Kees ∞ Dorien

Huwelijksreportages, bruiloften en andere feestelijkheden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:56
Locatie: Etten-Leur

18-04-2014 zijn Kees & Dorien getrouwd. Ik was gevraagd om foto's te maken tijdens de trouw plechtigheid. De eerste 3 foto's heb ik twee-,drieluiken van gemaakt omdat op een ander forum maar 8 foto's geplaatst mogen worden per topic.

Tja het verkeersbord in de "tweede" foto.. Het was een van de eerste test foto's om mijn toestel in te stellen, vond hem grappig samen met de drie kids die gek aan het doen waren. Ik heb niet de moeite genomen om het bord weg te halen. De rest van de foto's is ook alleen door lightroom gegaan.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikersavatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1567
Lid geworden op: 30 sep 2012 13:08
Locatie: Noorwegen

Zonder een mening te geven over hetgeen je hebt vastgelegd vraag ik me af waar de blauwige waas over nagenoeg elke foto vandaan komt. Een bepaald filter toegepast in LR misschien?

Groet!
Dward
Gebruikersavatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:56
Locatie: Etten-Leur

Yep, met curves gespeeld voor een beetje analoog achtige look.. Smaakgevoelig, dat zal ik zeker niet ontkennen!
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikersavatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1567
Lid geworden op: 30 sep 2012 13:08
Locatie: Noorwegen

Zoiets dacht ik al. dit soort effecten hebben hun toepassing. Dat is duidelijk. Maar of het voor feestelijke huwelijksfotografie geschikt is... Mijn keuze zou het niet zijn. Maar zoals je zegt; smaken verschillen.

Groet!
Dward
Gebruikersavatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:56
Locatie: Etten-Leur

Dit is niet hoe hun het gekregen hebben hoor. Zij hebben de foto's met een normale curve gekregen. Ik vond het persoonlijk wel iets hebben. Bedankt voor je reactie Dward, ik stel het op prijs!
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikersavatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 nov 2010 22:28

Stuk voor stuk kwalitatief prima foto's.
Over de nabewerking valt te twisten, bij sommige foto's vind ik het wel mooi, bij anderen wat minder.
Foto 1 (rechts) zou ik zelf weglaten. De personen op de foto kijken niet echt blij.
Foto 5 en 6 zijn mijn favo's. Foto 5 is prachtig belicht en foto 6 is spontaan en heeft een vrolijke sfeer.

Dit is hopelijk niet de complete trouw-plechtigheid-reportage.
Ik mis persoonlijk wel de romantische, verliefde en warme kiekjes en close-upjes van het huwelijkspaar. ;)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikersavatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 718
Lid geworden op: 11 sep 2010 20:03
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Sommige onscherpe delen in de achtergrond ogen erg lelijk. Hoe komt dat?
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikersavatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:56
Locatie: Etten-Leur

annoh schreef:Sommige onscherpe delen in de achtergrond ogen erg lelijk. Hoe komt dat?
Over welke sommige onscherpe delen in welke foto's heeft u/je het dan? Op twee foto's na heb ik in elke foto wel onscherpe delen in de achtergrond. Ik denk dat ik wel weet over welke foto's je het hebt, maar wil het graag van u/jezelf horen.
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Plaats reactie

Terug naar “Bruiloften & Jubilea”