"grauwe gans"

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

je zou 't misschien niet zeggen - maar dit is gewoon een kleurenfoto :D
Afbeelding
IMG_3048A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem

.... dat wel, maar eerlijk gezegd zou ik hem niet geplaatst hebben.
Niet scherp op het goede punt (ogen) en niet doortekend genoeg.
Maar niet getreurd, er zijn grauwe ganzen genoeg (of teveel???) om te fotograferen.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ik vind de gans te donker, waardoor de achtergrond overheerst en het niet om de gans gaat, wat mij betreft
ik wordt er niet blij van
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Anoniem 4

Het kan haast niet anders dan dat jij als ervaren fotograaf deze foto geplaatst hebt om reacties uit te lokken. Wel, die krijg je van mij.
Om met de titel te beginnen kunnen we vaststellen dat het afgebeelde dier een gans is.
Grauw zegt evenwel alles over deze plaat. Het is nog net niet gemiddeld grijs.
Het grauwe grijs is het eerste waar mijn aandacht naartoe wordt getrokken.
Als ik verder kijk naar het afgebeelde onderwerp, kan ik werkelijk nergens ook maar iets van scherpte waarnemen.
Ook mijn plug-in die de focuspunten moet laten zien, raakt volledig van de wijs.
Je zegt in de toelichting dat het een kleurenfoto is, maar behalve wit/grijs (zwart is geen kleur) kan ik geen kleur onderscheiden en daar valt dan ook niets aan te verbeteren.
Het zwart loopt nog net niet helemaal dicht en het wit komt niet verder dan grauw grijs.
Wat kan ik over de compositie nog zeggen. De derde regel klopt wel, maar leidt niet tot een spannende foto. Hier zou ik eerder voor een 1x1 (=vierkant) gekozen hebben.
Kortom, ik vind het geen goede foto. Bij mij zou hij in de prullenmand zijn beland.
Gelukkig laat je met de eerste foto van het Torenvalkje zien, dat je beter kunt. :shock: :lol:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Illuminatus schreefCOLON 28 Nov 2020 10:19Het kan haast niet anders dan dat jij als ervaren fotograaf deze foto geplaatst hebt om reacties uit te lokken.
Klopt ;)
Illuminatus schreefCOLON 28 Nov 2020 10:19Wel, die krijg je van mij.
Fijn, want jouw post geeft me de perfecte gelegenheid om weer te gevenw aarom ik 'm geplaatst heb.
Illuminatus schreefCOLON 28 Nov 2020 10:19Om met de titel te beginnen kunnen we vaststellen dat het afgebeelde dier een gans is.
Klopt ;)
Illuminatus schreefCOLON 28 Nov 2020 10:19Grauw zegt evenwel alles over deze plaat. Het is nog net niet gemiddeld grijs. Het grauwe grijs is het eerste waar mijn aandacht naartoe wordt getrokken.
En dat is ook direct de reden dat ik deze gans onder deze titel plaatste. De "grauwe gans" stond niet voor niets tussen aanhalingstekens, want... het is een Canadese gans. Dus je legt de vinger op de juiste plek: de foto zelf is het enige wat grauw is. Een échte grauwe gans is bruin, met grijs en wit, en met een oranje snavel (zie hieronder).
Illuminatus schreefCOLON 28 Nov 2020 10:19Je zegt in de toelichting dat het een kleurenfoto is, maar behalve wit/grijs (zwart is geen kleur) kan ik geen kleur onderscheiden en daar valt dan ook niets aan te verbeteren.
Klopt. De foto is gewoon in kleur gemaakt, maar leverde door de regenachtige donkere omstandigheden letterlijk een kleurloos plaatje op.
Illuminatus schreefCOLON 28 Nov 2020 10:19Gelukkig laat je met de eerste foto van het Torenvalkje zien, dat je beter kunt. :shock: :lol:
Dank, en gelukkig maar, want die foto's had ik wél geplaatst omdat ik ze mooi vond ;)
hubble schreefCOLON 27 Nov 2020 19:02Maar niet getreurd, er zijn grauwe ganzen genoeg (of teveel???) om te fotograferen.
Klopt, die waren er letterlijk met duizenden. Een heel kleine selectie:
Afbeelding
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar de door jou geplaatste gans in de topicstart is m.i. een "Canadees".
Pas in je latere post laat je een vlucht Grauwe ganzen zien.
Voor wat betreft de reeds geplaatste reacties wil ik me hierbij volledig aansluiten.............. :D :D :D

gr Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

j.jennekens schreefCOLON 01 Dec 2020 16:04 Misschien heb ik iets over het hoofd gezien maar de door jou geplaatste gans in de topicstart is m.i. een "Canadees".
Pas in je latere post laat je een vlucht Grauwe ganzen zien.
Dan heb je inderdaad het een en ander over het hoofd gezien :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden omdat je titel aangehaald werd. En volgens mij (jou een beetje kennende) maak jij zo'n fout niet.
Of het moet om een vergissing gaan natuurlijk.
Volgende keer moet je nauwgezetter lezen Jo................ :lol: :lol: :lol:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem

Ook ik ga me in een hoekje ongans zitten schamen...
Goed gevonden, Marco

Het zou zomaar een nieuwe WID kunnen zijn.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

hubble schreefCOLON 03 Dec 2020 19:30Ook ik ga me in een hoekje ongans zitten schamen...
Haha die vind ik dan weer leuk gevonden :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar