Bad doggy

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Nee hij was niet stout, hij moest alleen blijven zitten:P
Jammer genoeg net niet de oortjes erop maar de blik en standpunt vind ik hem show waardig.

Afbeelding
wernerfotografie

Ziet er niet uit als een bad doggy hoor ;).

Idd jammer van de afgekapte oren maar vind over het algemeen de TE krap gekaderd. Ook vind ik hem op mijn beeldscherm niet scherp en twijfel ook over de witbalans. Als ik kijk naar je website en naar je gear moeten er vele betere resultaten te behalen zijn dan wat je hier nu laat zien. Vind daarom ook niet dat deze in showcase hoort maar dat is mijn bescheiden mening.

Groeten Werner
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind op zich de crop en de manier van kijken leuk, anders dan anders, maar naar mijn mening is hij echt niet scherp en is de kleur heel vreemd. Vind het ook geen showcasefoto, maar dat maakt me verder niet zoveel uit.
Groet,
Elsbeth
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Bovenstaande is misschien waar maar ik vind de foto echt heel mooi. Soms is een foto technisch niet prefect maar spreekt de foto voor zich en dat vindt ik bij deze foto zo. Maar ik ben een hondenliefhebber.

Kortom hele leuke foto!!
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Foto is niet scherp. Of je nu wel of niet van honden houdt in de showcase zou toch op z'n minst de foto scherp moeten zijn? Idee van de foto is oke, technische uitvoering en postprocessing moet aan gewerkt worden.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuk op de ogen, maar mis een opgetrokken lipje.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

tja, ik ga mee met de rest, leuk idee, maar mis toch echt scherpte, hij is nu nergens scherp.

Als de ogen mooi scherp waren geweest, was het al veel beter geweest.

Krappe kadering vind ik zelf wel kunnen.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

lassie_sr schreefCOLONFoto is niet scherp. Of je nu wel of niet van honden houdt in de showcase zou toch op z'n minst de foto scherp moeten zijn? Idee van de foto is oke, technische uitvoering en postprocessing moet aan gewerkt worden.

Laszlo
Ben ik niet mee eens betreft wel of niet showcase waardig:)
Het kiezen van het juiste moment en het tonen van emoties zijn net zo belangrijk misschien nog wel belangrijker dan een scherpe foto!
Voorbeeld, kijk maar eens naar de sprekende beelden van bepaalde bekende fotografen. http://blog.fotojeroen.nl/index.php/arc ... oet-kennen" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Rick T schreefCOLONBen ik niet mee eens betreft wel of niet showcase waardig:)
Ik ben bang dat we het hier niet over eens gaan worden :D
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Daar zullen inderdaad de meningen verschillen.

Mijn mening is, dat wanneer je een onscherpe foto toont, je toch echt inhoudelijk een goed moment moet hebben met een sterk verhaal erachter.

Zonder je tekort te willen doen hoor, maar dit is gewoon een hond die een mooie gezichtsuitdrukking laat zien, verder geen spannend achterliggend verhaal, of iets van hoge toegevoegde waarde aan de foto die het goedmaakt dat ie onscherp is.

Maar goed, dit is niet om showcase/testcase te discusseren, dit gaat puur om de scherpte.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Akumal

Erg leuke blik, technisch wat minder voor mij ivm de onscherpte.
Gebruikers-avatar
M€nno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2011 17:30
CONTACTCOLON

Mooie voorbeelden haal je erbij RickT, de meeste zijn hoe moeilijk ook toch scherp en dat is bijzonder knap in die situaties.
Onscherpte kan heel mooi zijn, persoonlijk vind ik dit niet veel meer dan een snapshot van een mooi kijkende hond.....
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Een aandoenlijke foto dat wel. Ik mis ook net dat tikkie meer scherpte op de ogen. Maar ook de kleur van de foto ben ik niet zo weg van.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar