Lensbaby oefening

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JH91
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2013 11:42

Iemand tips?

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Jazeker: minder takken
.. maar op lensbaby niveau weet ik het niet. Geen ervaring mee
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Tsja, jr onderwerp valt weg. De bedoeling van een fisheye (of imitatie) is toch juist dat je dichter op je onderwerp kruipt?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje misselijk/duizelig word als ik hier iets te lang naar kijk, m'n hersenen interperteren het blijkbaar zou raar dat ze niet meer snappen hoe ik nou gepositioneerd ben. Werkt voor mij dus absoluut niet, op deze manier. Maar tips, ik weet het niet. Minder takken zou een stuk schelen, maar heb nooit met lensbaby gewerkt, dus daar kan ik ook echt geen tips voor geven.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Ja, ik heb wel tips.
Ik heb geen idee welke lensbaby je hebt gebruikt, en met welke instellingen je gewerkt hebt. Wat ik hier zie is een foto die niet goed belicht is, waarvan de compositie niet optimaal is. Het idee achter de compositie is an sich niet verkeerd, maar er is nog veel voor verbetering vatbaar. Dat heeft weinig met een lensbaby te maken, maar eerder compositie en belichting.

In plaats van dit onderwerp met een lensbaby te gaan fotograferen zou ik de tip willen geven om eerst eens lekker te gaan spelen met die lensbaby op onderwerpen die minder schichtig zijn. Leer de manier hoe deze werkt, wat ermee te bereiken is en wat de verschillende diafragma's voor uitwerking hebben. Zorg ook dat je de belichting correct hebt, dat maakt al een wereld van verschil.

succes
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

ik heb vandaag een lensbaby gekocht en ben idd druk aan het oefenen op paaseitjes e.d., die bewegen niet. Ik heb heel veel moeite met de sweet spot, maar ja, ik ben ongeduldig en wil direct de eerste foto goed hebben. Het lijkt mij een hele uitdaging.
Ik heb de composer, met welke fotografeer jij?
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

tips? yep, in deze situatie absoluut geen lensbaby gebruiken :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar