Twee katten

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Marja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 11:41
WoonplaatsCOLON warmond
CONTACTCOLON

Zaterdag naar een canon workshop wildlife fotografie geweest in de Beekse Bergen. De ochtend stond vooral in het teken van de regen. In de middag, naar mijn mening, toch wel een paar leuke platen kunnen schieten.
1. Tijger te water
Afbeelding
taking a bath by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
2. Jachtluipaard?
Afbeelding
IMG_1710 by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
3. Zebra
Afbeelding
IMG_2153 by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
4.
Afbeelding
IMG_2006 by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik zou het bij de eerste twee foto's gelaten hebben. Die vormen m.i. een mooie serie. De laatste twee doen daar weer afbreuk aan.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

De eerste vind ik indrukwekkend, door het prachtige dier, de mooie kleur, de uitstekende scherpte en het moment (een tijger in het water).
Foto 2 mist een tik scherpte
Foto 3 past niet in de serie
Foto 4 past niet in de serie, maar vind ik wel heel leuk! Mooi scherp en een hele beperkte scherptediepte; prima! Er zit wel een beetje ruis in de foto, maar dat is nog te verhelpen....
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Mooi Marja :D
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Vind ze wel allemaal erg krap gekaderd. Bij de tijger valt de kont eraf en bij het vogeltje het staartje. Bij de zebra passen de oren maar net in het kader. Vind het luipaard wel de mooiste, vind de afgesneden kont bij de tijger teveel storen. Had hier liever een duidelijke keuze voor; of afsnijden en dan de spiegeling erbij pakken of de tijger er volledig op, gezien. Scherpte van het luipaard is op 't forum wat minder maar op Flickr vind ik 'm goed.

In een serie met de naam "twee katten" passen de laatste twee inderdaad niet zo. Wel prima foto's overigens.
Gr,
Remco.

Flickr
Marja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 11:41
WoonplaatsCOLON warmond
CONTACTCOLON

Hmm, ik krijg dus geen melding als er een reactie gegeven wordt.
Bedankt voor de feedback!
Ik wilde in eerste instantie ook alleen de tijger en het luipaard plaatsen, en werd toen iets te enthousiast :wink:
Bij de tijger ligt een storende steen op de voorgrond, vandaar het krappe kader daar. Bij de vogel en het luipaard, had ik met deze lens nu niet meer ruimte, ik heb daar ook niet gecropped. Bij meer uitzomen, kreeg ik weer last van het gaas wat ervoor zat.
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

1e is het beste, 2e mist voor mij alweer wat scherpte, of scherpte ligt op verkeerde punt misschien (heb de foto niet afgezocht)
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar