Pimpelmees

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

In een nestkast die naast mijn terras aan de gevel hangt broed meestal een Pimpelmees. Ook dit jaar is er weer belangstelling.

Voor mij makkelijk om een Pimpelmees van dichtbij te fotograferen. Vaak gefotografeerd, maar ik blijf ze leuk vinden.

Afbeelding
Henk.
Anoniem

De pimpel en omgeving lijken mij wat overbelicht.
Verder:
Met wat minieme moeite kun je de foto ontdoen van afleidende takken, die door hun lichtgevende aanwezigheid wel erg veel aandacht vragen.

Kortom: nog even aan het werk en het wordt een super-portretje van jouw pimpelmees.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

hubble schreefCOLON 22 Mrt 2021 17:42 De pimpel en omgeving lijken mij wat overbelicht.
Verder:
Met wat minieme moeite kun je de foto ontdoen van afleidende takken, die door hun lichtgevende aanwezigheid wel erg veel aandacht vragen.
Bedankt voor je reactie.
Mijn bewerkings programma geeft geen overbelichte delen aan in de foto. Het wit in de pimpelmees is ook in orde volgens mij.
De takjes in de onscherpte vallen inderdaad op. Maar ik vind het niet echt storend.
Als ik ze weg zou halen wordt het echt een foto van vogel op een takje.
Henk.
Anoniem

Ach, het waren maar wat tips.
Ik raak eraan gewend dat daar hier niets mee gedaan wordt behalve in de verdediging schieten.
Jammer.
Ooit was het anders en leerden we van elkaar.
Als ik 5 minuutjes en nog zin over heb zal ik mijn versie posten.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ik vind het een mooie vastlegging, maar

Ik vind de vogel wat flets qua kleur
Het takje links achter vraagt in verhouding veel aandacht
Achtergrond vind ik mooi
Scherpte vind ik top
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Henk1949 schreefCOLON 22 Mrt 2021 18:45
hubble schreefCOLON 22 Mrt 2021 17:42De pimpel en omgeving lijken mij wat overbelicht. Verder: Met wat minieme moeite kun je de foto ontdoen van afleidende takken, die door hun lichtgevende aanwezigheid wel erg veel aandacht vragen.
Bedankt voor je reactie.
Mijn bewerkings programma geeft geen overbelichte delen aan in de foto. Het wit in de pimpelmees is ook in orde volgens mij.
Het hangt erom, denk ik, maar mijn indruk bij het kijken zegt ook: nét te licht. Komt wellicht ook doordat de hele vogel wat flets is, daardoor valt het nog meer op.
Henk1949 schreefCOLON 22 Mrt 2021 18:45De takjes in de onscherpte vallen inderdaad op. Maar ik vind het niet echt storend.
Mij stoort het wel, vooral omdat het zulke lichte vlekken in de foto zijn. Het oog trekt daar dan naar toe.
Henk1949 schreefCOLON 22 Mrt 2021 18:45Als ik ze weg zou halen wordt het echt een foto van vogel op een takje.
Tsja, maar dat is het toch wel. Het is geen pimpelmees in z'n volledig natuurlijke context. Het is nu ook een vogel op takjes, maar juist die extra takjes storen. Ook ik zou die storende elementen wegpoetsen.

Scherpte is wel prima. Ik zou kijken of er iets meer pit in de kleuren te krijgen is, of de overbelichting net wat terug te dringen is en de storende elementen weghalen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

hier kan je toch alleen maar blij van worden. als positieve verbetering....????
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Is inderdaad een hele verbetering.

Bedankt allemaal, voor jullie input.
Henk.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Kijk, een plaatje bij het praatje. Dit was inderdaad het beeld dat ik voor ogen had. Mooi zo!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar