 8 zijn n mijn persoonlijke favoriet

De vertedering van de olifanten is zeker leuk.

Niet alle foto's vind ik van hetzelfde kaliber, maar voor deze tour geeft dat niet
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Prima reeks! De olifanten is goed gezien zeg. Jammer van de achtergrond maar het is soms niet anders…
Die luie panda bevalt me ook heel erg.
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Vooral 2 en 3 zouden zo in de vrije natuur gemaakt kunnen zijn. Olifanten mooi beeld.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Bedankt voor jullie reacties en de verschillende voorkeuren. Altijd leuk om te zien :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar