Wet feathers

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Afgelopen week reed ik (weer eens) door de uiterwaarden van de Waal. Het blijft bijzonder om te zien hoeveel water daar staat. Waar normaal de weilanden zijn, is nu slechts (heel veel) water. Alleen de echt hooggelegen stukjes zijn nog droog. Maar dat heeft ook een voordeel, want het maakt wel dat ik er in plaats van grutto's, wulpen, buizerds en torenvalkjes nu veel meer watervogels kon fotograferen. Het plensde, en waaide behoorlijk hard. Dat zie je terug in de foto's.

Ooievaar met 'n druppel aan z'n snavel:
Afbeelding
IMG_3131A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Fuut met tegenwind:
Afbeelding
IMG_2964A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Kletsnatte zwaan:
Afbeelding
IMG_3114AA-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Fuut:
Afbeelding
IMG_3096A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Kuifeend met opvliegers:
Afbeelding
IMG_3018A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Nog een fuut:
Afbeelding
IMG_3093A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Troosteloze reiger:
Afbeelding
IMG_3085A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Mooi diertje, zo'n kuifeend:
Afbeelding
IMG_2842A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Tot slot nog man en vrouw kuifeend:
Afbeelding
IMG_2836A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Om wat beeld bij de omschrijving aan het begin van het topic te krijgen, sluit ik af met twee filpmjes.

Een weg door de uiterwaarden. Normaal een dijk tussen de weilanden, nu bijna onder water.

https:/youtube.com/watch?v=Xdl02r04JdY

Hier wordt het water uit de Waal de uiterwaarden in gepompt:

https:/youtube.com/watch?v=5KaASSL2-x4
(edit: sorry, ik heb m'n logo nog niet aangepast aan de huidige style van het forum :oops: )
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Een mooie reeks foto's ondanks het mindere weer. Ook die filmpjes zijn zeker de moeite om te bekijken, die kan je later eens terug posten samen met een filmpje van de normale toestand. Ik had vandaag mijn zinnen staan om naar een openbare vogelhut te fietsen (ik heb geen auto), maar omdat je daar dicht tegen elkaar zit, toch maar besloten om thuis te blijven. Als je scanfoto's ziet wat het corona virus met je longen doet, dan moet je dat virus toch wel heel ernstig nemen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Thanks Paul!

Van 't weekend was ik met mijn zoontje in dit gebied, inmiddels is het water weer weg. Een dezer dagen zal ik dus een vergelijkend filmpje kunnen maken ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik kijk er al naar uit Marco, je heb mij nieuwsgierig gemaakt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar